اخبار داغ

گزارش تصویری/محل تولد شهید باکری در میاندوآب

گزارش تصویری/محل تولد شهید باکری در میاندوآب
شهید مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و در روز 25 اسفند سال 1363 و طی « عملیات بدر» به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، سال ۱۳۳۳ در یکی از خانه های میاندوآب و در خانواده باکری، کودکی به دنیا آمد که او را مهدی نامیدند و بعدها به افتخار آذربایجان و ایران تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

مهدی باکری دومین پسر فیض الله باکری، کارمند کارخانه قند میاندوآب بود و بعد از علی که در سال ۱۳۲۲ در این خانه چشم به جهان گشوده است، در سال ۱۳۳۳ متولد شد.

,

مهدی بعدها فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را عهده دار شد و در « عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

,

پیکر مهدی باکری ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نیامد.

,

در ادامه تصاویری از خانه محل تولد شهید مهدی باکری و حضور سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه به همراه امام جمعه چهاربرج و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و جمعی از مسئولان شهرستانی را در این خانه مشاهده می کنید.

,

        

, , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه