اخبار داغ

نیروگاه تولید برق از پسماندهای خانگی در چهارمحال و بختیاری احداث می شود

نیروگاه تولید برق از پسماندهای خانگی در چهارمحال و بختیاری احداث می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی احداث نیروگاه برای تولید برق و کود از پسماندهای خانگی در کارگروه پسماند استان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر؛   درخصوص موضوعات مطرح شده در آخرین جلسه کارگروه پسماند در سالجاری گفت: امروزه زباله های شهری علاوه بر آلودگی هوا و خاک، به سبب تولید گاز متان باعث افزایش گاز های گلخانه ای و پدیده گرم شدن زمین می شوند که یکی از راههای حل مشکلات زیست محیطی و اقتصادی حاصل از زباله های شهری، بهبود مدیریت استفاده از پسماندها و زباله های شهری برای تولید انرژی است، در همین راستا بررسی و تهیه طرح توجیهی احداث نیروگاه به منظور تولید برق از بیوگاز حاصل از بازیافت پسماندهای خانگی در دستور کار این کارگروه قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه بخش خصوصی وارد خواهد شد، افزود: وضعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن این استان باعث شده است که مدیریت پسماند را دچار چالش های جدی نماید.

احمدی اذعان داشت: برای حل مشکلات پسماند استان راهی بجز استفاده از تکنولوژی های نوین و بازیافت پسماند نخواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درمورد بیوگاز گفت: بیوگاز مخلوط گازی است که از تخمیر مواد آلی (کودحیوانی، زباله) مخلوط شده با آب توسط انواع خاصی از باکتری های غیرهوازی تولید می شود، این مخلوط گازی شامل متان، گاز دی اکسید کربن و مقادیر دیگر از گازهای دیگر به نسبت های پائین تر می باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه