اخبار داغ

همزمان با پنجشنبه آخر سال؛

آیین یادواره شهدا در حسینیه قمر بنی هاشم شهرری برگزار شد

آیین یادواره شهدا در حسینیه قمر بنی هاشم شهرری برگزار شد
مراسم بزرگداشت و یادواره 40شهید محله شهدا در حسینیه قمر بنی هاشم شهرری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب ری، مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا به همت اوقاف و امور خیریه استان تهران ساعتی قبل در حسینیه قمر بنی هاشم علیه‌السلام شهرری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری, آفتاب ری,

محمود تهرانی از جانبازان دفاع مقدس در حاشیه این مراسم گفت: فعالیت های بسیجیان و برگزاری مراسم های یادواره شهدا نشان می دهد که راه شهدا ادامه دارد و این فعالیت های فرهنگی معنا و مفهوم آتش به اختیار است. 

,

وی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم افزود: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و علمی در مساجد و حسینیه ها باعث می شود جوانان در اینگونه محافل مشغول باشند و برای سرگرمی به مکان های نامناسب نروند و درنتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

,

وی با تاکید بر ادامه مسیر شهدا تصریح کرد: هرکسی در مسیر شهدا حرکت کند، جلوی نظام قرار نگیرد و همراه با انقلاب باشد، جایگاهش پیش شهدا محفوظ است اما اگر از مسیر منحرف شود سقوط او حتمی است و لذا برای سعادت خودمان از قطار انقلاب پیاده نشویم زیرا در صورت جدایی از نظام، اولین کسی که ضرر می کند و حسرت می خوردخودمان هستیم. 

,

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حضور درگردان تخریب ادامه داد: در گردان تخریب اولین اشتباه آخرین اشتباه است و فرصتی برای خطاکردن وجود ندارد و این موضوع درسی برای مسئولان است چرا که اگر بدانند اولین خطا آخرین خطا است هیچوقت مملکت با مشکل مواجه نمی شود.

,

نامگذاری محله شهدای شهرری توسط رهبر معظم انقلاب

, نامگذاری محله شهدای شهرری توسط رهبر معظم انقلاب, نامگذاری محله شهدای شهرری توسط رهبر معظم انقلاب,

وی درخصوص خیابان شهید طبائی شهرری که محله شهدا نام دارد تشریح کرد: این محله قبل از انقلاب به نام محله باروت کوبی مشهور بود که به دلیل انفجار باروت برای تخریب کوهها در این مکان به این نام شهرت داشت. پس از انقلاب زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای؛ رئیس جمهور بودند برای دیدار از خانواده شهدا به این محله تشریف آوردند و در منزل شهید زنگنه و چند شهید دیگر حضور یافتند و با خانواده های شهدا دیدار کردند که پس از آن دیدار به دلیل آنکه تعداد شهدای این محله زیاد است ایشان محله را به نام محله شهدا عنوان کردند و تا کنون نیز این محله در شهرری به نام محله شهدا مشهور است. 

,

داود پیری مسئول برگزاری برنامه نیز با بیان اینکه محله شهدا بیش از 40شهید دفاع مقدس دارد، گفت: جوانان این محله در مسیر شهدا حرکت می کنند و تعدای از این جوانان از مدافعان حرم هستند.

,

وی بیان کرد: پایگاه بسیج حسینیه قمر بنی هاشم در فرصت های گوناگون مراسم یادواره برای شهدا برگزار می کند و امشب نیز که آخرین پنجشنبه سال است برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا این مراسم برگزار شده است.

, در فرصت های گوناگون مراسم یادواره برای شهدا برگزار می کند و امشب نیز که آخرین پنجشنبه سال است برای زنده نگه داشتن ,

وی گفت: قرائت زیارت عاشورا، شعرخوانی، سخنرانی، بیان خاطرات دفاع مقدس و مدافعان حرم از برنامه های این مراسم معنوی است که با حضور باشکوه مردم مومن و خداجوی ری برگزار شده است. 

,

وی با بیان اینکه امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: یادواره های شهدا به ما یادآوری می کند که از مسیر شهدا منحرف نکنیم و کسانی را که برای آرامش ما از جان خود گذشتند،  فراموش نکنیم تا در قیامت جلوی شهدا شرمنده نباشیم. 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه