اخبار داغ

دلوار و جاذبه های گردشگری نمونه استان بوشهر

دلوار و جاذبه های گردشگری نمونه استان بوشهر
دلوار نام شهری است بندری در استان بوشهر که در جنوب شهرستان تنگستان و به عنوان مرکز بخش ساحلی این شهرستان از کرانه های مرزی خلیج فارس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دلوار نام شهری است بندری در استان بوشهر که در جنوب شهرستان تنگستان و به عنوان مرکز بخش ساحلی این شهرستان از کرانه های مرزی خلیج فارس دقیقاً در وسط استان بوشهر قرار گرفته است. نام و آوازه این شهر به لحاظ دلاورمردیهای بزرگمردی چون شهید رئیسعلی دلواری مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است و کتب تاریخ شناسی دانشگاه های جهان با این نام نا آشنا نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

یکی دیگر از نکات قابل عرض در مورد منطقه دلوار تعداد زیاد روستاهای بندری این بخش می باشد که متمرکزترین بافت روستایی ساحل جنوبی کشور را تشکیل داده است که فاصله این روستاها بعضاً از متر تا یک کیلومتر تجاوز نمی کند. و همین باعث شده است در این منطقه جاده تمام ساحلی چشم انداز زیبایی به این منطقه محصور بین کوه و دریا دهد

,

هر ساله تعداد زیادی از گردشگران جهت بازدید از موزه تاریخی و منزل شهید رئیسعلی دلواری و همچنین بهره بردن از ساحل بکر و زیبای شهر دلوار به این دیار پای می نهند. منطقه دلوار دارای چندین بندر صیادی از جمله بندر رستمی، بندر عامری و بندر بوالخیر می باشد که اصلی ترین آنها بندر صیادی عامری می باشد که هر ساله نقش به سزایی در صید میگوهای با کیفیت دریای خلیج فارس و صادرات آن به کشورهای دیگر دارد.

,

, ,

بر روی  ماسه های داغ که قدم می گذاریم، مناظر زیبا و دیدنی سواحل دلوار نگاهمان را می ربایند، به گونه ای که گذشت ساعت ها و دقیقه ها برایمان بی معنا می شود. مناظر چشم نوازی که تلالو نقره ای رنگ آب دریا، توده های پنبه ای و سفید رنگ ابر ها بر فراز امواج آرام دریا تا هیاهوی مرغان دریایی پهنه ی آبی رنگ آسمان را شامل می شود. همچنین لنج های چوبی قدیمی و خسته از اصابت امواج سهمگین دریا  نیز در گوشه ای از ساحل لنگر انداخته و آرام گرفته اند. از دیگر چشم انداز های ساحلی می توان به منظره ای از بناهای آجری اشاره کرد که وجود درختان سرسبز خرما جلوه ای دو چندان به آن ها بخشیده است

, ,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس، ساحل دل‌آرام یکی را زیباترین سواحل خلیج فارس دراستان بوشهر نام برد و تصریح کرد: این زیبایی‌ها و قابلیت‌های گردشگری در منطقه ساحلی دل‌آرام این منطقه را می‌تواند به قطب گردشگری در خلیج فارس و جنوب کشور تبدیل کند

,

, ,

وی زیبایی سواحل دل‌آرام را  بی نظیر دانست و گفت: طرح دهکده گردشگری منطقه دل‌آرام تدوین و اکنون مشاور درحال ارائه راهکارهای لازم برای اجرایی شدن طرح‌های زیر بنایی گردشگری است.

, .,

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه دهکده گردشگری دل‌آرام دارای طرح‌های مهم در حوزه تفریحی و توریستی است بیان کرد: با اجرایی شدن دهکده گردشگری دل‌آرام  علاوه بر ایجاد طرح‌های گردشگری ورزش‌های آبی  ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

, ,

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در  ایام تعطیلات نوروز شاهد گردشگران بی شماری از نقاط مختلف است، گفت: سواحل زیبای خلیج فارس، بازار کالاهای ملوانی و تجاری و وجود طبیعت بکر در همه زمینه امکانات لازم برای حضورگردشگران در استان بوشهر فراهم کرده است.

, .,

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی در تمامی نقاط استان بوشهر برای اسکان و رفاه گردشگران فراهم شده است که پیش بینی می‌شود نوروز 95  تعداد گردشگران نسبت به نوروز 94 افزایش داشته باشد

,

, , ,

, ,

/ انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه