اخبار داغ

معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بن

"گرداب بن" مقصد بسیاری از مسافران نوروزی

"گرداب بن" مقصد بسیاری از مسافران نوروزی
"گرداب بن" در شهرستان بن که در فاصله ۲۳ کیلومتری شهرکرد قرار دارد همواره یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران و مسافران نوروزی بوده و هر ساله تعداد بسیاری از مسافران به قصد حضور در این محل و استفاده از آب و هوای مطبوع آن وارد این شهرستان می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنگ خبر شهرستان بن، در سال ۱۳۹۱ به شهرستان ارتقاء یافت، شهر بن مرکز این شهرستان است که با مناظر طبیعی دیدنی و جذاب و به دلیل دارابودن اماکن مذهبی و متبرک و مردمی متدین و مومن ازجمله شهرستان‌های پرگردشگر استان محسوب می‌شود.
 
این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و زادگاه  «میرزا حبیب اصفهانی» نخستین گردآورنده دستور زبان فارسی، روشنفکر، شاعر و مترجم ایرانی (۹۳–۱۸۳۵ میلادی) می‌باشد.
 
گرداب بن در شهرستان بن که در فاصله ۲۳ کیلومتری شهرکرد قرار دارد همواره یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران و مسافران نوروزی بوده و هر ساله تعداد بسیاری از مسافران به قصد حضور در این محل و استفاده از آب و هوای مطبوع آن وارد این شهرستان می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنگ خبر, .,
,
,
,
,




نتیجه تصویری برای گرداب بن

,
,
,
, نتیجه تصویری برای گرداب بن,


 
گرداب بن حاصل آبی است که از زیر کوه بیرون می‌آید و گردابی تشکیل داده است البته  در کنار این پدیده یک مجتمع تفریحی ایجاد شده و باعث توجه گردشگران به خود شده است.
 
یکی دیگر از دلایل  محبوبیت گرداب بن نزد مسافران نوروزی و مردم چهارمحال و بختیاری نزدیکی این پدیده با امامزادگانی چون امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، امامزاده بابا پیراحمد (ع) و امامزاده حارث بن علی (ع) جمالو است.

,
,
,
,
,


 

نتیجه تصویری برای گرداب بن
 

,
,
,
, نتیجه تصویری برای گرداب بن,
,

 

,

این آبگیر زیبا و دیدنی با وسعت بیش از ۳۸ هزار متر مربع و عمق متوسط ۱۰ متر، در سال ۱۳۸۹ از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.
 
نزدیکی گرداب بن به شهر، دسترسی آسان به جاده، برخورداری از کمپ قایق رانی،  برخورداری از امکانات رفاهی و مهمان‌نوازی مردم شهرستان بن از دیگر ویژگی‌های گرداب بن است که مورد توجه مسافران قرار گرفته و در بیشتر موارد این محل از سوی گردشگران به عنوان مقصدی در سفرها انتخاب می‌شود.

, .,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه