اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست/ سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

مشکلات مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست/ سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه در تحقق شعار سال که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده بود، علیرغم تمامی تلاش‌هایی که دولت و مجلس داشت نتوانستیم گام‌های بلندی در موفقیت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی‌اکبر کریمی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته است، گفت: اینکه بخواهیم این دستاوردها را کمرنگ جلوه دهیم و مردم را به لبه پرتگاه و ناامیدی بکشانیم توطئه و دسیسه‌ دشمنان است تا مانع پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای کمی در طول این 40 سال نداشته است اما کاستی‌ها و راه نرفته بسیاری هم پیش روی ملت و کشور قرار دارد. 

,

سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه

, سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه, سوء مدیریت عامل فقر و تبعیض در جامعه,

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تبعیض و فقر موجود در کشور را ناشی از سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: فقر و تبعیض بخاطر سوء مدیریت‌هاست چراکه مجموعه مدیریت کشور می‌تواند شرایط را در کشور رقم بزند و مردم هم در کنار مسئولان وظیفه دارند تا در این تلاش همراهی و همکاری کنند و شرایط بهتری را برای کشور رقم بزنند.

,

کریمی یکی دیگر از دلایل موجود در ایجاد فقر و تبعیض در جامعه را مخالفت‌ها، کارشکنی‌ها و تلاش‌های بیرونی علیه کشور دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی به هیچ وجه راضی به پیشرفت کشور نیستند و هر اقدامی را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کنند.

,

دشمن به دنبال ترویج فضای یأس و ناامیدی در جامعه است/شعار سال محقق نشد

, دشمن به دنبال ترویج فضای یأس و ناامیدی در جامعه است/شعار سال محقق نشد, دشمن به دنبال ترویج فضای یأس و ناامیدی در جامعه است/شعار سال محقق نشد,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ایجاد یأس و ناامیدی را راهکار دشمن برای تضعیف نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با تحریم و فشار سد راه پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی شوند و در این مسیر بزرگی و اقتدار ملت را نشانه گرفته‌اند. بایستی با تمام توان ضمن دشمن‌شناسی باقدرت در مقابل این دشمنی‌ها بایستیم.

,

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز در جبهه اقتصادی با تمام توان در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، گفت: راه برون‌رفت از این مشکلات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است. متأسفانه در تحقق شعار سال که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده بود، علیرغم تمامی تلاش‌هایی که دولت و مجلس داشت نتوانستیم گام‌های بلندی در موفقیت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.

,

ترجیح منافع فردی و قومی بر منافع ملی بزرگترین خیانت به ملت و نظام است

, ترجیح منافع فردی و قومی بر منافع ملی بزرگترین خیانت به ملت و نظام است, ترجیح منافع فردی و قومی بر منافع ملی بزرگترین خیانت به ملت و نظام است,

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ترجیح منافع قومی و فردی به منافع ملی را بزرگ‌ترین خیانت نسبت به کشور و ملت دانست و تصریح کرد: نفاق یکی از مشکلات جامعه امروز است، کسانی که به مبانی دینی و انقلابی باور ندارند بیش از دین‌مداران شعار می‌دهند و ژست انقلابی می‌گیرند، شعار عدالت سر می‌دهند ولی به انواع تبعیض‌ها و مفاسد اقتصادی و سیاسی آلوده هستند.

,

پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

, پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران, پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران,

کریمی به دستاوردهای کشور در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه بین‌المللی کشور دستاوردهای بسیار چشمگیری داشت و  به اذعان تمامی صاحب‌نظران دنیا با شکست داعش در عراق و سوریه بزرگ‌ترین پیروز جنگ‌های چندساله در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یادآور شد: اگرچه سیطره حکومت داعش در عراق و سوریه پایان یافت ولی نباید فراموش کرد که تفکر داعش هنوز باقی است.

,

عدم همپایی اقتصاد با سیاست یکی از چالش‌های مهم کشور

, عدم همپایی اقتصاد با سیاست یکی از چالش‌های مهم کشور, عدم همپایی اقتصاد با سیاست یکی از چالش‌های مهم کشور,

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: بایستی بتوانیم از پیروزی‌ها و اقتدارهای کسب شده در عرصه بین‌المللی در عرصه اقتصادی نیز استفاده کنیم ولی متأسفانه پا به‌پای دستاوردهای سیاسی و نظامی در منطقه نتوانسته‌ایم در حوزه اقتصاد در این بخش دستاوردی داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه بازار منطقه امروز به دست کسانی افتاده که خود آتش بیار معرکه و مسبب تمام ناامنی‌های موجود بوده‌اند، گفت: بازار عراق فرصتی برای توسعه صادرات و صنایع کشور است که این ظرفیت باید مورد توجه قرار گرفته و سهم ایران از این بازار افزایش یابد.

,

مشکل مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست

, مشکل مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست, مشکل مالکیتی و مدیریتی «هپکو» همچنان پابرجاست,

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی به تشریح وقایع رخ‌داده در استان مرکزی پرداخت و گفت: برای رفع مشکلات صنایع استان مسئولان تلاش‌های بسیاری کردند که موفق شدند بخشی از مشکلات را رفع ولی برخی دیگر به قوت خود باقی است. در صحنه مدیریت و اصلاح و بهبود شرایط صنعت و فضای کارگری در استان مشکلاتی داریم که نمونه آن‌ شرکت «هپکو» بوده که نه مشکل مالکیتی و نه مشکل مدیریتی آن رفع نشده است ولی در شرکت «آذرآب» با تلاش‌های انجام شده رونق به این شرکت بازگشت و کارگران این شرکت تنها یک ماه معوقه دارند.

,

وی به دغدغه‌های موجود درباره خصوصی‌سازی ایرالکو و پالایشگاه اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی یکی از ضرورت‌های غیرقابل‌انکار برای رشد و بالندگی کشور است ولی بایستی روند اجرایی خصوصی‌سازی باکار کارشناسی صورت بگیرد تا شرکت‌ها با مشکل مواجه نشوند.

,

تسریع در اجرای طرح مجموعه شهری اراک ضروری است

, تسریع در اجرای طرح مجموعه شهری اراک ضروری است, تسریع در اجرای طرح مجموعه شهری اراک ضروری است,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در خصوص اجرای طرح 55 متری اراک هم گفت: اجرای این طرح سال‌هاست که با تأخیر همراه شده است، تعیین تکلیف طرح 55 متری اراک باید در قالب طرح جامع شهر اراک انجام شود؛ درحالی‌که این طرح از حدود 2 سال گذشته پشت در شورای توسعه برنامه‌ریزی باقی‌مانده است.

,

کریمی گفت: طرح جامع کلان‌شهر اراک باید در شورای توسعه برنامه‌ریزی تعیین تکلیف و سپس به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده شود؛ مسئولان استانی و شهرستانی بایستی با تعیین تکلیف این طرح، زمینه آسایش و آرامش مردم را فراهم کنند.

,

وی وظیفه رسانه‌ها را آگاهی بخشی به افکار عمومی و نقد و تحلیل گفته‌ها و عملکرد مسئولان دانست و گفت: رسانه و اصحاب رسانه چشم و گوش جامعه هستند که می‌بایست عملکرد مسئولان را به نقد بکشند و نسبت به آنچه در صحنه عمل در اداره امور کشور رخ می‌دهد قدرت تحلیل داشته باشند.

,

کریمی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به نمایندگی از مردم بایستی نقش نظارتی بر عملکرد مسئولان را داشته باشند ولی متأسفانه رسانه‌های کشور در این بخش عملکرد مطلوبی ندارند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه