اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد

حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران مشهود است/ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دنیای اسلام را تهدید می کند

حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران مشهود است/ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دنیای اسلام را تهدید می کند
جمعی از ائمه جماعت در سیستان وبلوچستان گفتند: امام جمعه شهر علی اکبر گفت: حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران توسط فرقه انحرافی شیرازی به خوبی مشهود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان اظهار کرد: سال 1396 در آستانه پایان یافتن است باید روزها، ماه‌ها و هفته‌های آن را رقم بزنیم، تلخی‌ها و شیرینی‌های این سال را کنار هم بگذاریم و ببینیم پیشرفت کرده‌ایم یا خدایی نکرده عقب گرد داشتیم.
امام جمعه زاهدان افزود: البته بدون شک ما پیشرفت داشتیم و در طول یکسال با عهدی که با روح الله کبیر و رهبر فرزانه انقلاب داشتیم باز هم پای انقلابمان خون دادیم و محکم برای حفظ انقلابمان با تلاش همه جانبه دشمن ایستادگی کردیم.
وی ادامه داد: یکی از این موفقیت‌های این سال را می‌توان شکست دشمن و داعش خبیث نام برد که با کمک نیروها و سرداران عزیز سپاه پاسداران و مدافعان حرم یک پیروزی بزرگی نصیب جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب کرد.
سلیمانی افزود: یکی دیگر از موفقیت های ما در سال 96 این بود که ارتش سوریه جنگنده اف16 اسرائیل را نابود کرد هیچ یک از کشور های حمایت کننده نتوانستند دم بزنند.
وی اضافه کرد: موفقیت دیگر غلبه موشکی کشور یمن بر آل سعود بود، درست است که بسیاری از مراکز برق و آب و مدرسه و بیمارستان‌ها را نابود کرد اما دیدیم که جرات مقابله موشکی را نداشت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: موفقیت دیگر ما در دنیا، نفوذ در منطقه است به طوری که خارج از این مرزها کشور ما را سنبل امنیت می خوانند.
وی بیان کرد: موفقیت های دیگر این سال این بود که مردم بالاترین مشارکت را در انتخابات رقم  زدند، 22 بهمن یکی دیگر از موفقیت های سال 96 بود به تعبیر رهبر فرزانه این حضور و حماسه یک معجزه بود و مردم بار دیگر حمایت خود را از رهبرشان و انقلابشان به تمام دنیا ثابت کردند.
سلیمانی گفت: یکی دیگر از موفقیت های ما سرکوب کردن توطئه های دی ماه امسال بود که مردم نگذاشتند خللی در امنیت کشور ایجاد شود البته کوتاهی از سمت بعضی مسئولین هم در این سال بود کوتاهی در اقتصاد مقاومتی بود و چند حادثه تلخ هم به مثل غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیما را داشتیم.
وی گفت: آخر سال هستیم اگر از تمام مشکلات عبور کردیم بدانید که تنها نبودیم بلکه پروردگار پشت سر این مردم و انقلاب بود، زیرا در همین هفته گذشته با تمام مهمات‌های گوناگون به پاسگاه مرزی با حمله ور شدند اما مامورین سبزپوش این نظام بلایی سرشان اوردند که تعدادی به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز گریختند.
خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: استان ما با جمعیت تقریبا دو میلیون و هفتصد هزار نفر جوان ترین استان کشور قلمداد میشود و 32 درصد جمعیت مردم استان را نوجوانان پانزده سال تا 29 سال تشکیل میدهند، اما رشد بیکاری استان ما نزدیک به فاجعه است و تعداد زیادی از کارگران ما از کار بیکار شدند و پزشکان ما هم کارانه یکسال خود را نگرفتند و پرستاران هم 10 ماه مطالبات خود را دریافت نکردند که علوم پزشکی استان قولی داده تا این ماه پرداخت شود.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان هزار و 580 کیلومتر مرز دریایی و زمینی و هوایی با سه کشور عمان افغانستان و پاکستان دارد که یکی از مهمترین استان ها از لحاظ استراتژیک مرزی است امیدواریم دولت مردان برای مرزنشینان ما تدبیری برای ورود خروج کالا بیندیشند تا مرزنشینان از بیکاری در آیند.
وی افزود: البته مشکلاتی در شهرهای مرزی هم وجود دارد که این مسئله هم یکی دیگر از مواردی می باشد که دولت مردان باید به فکر آن باشند، البته اقدامات مناسبی هم در استان به مثل کارخانه پتروشیمی چابهار و افتتاح بندر شهید بهشتی و گاز رسانی به شهر زاهدان انجام شده که قابل تقدیر است.
آیت الله سلیمانی افزود: در استان، تصرف اراضی ملی و زمین خواری زیادی شده و باید اقدامی لازم در راستای جلوگیری از تخریب بیشتر اراضی صورت پذیرد.
وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب که از مشکلات اساسی این خطه از کشور محسوب می شوند، بیان کرد: امروزه متاسفانه اکوسیستم تالاب هامون از بین رفته که این موضوع همت دولت مردان را می طلبد که برای سهم حق آبه با مسئولین افغانستان مذاکره کنند، خشک بودن تالاب هامون باعث شده از سیستان به عنوان آلوده ترین شهردنیا نام برده شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این ضعف ها و مشکلات باعث تشدید نارضایتی بین مردم استان شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور برای منطقه آزاد شدن سیستان تدبیر ویژه ای اتخاذ کند تا برخی از مشکلات مردم منطقه از بین برود.

حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران مشهود است
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بنجار عنوان کرد: در هفته گذشته شاهد حادثه حمله گروهی افراد اجیر شده که طرفداران یک جریان افراطی و نفوذی به نام سید صادق شیرازی در سفارت ایران در لندن بودیم که این افراد با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری  سید حسین شیرازی با ورود به محوطه و بالکن سفارت ایران در لندن در اقدامی وقیحانه پرچم ایران را بر می دارند و پرچم گروه خود را به نمایش در می آورند.
 وی افزود: این افراد که تصاویری از سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست داشتند شعار های توهین آمیزی هم علیه مقامات ایران و شعار هایی علیه خلفای اهل سنت سر دادند هجوم و شعار های آنها به صورت مستقیم از بسیاری از شبکه های ماهواره ای وابسته به بیت شیرازی در لندن که فعالیت می کنند و همچنین از شبکه ها و رسانه های خارجی و بیگانه پخش شد و پوشش خبری داده شد.
 خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر اظهار کرد: آنچه حساسیت این موضوع را بیشتر می کند این است که با اینکه حفاظت و حراست از سفارت هر کشور با پلیس و مسئولان امنیتی آن کشور است اما بعد از گذشت سه ساعت از این حادثه و ورود غیر قانونی افراد به یک مکان دیپلماتیک و وارد کردن خسارت به سفارت، پلیس لندن وارد می شود کوتاهی دستگاه امنیت وپلیس لندن در حفاظت از سفارت ایران به خوبی نشان دهنده حمایت این دولت از گروههای فعال علیه جمهوری اسلامی است و همچنین حمایت و هدایت مرموزانه عربستان پشت این قضیه واضح است چراکه این حادثه همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به لندن اتفاق افتاد که دولت انگلیس در حال انعقاد قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به دولت عربستان است که این اقدامات برای خوش خدمتی لندن به عربستان است چنانکه این افراد بعد از ساعاتی آزاد می شوند. 
 وی تاکید کرد: فرقه شیرازی یک فرقه افراطی و تحت حمایت مقامات و رسانه های غربی و اروپایی است که سعی می کند به اسم این و با تحلیل نادرست از مبانی دینی و افکار شیعی مسلمانان را به جان هم بیندازد، همان شیعه انگلیسی است که قصد دارد با برهم زدن وحدت و اتحاد بین مسلمانان، اختلاف و تفرقه ایجاد کند و با آشوب و تفرقه سیاستهای پیر استعمارو دشمنان قسم خورده ملت ایران را دنبال کند، فرقه شیرازی هر چیزی که  باعث اختلاف بین شیعه و سنی شود را برای خود مقدس کردند، قمه زنی را که مراجع حرام اعلام کردند آنها از افضل اعمال می دانند و از شبکه های جهانی هم پخش می کنند برای معرفی مذهب شیعه به عنوان مذهب خشونت و خونریزی،  توهین و لعن مقدسات اهل سنت را یک تکلیف می دانند و هفته وحدت را به هفته برائت نامگذاری کردند.
 امام جمعه شهر علی اکبر تصریح کرد: اینها در ادامه همان سیاست های پیر استعمارگر است همانی که یک روزی با تشکیل فرقه های بدعت آمیز مثل بهائیت در ایران و فرقه وهابیت در عربستان و امروز با حمایت از فرقه شیرازی به دنبال غارت مهمترین سرمایه های جهان اسلام یعنی وحدت و اخوت مسلمانان است و لذا هیچ وقت علیه جنایات آمریکا و اسرائیل جمله ای را بر زبان جاری نکردند امروز باید همه مسلمانان هوشیار باشند خطر جدیدی به نام شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دنیای اسلام را تهدید می کند که به عنوان دفاع از مکتب و مذهب خود به دنبال خشکاندن ریشه اسلام هستند و در حال تربیت و آموزش افرادی زیر نظر آمریکا و انگلیس هستند و حوزه های علمیه ای بدین منظور در کشور های مختلف راه اندازی کردنند تا فتنه بعدی از حوزه های علمیه شیعه و سنی و علیه مرجعیت شیعه باشد برای اینکه خود شخصیت سازی کنند.
 حجت الاسلام اشرفیان ابراز کرد: مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین منادی وحدت در جهان اسلام بارها اعلام فرمودند که ما نه شیعه ای که از لندن صدا بلند می کند و نه سنی که از آمریکا پرچم داری می کند را قبول نداریم و موضع صریح نظام اسلامی این است که هر ندایی که علیه وحدت امت اسلامی باشد حنجره دشمن است، این قضیه نشان داد موضوع نفوذ که هشدار جدی مقام معظم رهبری که در این سال های اخیر بوده بسیارجدی است.
 وی اذعان کرد: ممکن است افراد نفوذی با عناوین و پوشش های مقدس بتوانند مسیر دین و مسیر انقلاب را منحرف کنند که البته به برکت این انقلاب مردم ما مردم بصیر و دشمن شناسی هستند و با اتحاد و انسجام و ولایتمداری این توطئه ها را می شناسند و نقش بر آب می کنند.
 وی اضافه کرد: اما در قبال این تهاجم به سفارت و کوتاهی انگلیس که به جای ممانعت، فقط نظاره گر تسخیر سفارت ما بوده واکنش دولت و وزارت خارجه ما واکنش مناسبی نبود، سفارت هر کشوری نماد حیثیت و شرف آن کشور است و هرگونه اهانت به سفارت، اهانت به آن ملت و محکوم است، شما ببینید کشور های دنیا در مقابل اهانت به سفارت کشورشان چه واکنش جدی نشان دادند، روسیه در هفته گذشته در برابر اقدام نسنجیده انگلیس دستور داد تمام دیپلمات های انگلیس به زودی اخراج شوند و جواب کوبنده ای به آنها خواهد داد.
 امام جمعه شهر علی اکبر خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا بعد از ورود دانشجویان به سفارت انگلیس در تهران دستور تعطیل سفارت ایران در بریتانیا را صادر کرد و تمام دیپلمات های ایرانی را موظف کرد هرچه سریعتر خاک بریتانیا را ترک کنند ، خود دولت انگلیس ۶ سال قبل وقتی سفارتش در تهران تسخیر شد روابطش را با ایران قطع کرد لذا انتظار ملت ایران از وزارت خارجه حمایت صریح و قاطع از شرف و استقلال کشور و برخورد قاطعانه با تعطیلی سفارت ما در این کشور است.
 
 
سراوان ظرفیت های خوبی برای اشتغال زایی دارد
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت گفت: با وجود اینکه آمریکا در همه جا حضور مفسدانه دارد و در مورد حضور ایران در منطقه شبهه آفرینی می کند برای حضور در منطقه باید از آمریکا اجازه بگیریم یا با بزرگان آنها مذاکره کنیم؟
وی با بیان اینکه آمریکا حضور فتنه گرانه در منطقه داشته و تا به حال این حضور را دارد، افزود: حضور ایران در عرصه های مختلف منطقه به خاطر درخواست خود کشور برای کمک به مظلومان عالم بوده است و هر کجا حضور پیدا کرده با انسان های متحجر مبارزه کرده و فتنه ها را از بین برده است.
امام جمعه شهرستان سراوان در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مسئولین باید ترویج گر مسائل مختلف دینی در بین آحاد جامعه بوده و برای رهایی مردم از تریبون های خود استفاده کنند چراکه دشمنان به دنبال ایجاد انحراف در بین مردم هستند.
وی با اشاره به عملکرد هواداران صادق شیرازی در لندن توضیح داد: گروه های انحرافی در قالب دین توسط استعمار پشتیبانی می شود و به دنبال مقابله با انقلاب هستند و روحانی نماها را جهت به انحراف کشیدن مردم پرورش می دهند و هدفی جز از بین بردن وحدت بین مسلمانان ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه کشورهای دیپلماسی باید حضور فعالی در حمایت از سفارت های مختلف که نماینده یک کشور در لندن است داشته باشند، اذعان داشت: لازم است که با هوشیاری گروه های ضد دینی و انقلابی را شناسایی کرده و با بصیرت افزایی از مشکلات جلوگیری کرد.
وی در ادامه تضعیف معیشت مردم، شکاف در طبقات جامعه، زندگی اشرافی برخی از مسئولین، حقوق های نجومی، اعتماد به بیگانگان برای رفع مشکلات، غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه، اغتشاش عوامل بیگانه و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی که اساس کار است را از دستاورد ها و حوادث تلخ سال 96 دانست و اذعان داشت: حضور مردم در صحنه های مختلف رویش های خوبی بود که در سال 96 شاهد آن بودیم.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به سفرهای نوروزی مردم بیان داشت: شهروندان و آحاد جامعه ضمن رعایت نکات ایمنی نسبت به مسائل نامشروع دقت و سعی کنند سفری مذهبی و گردشگری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سراوان جوان ترین و مرزی ترین شهر در کشور است و از ظرفیت های خوبی برای اشتغال زایی برخوردار است، گفت: اگر نگاه اقتصادی نسبت به سراوان وجود داشت بیکارترین شهر ایران نمی شد و شاهد تحول و دستاورد های خوبی در زمینه اقتصاد سراوان نبودیم.
 
مردم سرمایه های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دلگان با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال 96 قرار داریم، گفت: آخر برگه های تقویم سال 96 در حالی که ورق می زنیم، که باز هم برگه های افتخار و عزت این سال را باید به نام مردمی ثبت بکنیم که سالهاست با عهدی با امام خمینی (ر) بسته اند، وفادار مانده اند.
وی با تاکید بر اینکه مردمی که با عبور از عقبه های سخت و تاریخی و قله های رستگاری، غزت، اقتدار و عظمت نزدیک شده اند، ادامه داد: پیروزی های متراکم انقلاب اسلامی و افتخارات نظام در سال 96 باید به نام مردمی ثبت کنیم که در عرصه های صیانت از نظام اسلامی لحظه ای به خود شک و تردیدی راه نداده اند.
خطیب جمعه این هفته شهر دلگان با تاکید بر اینکه اگر به پیروزی ها و افتخارات نظام اسلامی در این سال، شکست داعش در منطقه غرب آسیا، ناکامی دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، مشارکت شکوهمند مردم در انتخابات ریاست جمهوری 96، تجدید میثاق حماسی و راهپیمایی 22 بهمن امسال علی رغم کمبودها و همه مشکلاتی که مردم داشتند و از همه مهم تر حضور غیرتمندانه مردم در شکست پروژه آشوب دی ماه، افزود: همه و همه اینها در این سال که گذشت، مرهون حضور هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه استراتژی امام در بقای انقلاب اسلامی بر دو تا عنصر اساسی می چرخد، عنوان کرد: امروز اگر می بینیم نظام مقدس اسلامی سرپا و ماندگار است بر اساس این دو عنصر است.
امام جمعه موقت شهر دلگان با تاکید بر اینکه از همان روزی که امام نهضت خود را آغاز کرد، عنصری اولی که به آن تکیه کرده بود، اسلام بود، اضافه کرد: بزرگترین هنر امام ایجاد حلقه های اتصال میان مردم به عنوان نماد جمهوریت و با رهبری به عنوان مظهر اسلامیت نظام بود.
خطیب جمعه این هفته شهر دلگان گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را ما باید در میراث امام خمینی (ره) جستجو کنیم که پایه های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر دژ نفوذ ناپذیر و غیرقابل تغییر که از آن به دژ مردم تعبیر شده است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید این توجه را داشته باشند که این مردم سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدردان مردمی باشند که با تمام مشکلات و سختی هایی که در اداره زندگی خودشان دارند، اما لحظه ای از شکوه و عظمت انقلاب اسلامی غافل نشده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حمایت انگلستان و عربستان در حمله به سفارت ایران مشهود است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سراوان ظرفیت های خوبی برای اشتغال زایی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مردم سرمایه های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه