اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان:

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در گلستان/ 1426 نفر روز در این طرح مشارکت دارند

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در گلستان/ 1426 نفر روز در این طرح مشارکت دارند
مدیر کل دامپزشکی استان گلستان با بیان این مطلب که طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز توزیع و عرضه در سطح استان به جد پیگیری می شود اظهار کرد: تعداد 1426 نفر روز در سطح استان طی ایام عید نوروز (25 اسفند ماه لغایت 14 فروردین) در این طرح مشارکت خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "محمود رضا وفایی" مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این خبر گفت: به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان انواع گوشت و فرآورده های خام دامی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز توزیع و عرضه (قصابیها، فروشندگان گوشت ،مرغ بسته بندی شده، رستورانها و غذاخوریهاو غیره) در قالب 114 اکیپ نظارتی(ستادی) و بازرسی(عملیاتی)و تعداد 1426 نفر روز در سطح استان طی ایام عید نوروز (25 اسفند ماه لغایت 14 فروردین) انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

وی افزود: از کلیه مسافرین و شهروندان محترم درخواست می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی(کشتار دام در کنار جاده ها، تفرجگاهها ، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته بندی شده ، حمل غیر مجاز گوشت در خودروهای غیر مجاز و فاقد یخچال ، فروش انواع گوشت و فرآورده های خام دامی دارای ویژگیهای نامطلوب و غیر بهداشتی و غیره) مراتب را از طریق شماره  تماس 1512 به اطلاع نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان برسانند.

,

"وفایی" تصریح کرد: مصرف غذای ناسالم در جامعه عواقب نامطلوب بهداشتی و تغذیه ای فراوانی به همراه دارد که می توان به بیماری مشترک انسان و دام اشاره کرد که درمان آن مستلزم هزینه برای شهروندان می شود.

,

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان  اذعان کرد: در برخی موارد اکیپهای نظارت دامپزشکی در قالب اکیپ های مشترک با  سایر ارگان ها از جمله مرکز بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت میگیرد.

,

گفتنی است؛ در نوروز سال 1396 نزدیک به 2760 مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید انواع فرآورده های خام دامی در سطح استان گلستان انجام گرفت وکه طی این بازدیدها حدود 4700 کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف کشف ، ضبط و معدوم سازی شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه