اخبار داغ

آن چه در خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است/مشکلات معیشتی طبقه محروم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است/مشکلات معیشتی طبقه محروم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ,

خطیب جمعه یاسوج:تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/تقدیر از نیروی انتظامی و دستگاه قضا به خاطر اعدام سارقان طلا فروشی در گچساران

, خطیب جمعه یاسوج:تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/تقدیر از نیروی انتظامی و دستگاه قضا به خاطر اعدام سارقان طلا فروشی در گچساران, خطیب جمعه یاسوج:تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/تقدیر از نیروی انتظامی و دستگاه قضا به خاطر اعدام سارقان طلا فروشی در گچساران, تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/, تخریب منابع طبیعی خیانت به نسل آینده است/,

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های های این هفته نماز جمعه یاسوج به 25 اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی عراق اشاره کرد و گفت: در این بمباران حدود 5 هزار نفر از مردم بی دفاع و غیر نظامی حلبچه کشته و مجروح شدند.

,

 وی بیان کرد: کشورهایی که مواد شیمیایی را به رژیم بعث عراق می دادند نه تنها این رژیم را مجازات نکردند بلکه در مقابل جنایات وحشتناک صدام واکنشی از خود نشان ندادند و آن را محکوم نکردند.

,

حسینی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز این مواد شیمیایی از سوی رژیم بعثی عراق علیه رزمندگان ایران اسلامی به کار گرفته شد و باز هم هیچ یک از کشورهای حامی حقوق بشر در مجامع بین المللی نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند و سکوت اختیار کردند.

,

وی ابراز داشت: هم اینک در کشور یمن جنایت های زیادی توسط عربستان سعودی در حال ارتکاب است و باز هم غربی ها و کشورهای مدعی حقوق بشرسکوت کرده اند و در عراق، سوریه و باقی کشورهای های اسلامی که صحنه جنگ و خونریزی است نیز هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

,

امام جمعه یاسوج به سالروز ولادت امام باقر (ع)  و تاسیس دانشگاه اسلامی توسط این امام همام اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فرزند این امام بزرگوار نیز این دانشگاه را توسعه داد و حدود 4 هزار شاگرد تربیت کرد.

,

وی به فرارسیدن سال جدید و خانه تکانی ها اشاره کرد و گفت: همانگونه که مردم خانه های خود را از گرد و غبار و ناپاکی ها تمیز می کنند باید خانه  های دل خود را از بدیها و صفت های ناپسند پاک و صیقلی کنند.

,

حسینی به اعدام سارقان طللا فروشی در شهرستان گچساران اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان و کشور گفت: نیروی بیدار و زحمتکش انتظامی و دستگاه قضایی در مدت زمان اندکی توانست این جنایتکاران را به چنگ آورد و پس از مواخذه آنها را به سزای عملشان رساند تا دیگرانی که قصد دارند چنین ناهنجاری هایی را در جامعه انجام دهند بدانند که با برخورد قاطعی مواجه می شوند.

,

 وی  بار دیگر از تلاش های نیروی انتظامی به خاطر ساماندهی چهارشنبه سوری و عدم بروز حوادث ناگوار در استان تقدیر کرد.

,

حسینی گریزی هم به هفته منابع طبیعی و حضور گردشگران نوروزی در طبیعت زد و گفت: خداوند طبیعت زیبایی را به استان کهگیلویه و بویراحمد داده و همه باید حافظ این نعمت های خدادادی باشیم.

,

امام جمعه یاسوج گفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و هر کس به تخریب این منابع بپردازد به نسل های آینده خیانت کرده است.

,

وی به ورود مهمانان نوروزی از سراسر کشور در تعطیلات نوروزی به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید از این گردشگران و مسافران با روی گشاده استقبال و پذیرایی کرد تا با خاطره خوشی این استان را ترک کنند .

,

**************************************

,

خطیب جمعه گچساران:گچساران در زیر زمین غنی و در روی زمین فقر است/جمهوری اسلامی به جهان امنیت داد

, خطیب جمعه گچساران:گچساران در زیر زمین غنی و در روی زمین فقر است/جمهوری اسلامی به جهان امنیت داد, خطیب جمعه گچساران:گچساران در زیر زمین غنی و در روی زمین فقر است/جمهوری اسلامی به جهان امنیت داد,

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات رهبرانقلاب دردیدار نمایندگان مجلس خبرنگان گفت:آقا فرمودند:"برخی به مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی،اقتصادی،اجتماعی ،فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمن معترضند".

,

وی افزود:مقام معظم رهبری درادامه بیان فرمودند:"برخی به این مبارزه معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است اما این تصور به نوعی غلط است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی دشمنان را به جنگ و هجوم می کشاند.

,

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:لازم است همه مردم ،دولت و ملت همه دست به دست هم بدهیم و مثل همیشه که بحمدالله دشمن درهمه زمینه ها تلاش های خودش را انجام داد ولی شکست خوردند ،تلاش کنیم با اتحاد، منسجم ، صادق و مطیع منصب و جایگاه ولایت به پیش برویم.

, .,

حجازی درادامه با اشاره به فرارسیدن سال نو گفت:پیشاپیش سال جدید را به همه ایرانیان و مسلمین تبریک عرض می کنم ، امسال روز عید نوروز مصادف است با شهادت جانسوز امام هادی علیه السلام و از خداوند متعال مسئلت دارم که این سال را برهمه شما مبارک گرداند و به همه توفیق دهدکه زیر چتر ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام سرفراز باشیم.

,

خطیب جمعه گچساران درادامه به اتفاقات و حوادث سال 96تصریح کرد:سال 96حوادث تلخ و شیرینی  داشت که حوادث شیرین حضور مقتدرانه ملت بصیرایران اسلامی درمقابل دشمن و درهرعرصه ای که وارد شد دشمن را ناامید کرد من جمله دریوم الله 9دی ، 22بهمن و اظهار وجود درمقابل اغتشاشگران.

,

وی افزود:شیرینی بسیار لذت بخش دیگری که دراین سال رقم خورد بحمدالله ایران به جهان امنیت داد،درحالی که گروهک تروریستی داعش جهان را ناامن کرده بود اما با عنایت خداوند و لطف امام زمان(عج) و با ولایت و رهبری جانشین امام زمان(عج) و با خون شهدای مدافع حرم دشمنانی که به تمام معنا از داعش حمایت می کردند، شکست خوردند.

,

حجازی ادامه دارد:تلخی ها هم دراین سال رقم خورد از جمله بحث کشتی سانچی و قطار و دیگر اتفاقات ،اما دراستان ما سقوط پرواز تهران -یاسوج بود که استانمان را غرق اندوه و ماتم کرد باز هم علو درجات جاباختگان این سانحه هوایی را از خداوند منان مسئلت دارم.

,

امام جمعه گچساران اظهارکرد:امیدوارم خداوند به مسئولین ذیربط توفیق دهد که درکشور عدالت رعایت شود ، استان ما هم مردمانی مسلمان و مومنی دارد و دردوران جنگ تحمیلی نسبت به جمعیت بیشترین حضور را دردوران دفاع مقدس داشته است و نسبت به جمعیت شهدای استان ما از همه جا بیشترند.

,

وی ادامه داد:لذا توقع داریم به این استان توجه ویژه ای شود بحث فرودگاه مرکز استان اصلا رضایت بخش نیست و ما گله مندیم ،ان شاءالله مسئولین توجه کنند و وزیرمحترمی که دوباره از مجلس رای گرفت امیدوارم استیناف به خرج دهد و به اول بازگردد و به فرض اینکه تازه شروع کرده است و توجه خاصی به استان ما،هم به راه های استان  و هم به فرودگاه استان که مشکلاتی بسیاری دارد شود.

,

حجازی افزود:دربحث ریلی به استان ما باید توجه کنند، همه استان های همجوار ما قطار و ریل دارند و تنها استانی که دراین محدود از خط ریل و راه آهن محروم است کهگیلویه و بویراحمد است و به دلیل اینکه مردم ما ماخوذ به حیا هستند کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

,

وی تصریح کرد:انتظار داریم وزرای محترم و این چند وزیراستیضاح شده ای که باز مورد تفقد نماینگان مجلس قرار گرفته اند به استان ما توجه کنند و بدانند دعا اثرش زیاد است و خدای ناکرده نفرین هم اثرش زیاد است و کاری کنند دعای مردم بدرقه راهشان شود.

, .,

حجازی اظهارکرد:این سانحه هوایی بسیار غم انگیز بود نه تنها استان ما بلکه کشور را متاثر کرد  و امیدوارم درس عبرتی شود و مسئولان توجه بیشتری به این موراد داشته باشند و از این به بعد به این استان توجه بیشتری شود که اگر قرار باشد کسی داد بزند ما بیشتر می توانیم دادبزنیم ولی ما می خواهیم منطقی ،برادرانه و با رافت و محبت به وظیفه تان دراین استان عمل کنید.

,

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:نکته دیگر نیز تصادف اتوبوس زائران حرم رضوی بود که به امام رضاعلیه اسلام  ملحق شدند که به خانواده های این عزیزان صبرو اجر عنایت فرماید و به مجروحین نیزشفای عاجل عنایت فرماید.

,

وی درادامه با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت گفت:این روز را به همه عزیزانی که درصنعت نفت خدمت می کنند تبریک عرض می کنم و ان شاء الله خداوند به این عزیزان توفیق دهد که بتواننددراین رگ حیاتی مملکت موفق تر باشد و خدمات بیشتری به ملت داشته باشند.

,

حجازی افزود: امیدوارم همین رگ حیاتی را وزرای ما باز بلد باشند که کجا قرار دارد! درحالی که گچساران درزیرزمین غنی است و در روی زمین فقر،و امیدوارم بخشی از غنای زیرزمین را اختصاص به فقرروی زمین بدهند تا فقرزدایی بشود.

,

خطیب جمعه گچساران با اشاره به اخراج نیروهای حراست شرکت نفت گچساران اظهارکرد:برخی از جوانان عزیزاین شهر به دلیلی درشرکت نفت و گاز گچساران به کار گرفته شدند و بعد از مدتی عذرشان را خواستند،به هرحال این افراد و خانواده هایشان نگرانند و به هرحال چون درفشارند اعتراض دارند.

,

وی افزود:این جوانان بعضا فریادها و اعتراضاتی هم دارند که بعد برخوردهای دیگری با آنها می شود که به نظر می رسد بایداین برخوردها نرم تر و منطقی باشد،جوان هستند و بیکار و مشکلاتی دارند و تلاش شود مشکلاتشان حل شود که با بازداشت و برخورد و این موارد کار صحیح نیست و مشکلات حل نمی شود.

,

حجازی گفت:ان شاءالله باز تلاش کنید مشکلات این جوانان و بقیه جوانان شهر را حل نمایید که بدانید دعای آنها اثر خواهد داشت و شما سرفراز خواهید شد با دعای خانواده های گرفتار و نیازمند.

,

امام جمعه گچساران درادامه گفت:از همین جا از برادران سرفراز نیروی انتظامی شهرستان که همراه با دستگاه قضایی ما حافظ امنیت شهرستان هستند تشکر و قدردانی می کنم.

,

**************************************

,

خطیب جمعه لنده:مسئولان مواظب خطوط قرمز نظام باشند/برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است

, خطیب جمعه لنده:مسئولان مواظب خطوط قرمز نظام باشند/برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است, خطیب جمعه لنده:مسئولان مواظب خطوط قرمز نظام باشند/برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است,

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام سال نو گفت: سال نو فرصتی برای رفع اختلافات و کینه توزی ها است و در این سال جدید باید همه برای باهم بودن تلاش کنیم.

وی افزود: برقراری صله رحم از مهمترین ویژگی های دید و بازدیدها در ایام نوروز است که احترام به بزرگترها و تکریم و دیدار با آنان باید حتما در برنامه های این روزها قرارگیرد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: ایام عید نوروز باید به دور از اسراف گرایی، رعایت در برقراری ارتباطات محرم و نامحرم و رسیدگی به احوالات محرومان و نیازمندان همراه باشد.

وی تاکیدکرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز می تواند عاملی برای کاهش تصادفات و تلفات انسانی در حوادث و سوانح جاده ای باشد.

الهی نیا اظهارکرد: روز اول سال جدید مصادف شده است با سالروز شهادت امام هادی(ع) و انتظار داریم که شهروندان نسبت به رعایت و احترام این روز همت گمارند.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: همزمانی عید نوروز با آغاز ماه رجب و ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم همراه است که انتظار داریم مردم نسبت به شناخت بهتر سیره و روش این امام همام بیشتر مطالعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که هم مسئولان و هم مردم باید نسبت به آن دقت نظر داشته باشند بحث برخورد مناسب با گردشگران و ارائه بهترین خدمات به آنان است تا به عنوان یک خاطره خوش از فرهنگ و رفتار این مردم برای همیشه یادآوری کنند.

الهی نیا در ادامه گفت: شهرداری نیز با لکه گیری آسفالت ها و رفع چاله چوله های شهری و رنگ آمیزی بلوارها و گلکاری آنان به استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی بشتابد چرا که شهرداری پیشانی ورودی هر شهر است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: صرفه جویی و قناعت در مصرف بهینه آب در این ایام یکی از ضروریات است که لازم است مردم در این ایام تعطیلات نهایت دقت لازم را داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان لنده در پایان خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت:  برخی از افراد دانسته یا ندانسته برخی مباحث را در جلسات مطرح می کنند که باید مراقب خطوط قرمز نظام باشند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

**************************************

,

خطیب جمعه چرام: مشکلات معیشتی طبقه محروم باید مورد توجه مسولان قرار گیرد/دشمن تمام تلاش خود را برای ناامیدی ملت از انقلاب میکند

, خطیب جمعه چرام: مشکلات معیشتی طبقه محروم باید مورد توجه مسولان قرار گیرد/دشمن تمام تلاش خود را برای ناامیدی ملت از انقلاب میکند, خطیب جمعه چرام: مشکلات معیشتی طبقه محروم , باید مورد توجه مسولان قرار گیرد/دشمن تمام تلاش خود را برای ناامیدی ملت از انقلاب میکند, باید ,

امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به خطبه ۲۲۸ نهج البلاغه، بیان کرد: تقوا کلید دوستی و نجات از هر بدبختی است.

حجت الاسلام افشار،افزود: به وسیله تقوا انسان از دشمن نجات پیدا کرده و تقوا آزادی بخش انسان است و بندگی های اجتماعی را از انسان دور میکند.

امام جمعه چرام در ادامه گفت: کسی که بنده و مطیع پول و مقام شود نمی‌تواند از جنبه اجتماعی آزاد زندگی کند؛ ممکن است آنچه درباره ی تقوا گفته شد که باعث حفظ انسان میشود، موجب غرور و غفلت بعضی افراد شده و خیال کنند که انسان متقی معصوم بوده و خطا نمیکند .
حجت الاسلام افشار ادامه داد: حقیقت آن است که تقوا هر اندازه عالی باشد، به نوبه خود خطراتی دارد و آدمی در عین اینکه باید در حمایت و حراست از تقوای زندگی باشد، باید خود حافظ و حارس تقوا نیز باشد.

خطیب جمعه چرام به بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بیان کردند که هر چه می گذرد اعتقادم بیشتر می شود از اینکه فردای این کشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن تمام تلاش رسانه ای خود را به کار گرفته تا مردم را از انقلاب اسلامی ناامید کند و هدفشان این است ندای توحیدی مردم انقلابی ایران را که به سراسر دنیا صادر شده،خاموش کند تا راحت بتوانند به اهداف پلید مادی و شهوانی خود برسند.

حجت الاسلام افشار افزود:در مقابل رهبر عزیز نقش منجی را ایفا می‌کنند و امید می‌دهد اما بر اساس حقایق که در قران وسنت موجود است.

وی در ادامه گفت:فرعون با تمام ساز و کار مادی خود خواست موسی (ع) را بکشد اما نتوانست و موسی در خانه فرعون بزرگ میشود و از طرفی پیامبر را سه سال در شعب ابی طالب محاصره نظامی و اقتصادی می‌کنند اما خواست الهی چیز دیگری است.ودشمن به اهداف خویش نمیرسد.

امام جمعه چرام به بخشی دیگر از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد، واطلاع از مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: در این هیاهوی جنجالهای سیاسی آن کسی که به فکر وضعیت معیشت مردم هست، رهبر معظم انقلاب است.

وی به اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای نان و دنیا نبود بلکه بر اساس ایمان بوده است و همانند انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه که به خاطر قطع نان در کشور صورت پذیرفت، نیست.

حجت الاسلام افشار در ادامه بیان کرد: اما معنایش  این نیست که انقلاب نباید مشکلات معیشتی مردم را حل کند

وی گفت: باید مشکلات معیشتی طبقه محروم که  دلبستگان این انقلاب هستند حل شود زیرا به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در این چند سال شعار اقتصادی را محور شعار سال قرار دادند تا مسئولان حول این شعار حرکت کنند.

امام جمعه چرام  در ادامه گفت: یکی از امور مهم که دشمن به دنبال ضربه زدن به آن هست همین موضوع است که باید مسئولان امر تلاش دوچندان کنند. تا با بهبود اقتصاد ومعیشت نقشه شوم دشمن دفع گردد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

**************************************

,

خطیب جمعه لیکک: ملی شدن صنعت  نفت نقطه عطفی در تاریخ ایران  و پایانی بر سلطه استکبار بر منابع ملی بود

, خطیب جمعه لیکک: ملی شدن صنعت  نفت نقطه عطفی در تاریخ ایران  و پایانی بر سلطه استکبار بر منابع ملی بود, خطیب جمعه لیکک: ملی شدن صنعت  نفت نقطه عطفی در تاریخ ایران  و پایانی بر سلطه استکبار بر منابع ملی بود,

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

,

افروغی گفت : سال 96 با همه خوبیها و خاطرات بد در حال اتمام است ؛می‌توان در فلسفه پیدایش بهار تفکر کرد و با این پدیده به وجود خداوند پی برد.

,

وی افزد: همه انبیا و اولیای الهی برای ارشاد انسان ها برانگیخته شدند و تمام هدف آنها در این گفتار نمود پیدا می‌کند که خداوند شریک ندارد و واحد است.

,

افروغی تصریح کرد :فصل بهار فصل تفکر است و ان شاءالله به طهارت درون بپردازیم و دل را از کینه و تنفر نسبت به دیگران خالی کنیم.

,

امام جمعه شهر لیکک از مردم خواست در آستانه سال نو نسبت به هم مهر بورزند و کینه ها را دور بریزند.

,

افروغی در ادامه از مردم خواست با توجه به شهادت امام هادی و سالروز ارتحال فرزند برومند امام( ره) در این ایام مراسم شادی نداشته باشند.

,

وی29 اسفند، روز ملی شدن صنعت  نفت را نقطه عطفی در تاریخ ایران  و پایانی بر استبداد و سلطه استکبار بر منابع ملی دانست.

,

افروغی مسئولین را به اجرای عدالت و کاهش تبعیض در جامعه توصیه نمود و  تصریح کرد : انقلاب اسلامی باعث پیشرفت های علمی و عمرانی بسیاری شد.

,

امام جمعه شهر لیکک گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به توان ضعیف مالی مردم، مورد اعتراض همیشگی ماست.

,

امام جمعه شهر لیکک در پایان شرکت گسترده مردم در انتخابات، افتتاح کارخانه میعانات گازی بدست سبز قامتان سپاه پاسداران، شکست داعش در سوریه با پیکار شبانه روزی دلاوران سپاه اسلام را از مهمترین اقدامات مثبت در سال 96 دانست.
 

,
,

**************************************

,

خطیب جمعه سیسخت:سبک زندگی غربی عامل فروپاشی خانواده دردنیای اسلام

, خطیب جمعه سیسخت:سبک زندگی غربی عامل فروپاشی خانواده دردنیای اسلام, خطیب جمعه سیسخت:سبک زندگی غربی عامل فروپاشی خانواده دردنیای اسلام,

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان دنا به مسئله مهم خانواده و اهمیت آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی از مباحث و موضوعاتی را که همه اعم از جامعه مردم، مسئولان، حاکمیت و حتی دولت به آن توجه داشته باشند، مسئله مهم خانواده است.

,

وی ابراز کرد: تحکیم خانواده ها، رصد آسیب ها در خانواده و چاره جویی برای آنها یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید از طریق آموزه های دینی و قرآنی به آن نگریست.
امام جمعه شهر سی سخت تصریح کرد: قرآن یک خانه را به عنوان الگو و نمونه به عنوان خانواده معرفی کرده وآن خانه انبیاء، خانه وحی، خانه رشد و صلاح تعالی اولیاء و خانه خوبی های بوده که آن خانه حضرت فاطمه(س) و علی(ع)است.

,
,

مصباح نژاد به نظر صریح قرآن در مورد تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده و خانه هایی هستند که خداوند اجازه داد رفعت و نام و مقام پیدا کند ،اجازه داد تا ستایش در ان خانه برده شود  و آن خانه خانه علی و فاطمه بود.

,

وی ادامه داد: در این خانه تجملات،تشریفات، رفاه زدگی نبود، بلکه در این خانه معنویت و خدا پرستی ،ارزشهای  الهی ،تعاون، ایثار، جهاد،شهادت و انفاق درراه خدا بودن بود که این نشانه هایی از خانواده اسلامی است.

,

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا به مسئله مهم زوجین در خانواده و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: وجود همسر در خانه برای آرامش است، آرامشی که مرد را از استرس و اضطراب دور خواهد کرد.

,

مصباح نژاد ادامه داد: کانون خانواده الهام بخش بوده و در این زمینه باید مردان همسرانشان بویژه زوج های جوان ابراز محبت کنند و این مهم عاملی برای تحکیم خانواده است.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم در مورد محبت مردم به زن و حتی زن به مرد گفته اند، اگر مردی به زن و همسرش بگوید دوستت دارم این ابراز محبت هرگز از قلب و سینه آن زن بر نمی گردد و این یعنی تحکیم خانواده است.

,
,

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا ابراز کرد: در جامعه اسلامی بر خلاف غرب که زندگی ها مجردی ،خانواده ها فرو پاشیده و کارهای زشت و شنیعی مانند هم جنس بازی، یک ارزش غربی تلقی می شود و زندگی برای آن زندگی یک حیوان است، اسلام به عنوان کاملترین دین بر تحکیم خانواده تأکید کرده است.

,

مصباح نژاد ادامه داد: آموزه های دینی قرآن یکی از راههای تقویت مبانی خانواده و استحکام کانون مقدس آن و جلوگیری از افزایش آمار طلاق را وجود مودت و محبت و رحمت در خانه می داند.
وی با بیان اینکه این محبت و عشق را خداوند بطور فطری و غریزی در نهان انسان قرار داده که باید آن را حفظ کرد: گفت:مرحوم علامه طباطبایی می گویند مودت در قلب و رحمت در عمل است.

وی به سخنان مقام معظم رهقری مبنی یر تحقق وعده نصرت الهی، مشروط به پایبندی اهل ایمان است اشاره کرد و گفت:رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند:برخی به «مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمنان» معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است، اما این تصور، نوعی غفلت است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می کشاند همچنانکه به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه باطل بوده است.

مصباح نژاد به نکته مهم سخنان رهبری در اسن دیدار اشاره کرد و ا دامه داد: رهبری فرمودندنکته مهم در رویارویی مستمر حق و باطل، وعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق است.
مصباح نژاد تصریح کرد: تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنتهای قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه