اخبار داغ

توسعه اشتغال پایدار نیازمند بسترسازی جذب سرمایه گذاری است

توسعه اشتغال پایدار نیازمند بسترسازی جذب سرمایه گذاری است
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: توسعه اشتغال پایدار نیازمند بسترسازی جذب سرمایه گذاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  زنگ خبر ؛ سیامک سلیمانی  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری امروز در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان افزود: توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری از اهداف اصلی مسئولان در این استان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری دارد، اظهار داشت: باید از ظرفیت مشاغل خانگی برای کاهش نرخ بیکاری در استان بهره گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان از سوی دستگاه های اجرایی در سال جاری محقق شد.

حفیظ الله فاضل در نشست شورای اشتغال این استان افزود: تعهد اشتغال سال جاری استان یک هزار و ۶۴۹ هزار مورد است که می بایست تاکنون ۱۶ هزار مورد آن محقق می شد، اما از این میزان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بیشترین میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان را مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این سازمان در سالجاری ۵ هزار و ۱۰۲ شغل ایجاد کرده و نسبت به تعهد خود ۴ هزار و ۵۰۰ شغل بوده جلوتر است.

فاضل تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دارای تعهد ایجاد بیشترین شغل در استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ طرح به بانک های عامل استان معرفی شده است.

فاضل تصریح کرد: برای این تعداد طرح ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۶۱ میلیارد ریال آن از سوی بانک ها پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنگ خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه