اخبار داغ

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

مخالفت وزارت راه با جابه جایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

مخالفت وزارت راه با جابه جایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد به دلیل حجم اعتباری فوق العاده سنگین منتفی است و وزارت راه با آن موافقت نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد مقدوری ظهر امروز در نشستی خبری در محل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید 9 هزار و 688 پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری 16 هزار و 626 میلیارد تومان در استان، به اجرا در آمده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان این که از این تعداد فقط سه هزار و 600 پروژه آن با اعتبار 77 هزار میلیارد ریال در سال 96 بهره برداری شده است؛ عنوان کرد: این تعداد پروژه بهره برداری شده از نظر اعتباری نسبت به سال قبل رشد 130 درصدی دارد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هم بیش از چهار هزار پروژه عمرانی استانی کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف در سطح خراسان رضوی با حجم اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال در دست اجراست و تلاش و سیاست استان تکمیل و اتمام این طرح‌ها است و عدم شروع طرح‌های جدید به جز در موارد ضروری مورد نیاز نیست.

,

وی ادامه داد: در این میان در استان 35 پروژه کلان و ملی در دست اجرا است که در سال جاری در اجرای آنها به ویژه در زمینه پروژه‌های حمل و نقلی  ریلی شاهد گشایش‌ها و موفقیت‌های بسیار ارزشمندی بودیم؛ تمامی هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در سال 96 در حوزه پروژه‌های کلان زیربنایی استان محقق شد و همه پروژه‌ها به جز راه آهن مشهد – گرگان اجرایی شده است.

,

مقدوری عنوان کرد: آخرین آن هم راه آهن مشهد – گرگان بود که سه روز قبل به نتیجه رسید و تفاهمنامه جدید آن بین وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و شرکت چینی طرف همکاری آستان قدس که به صورت مشترک قرار است پروژه را اجرایی کنند به امضا رسید و مشکلات  آن هم به طور کامل مرتفع شد.

,

وی با بیان این که این پروژه اواسط سال 97 پس از انجام مقدمات اجرایی می‌شود؛ راه آهن مشهد – زاهدان را پروژه کلان دیگری دانست که مطالعات آن از اردیبهشت 94 آغاز شده و پس از اتمام این مطالعات عملیات اجرایی قطعه اول آن از یونسی به  گناباد به طول 50 کیلومتر در ابتدای سال با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.

,

مقدوری اظهار داشت: پروژه برقی کردن مسیر ریلی مشهد – تهران هم که در بهمن ماه 95 کلنگ زنی شده بود به دلیل طولانی شدن مقدمات فاینانس در سال جاری بالاخره اجرایی شد و مسیر ریلی مشهد – گلبهار هم که عملیات اجرایی آن از چند سال قبل آغاز شده و به کندی پیش می‌رفت در سال جاری وارد فاز جدیدی شده و امید است روند کار درس ال 97 سرعت قابل ملاحظه ای یافته و به انجام برسد.

,

 معاون استاندار خراسان رضوی خط 2 قطار شهری مشهد را از جمله طرح‌هایی دانست که به دلیل بهره‌برداری پیش از موعد دچار اشکلات فنی بود، گفت: امروز این مسائل رفع شده و ظرف چند روز آینده ادامه این خط از میدان شهدا به میدان شریعتی وصل می‌شود و در واقع اتصال خط یک و دو برقرار می‌شود.

,

وی شرایط پروژه خط سوم قطار شهری را هم دارای سرعت قابل قبولی خواند و اظهار داشت: پروژه ملی کلان دیگر، ادامه راه آهن خواف هرات در داخل خاک افغانستان است که توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در دست اجراست و با تکمیل ابنیه فنی و عملیات خاکی پیشرفت قابل قبولی دارد و عملیات ریل گذاری آن در حال انجام است و امیدواریم در سال 97 به نتیجه برسد.

,

 مقدوری گفت: در این میان تنگناها و محدودیت‌های مالی هم کار را دشوار کرده است چنان که مسیر ریلی مشهد – دوغارون که عملیات خاکی آن به انجام رسیده و فقط بخشی از پل‌های بزرگ مسیر مانده نیازمند تامین اعتبار بیشتری برای تکمیل نهایی است.

,

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی از دیگر پروژه‌های کلان استان را انجام مطالعات انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی دانست که هم اکنون حدود 70 درصد پیشرفت دارد.

,

وی در زمینه باند سوم فرودگاه مشهد هم گفت: جابه جایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد به دلیل حجم اعتباری فوق العاده سنگین منتفی است و وزارت راه با آن موافقت نکرد اما مطالعات باند سوم که از اهمیت ویژه‌ای برای شهر برخوردار است در دست انجام بوده و امیدواریم خیلی زود شاهد اجرای پروژه باشیم.

,

 مقدوری تصریح کرد: در عین حال برای فرودگاه جدید هم پیشنهاداتی با پیش‌بینی‌های ویژه برای منابع آن تهیه شده و حدود شش ماه قبل به وزارت راه و شهرسازی تحویل شد زیرا در دراز مدت به طور قطع نیازمند جابه جایی فرودگاه مشهد خواهیم بود.

,

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه در زمینه محور غرب مشهد گفت: ممنوعیت استقرار صنایع جدید در غرب مشهد کماکان ادامه دارد اما به دلیل حجم سرمایه گذاری انجام شده و ضرورت حفظ اشتغال در موضوع انتقال و ادامه کار صنایع موجود با هماهنگی بخش های مربوطه اقدام و موافقت می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه