اخبار داغ

ظریف پس از پایان نشست سه جانبه:

روند آستانه نتایج مهمی برای مردم سوریه داشت

روند آستانه نتایج مهمی برای مردم سوریه داشت
وزیر خارجه کشورمان پس از پایان نشست سه جانبه روند آستانه گفت: روند آستانه در یک سال گذشته نتایج بسیار مهمی را برای مردم سوریه، صلح و امنیت در منطقه به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد ظریف پس از پایان نشست سه جانبه روند آستانه اظهارداشت: روند آستانه در یک سال گذشته نتایج بسیار مهمی را برای مردم سوریه، صلح و امنیت در منطقه به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه به نظر ما بحران سوریه مانند بحران های دیگر دارای سه بعد نظامی، سیاسی و انسانی است و روند آستانه توانسته در مهار این سه بعد موفقیت های خوبی به دست آورد و لذا مهم است که امروز بعد از حدود ۱۴ ماه از شروع روند آستانه در سطح وزرا، گرد هم آمدیم تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از پیشرفت ها و دستاوردهای آستانه داشته باشیم، گفت: تروریزم در آغاز روند آستانه هنوز بخش های مهمی از خاک سوریه را زیر تسلط خود داشت و امروز با موفقیت ارتش سوریه و متحدین آن در مقابله با تروریزم داخلی، به شکل گیری روند آستانه کمک کرد و همین طور در پرتو روند آستانه موفقیت های بیشتری به دست آورد و به این ترتیب بخش های زیاد و مهمی از خاک سوریه از اشغال گروه های تروریستی آزاد شد و ضروری است که مبارزه مشترک ما با تروریزم تا آزاد شدن کل سوریه ادامه پیدا کند.

,

وزیر خارجه کشورمان افزود: برقراری آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش، گام بلندی برای خاموش کردن جنگ خانمان سوز در سوریه بود و روند آستانه این توفیق را داشت که تنها روند موفق بین المللی برای کاهش تنش در سوریه باشد و مهم این است که ما بر دستاوردهای روند آستانه بسازیم و به پیش برویم.

,

ظریف با اشاره به تسهیل کمک رسانی به مناطق بحران گفت: این امر در ابعاد مختلف دنبال خواهد شد و بسیار خوشحالیم که در ۹ روز گذشته اجلاس بازداشت شدگان و ربوده شدگان، شناسایی مفقودین شکل گرفت و امیدواریم این روند با موفقیت به پیش برود.

,

وی ادامه داد: مهمترین بُعد روند آستانه برای پیدا کردن راه حل سیاسی جهت حل بحران سوریه بود که برای اولین بار گروه بزرگی از طرفداران و مخالفین دولت سوریه و تمامی اقشار مردم این کشور در کنگره ملی سوچی حضور پیدا کردند و توافق کردند ترسیم آینده سوریه دستاورد بسیار بزرگی است که تمام پایشگران سطح بین المللی باید در جهت کمک کردن به روند سوچی همراهی کنند و بسیار مهم است که به مردم سوریه اجازه داده شود که بدون دخالت خارجی این روند را طی کنند.

,

ظریف تصریح کرد: پیشبرد روند سیاسی در سوریه و تنظیم مطالبات بر اساس واقعیت های این کشور نیازمند دیدگاه واقع بینانه نسبت به آینده سوریه است و ما امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند و بر اساس یک باور کلی و با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی سیاسی سوریه و جلوگیری از دخالت خارجی و قبول این واقعیت که حل بحران سوریه تنها روند سیاسی دارد و این روند باید فقط به دست مردم سوریه شکل بگیرد. ما امروز در بحران سوریه در یک نقطه عطف قرار داریم. متاسفانه برخی درگیری ها در برخی مناطق سوریه وجود دارد که ضمن اینکه باید درگیری با تروریست ها ادامه پیدا کند، باید آلام مردم سوریه را کاهش دهیم و بیانیه مشترکی که وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه صادر کردند، می تواند زمینه را برای همکاری های بیشتر فراهم کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه