اخبار داغ

گزارش/

دست سراب همچنان خالی از سینما!

دست سراب همچنان خالی از سینما!
سینما و فیلم از تأثیرگذارترین ابزار برای انتقال فرهنگ و تفکر در دنیای امروز است ولی در سراب قریب به ۱۵ سال هست که سینما خاک می خورد و ظاهرا مسئولین هم همتی برای بازگشایی آن ندارند و فقط به وعده و وعیدها اکتفا می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, ۱۲ سالن سینما در شهرستان‌های تبریز، اهر، بناب، مراغه، مرند، شبستر و میانه فعال است و امروز با افتتاح ۱۰ سالن سینمای دیگر در شهرستان‌های استان، این تعداد به ۲۲ سالن افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

از مجموعه این ۱۰ سالن سینمایی که به صورت هم زمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد، ۴ سالن در پردیس سینمایی مجتمع ستاره باران، ۲ سالن در پردیس سینما قدس و ۲ مجموعه سینمایی دیگر در سینما سرباز تبریز و ۲ سالن هم در شهرستان‌های ملکان و عجب‌شیر است.

, سالن سینمایی, پردیس سینما قدس,

درحالی‌که سینما و فیلم باید به‌عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان باشد و می‌توان با نمایش فیلم‌های مختلف در انتقال و دریافت پیام فرهنگی و هنری اقدام کرد ولی شهری با پیشینه سراب  از این‌چنین موهبتی برخوردار نیست.

,

قطعاً نبود سینما در سراب یکی از بزرگ‌ترین معضلات فرهنگی در این شهرستان است که نیازمند توجه مسئولان و رفع این معضل در این شهر با استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

,

مسئولان باید یا با استفاده از امکانات فرهنگی و دولتی و یا با استقبال از بخش خصوصی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند تا حداقل این مشکل برای مردم حل شود و مردم نسبت به شهرهای اطراف کمتر احساس عقب‌ماندگی داشته باشند.

,

اگر مشکل سینما در سراب حل شود قطعاً در ارتقا سطح فرهنگ اجتماعی و مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی بسیار مؤثر است که توجه به این مقوله می‌تواند در توسعه فرهنگی و هنری شهرستان مؤثر باشد.

,

در زمان‌های مختلف مسئولان ن شهرستان قول‌های مساعدی برای بازگشایی مجدد سینمای سراب داده‌اند که به نتیجه نرسیده است و این مطالبه مردم سراب همچنان بدون پاسخ مانده است.

,

یوسف داوودی نماینده سراب در مجلس که بازگشایی این مکان را در عین تغییرات اساسی در نحوه اداره آن در اولویت برنامه کاری خود قرار داده، اظهار کرد: به زودی اخبار خوشایندی از نتایج تلاش‌ها شنیده خواهد شد.
علی خازن، کارشناس سینمایی حوزه هنری استان نیز از نزدیک شدن به حصول نتیجه رضایت‌بخش در این زمینه خبرداد و افزود: به زودی در مورد احیاء سینمای سراب، تصمیمات خوبی اتخاذ خواهد شد و نماینده سراب به جد در این باره تلاش می‌کند.

,
,

سینمای دیجتیال نیامد
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست شورای فرهنگ عمومی سراب در چند سال قبل وعده داده بود که به زودی دستگاه دیجیتال با عنوان سینمای دیجیتال در مجتمع فرهنگی و هنری سراب نصب خواهد شد تا مردم سراب بتوانند فیلم‌های جدید سینمایی را تماشا کنند.

, سینمای دیجتیال نیامد,
,

رضا شفیع‌نژاد مسؤول فرهنگ و ارشاد اسلامی سراب نیز کمبود منابع مالی را دلیل تأخیر در اجرایی شدن وعده داده شده در این مورد عنوان کرد و در عین حال گفت: مشکلات بازگشایی سینما «آزادی» سراب در آستانه برطرف شدن قرار دارد.

,

مجتبی فروتنی، دبیر کانون فیلم و عکس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز در این خصوص تاکید کرد: وجود سینما در شهرستان سراب  یک ضرورت است.

,

احیای مجدد سینمای سراب یک گام مهم فرهنگی در شهرستان است

,

رضا شفیع نژاد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراب در جلسه شورای اداری این شهرستان با ابراز تاسف از کمبود ظرفیت در امفی تئاترو  خاطر نشان کرد: رفع مشکل سینمای سراب گام مهمی در حوزه فرهنگ شهرستان خواهد بود.

,

وی ادامه داد: تجهیز سالن های کوچک به سینمای دیجیتال در حال حاضر در  شهرستان های استان آذربایجانشرقی اجرا شده  که در صورت پیوستن سراب به این طرح  شهرستان سراب نیز می تواند از این امکان تا مشخص شدن تکلیف سینمای اصلی مورد استفاده قرار گیرد که سالن ارشاد بستر لازم برای این ارتقا را دارد.

,

گفتنی است با توجه به قول مساعد مدیر کل ارشاد اسلامی سابق و همچنین اکران فیلم هایی که مردم در امید دیدن آنان هستند لزوم آماده سازی هرچه سریعتر مجتمع های فرهنگی شهرستان سراب را برای نصب ادوات سینمای دیجیتال می طلبد.

,

شفیع نژاد از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های لازم برای تاسیس سینمای دیجیتال در سراب خبر داده و افزود: مشکل مالکیت سینما آزادی سراب با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی حل شده و به زودی برخی بازسازی ها در این سینما جهت بهره برداری آغاز خواهد شد.

,

وی در پایان شایعه واگذاری سینما و فروش آن را تکذیب کرد.

,

 

,
هنوز هستند کسانی که آرزوی هیاهو و نشاط در سینمای سراب را دارند
, هنوز هستند کسانی که آرزوی هیاهو و نشاط در سینمای سراب را دارند,
 
,
لیلا شهبازی فعال و کارشناس فرهنگی هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت:
,

روز روز سینما است روزی که شاید در بقیه شهرها افراد برای پاسداشت این روز  خود را مهمان تماشای یک فیلم در سینمای شهرشان می کنند که متاسفانه حتی این امکان مهم را سراب  با این وسعت و عظمتش ندارد.

,

سینمای پیر ما سالهاست افسرده و کز کرده وسط شهر نظاره گر جنب و جوش هر روزه مردم است شاید اگر زبان داشت این همه بی مهری را فریاد می زد و برای زخم های کهنه اش مرهمی می گذاشت اما حیف که بی زبان و تنها است.

,

بچه که بودم هنوز سینمای سراب بسته نشده بود خیلی پیش می آمد از طرف مدرسه سینما می رفتیم چه هیاهو و نشاطی ما و سینما را فرا می گرفت,باور کنید همیشه حس می کردم سینما می خندد ولی الان حتی روز سینما هم سال هاست از یادمان رفته چون سینمایی نداریم!

,

کار از راه انداختن کمپین #ما_سینما_می_خواهیم و این حرف ها گذشته؛ مگر مسئولین نمی خواهند برای جوانان اوقات فراغت ایجاد نمایند یا جلوی آمار ازدیاد آسیب های اجتماعی را بگیرند همین راه انداختن سینما می دانید چقدر تاثیر دارد فکر نکنم هم کسی با احیای دوباره سینما مشکلی داشته باشد.

,

سینمای پیر و فرسوده عزیز سراب، هنوز هم هستند کسانی که دوستت دارند و در آرزوهایشان باز شدن دوباره ات را انتظار می کشند.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه