اخبار داغ

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است/ مسئولان جدیت لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند

طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است/ مسئولان جدیت لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند
ائمه جمعه سراسر استان سمنان در خطبه های نماز جمعه امروز به مهمترین مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز در سراسر استان سمنان با حضور پرشور مردم استان برگزار شد و خطیبان جمعه در این آیین به بیان مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در ادامه بخشی از سخنان ائمه جمعه استان را از نظر می‌گذرانید:

,

اجازه ندهیم فضای مجازی، معنویت را از جامعه ما بگیرد

, اجازه ندهیم فضای مجازی، معنویت را از جامعه ما بگیرد,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت گفت: نوروز امسال با ماه رجب المرجب مقارن شده است که ماهی سرشار از معنویت و فضیلت است.

,

امام جمعه سمنان با تاکید بر فضیلت عبادت در ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب ماه معنویت، خودسازی و عبودیت است و نباید اجازه دهیم دشمن با استفاده از فضای مجازی، معنویت این ماه را از انسان بگیرد.

,

شاهچراغی همچنین دعای تحویل سال را دعایی پرمضمون و عمیق دانست و افزود: در تمام لحظات عمر مهمترین خواسته انسان باید داشتن احسن الحال است که در این دعا بر آن تاکید شده است.

,

وی ادامه داد: احسن الحال برای بانوان جامعه اسلامی رعایت عفاف و حجاب، برای مسئولان ساده زیستی و دوری از اشرافیت و خدمت به مردم و برای ائمه جمعه یکسان بودن گفتار و رفتار آنان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی در ایام نوروز تصریح کرد: شادی‌های جامعه ما نباید به گونه‌ای باشد که دشمنان انقلاب را شاد کند که متاسفانه این موضوع را در جشن اخیر برج میلاد شاهد بودیم.

,

شاهچراغی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته گفت: مجلس خبرگان مهمترین نهادی بود که امام راحل برای استمرار انقلاب اسلامی تاسیس کرد.

,

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری وظیفه خطیر تعیین رهبر و مراقبت از شرایط رهبری را برعهده دارد اظهار کرد: در اجلاسیه اخیر، تمام موضوعات مهم داخلی و خارجی و نیز خواسته‌های مردم مطرح و در نهایت به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.

,

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای این مجلس گفت: روح حاکم بر سخنان معظم له، معیت خداوند با مومنان و اهل حق بود و ایشان در این دیدار بر آینده درخشان انقلاب اسلامی تاکید کردند.

,

شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همراهی خداوند با مومنین را دارای شروطی دانستند که مهمترین آنها تقوا، احسان و صبر و استقامت در راه خداوند متعال است.

,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با برشمردن ویژگی شیعیان امام علی (ع) اظهار کرد: شیعیان علی (ع) شکم خود را از مال حرام پاک نگه می‌دارند، خمس و زکات ‌می‌دهند و دامان خود را از گناه و بی عفتی حفظ می‌کنند.

,

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: وسیله حرکت انسان مومن به سوی سعادت، ایمان و عمل صالح است که می‌تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

,

شیعه انگلیسی به دنبال تخریب دین است

, شیعه انگلیسی به دنبال تخریب دین است,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته به میزبانی مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود با اشاره به فرارسیدن عید نوروز گفت: روز اول نوروز با شهادت امام هادی علیه السلام مصادف شده است لذا ما مسلمانان باید حرمت این روز را نگه داریم.

,

وی اظهار کرد: نوروز فصل نو شدن و تحول طبیعت است و دور ریختن کینه و کدورت ها، صلح و آشتی، صله ارحام، دید و بازدید با اقوام و دوستان سفارش علما و بزرگان ما در همه ایام سال به ویژه ایام نوروز است.

,

خطیب جمعه شاهرود در بخشی از صحبت های خود به تعرض به سفارت ایران در لندن اشاره کرد و افزود: در ایام سفر بن سلمان به انگلیس افرادی به سفارت ایران در لندن تعرض کرده پرچم ایران را پایین آوردند، منشأ این اقدامات مسائل غیر دینی است و مردم ما آن را محکوم می کنند.

,

امینی تصریح کرد: افرادی که به سفارت کشور ما در لندن تعرض کردند بازیچه دست آمریکا، دست پرورده وهابیت در عربستان و شیعه انگلیسی هستند که به دنبال تخریب دین بوده و از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی را قبول نداریم" بیان کرد: آنها به دنبال القای دین از سیاست جداست هستند و با استفاده از ابزار دین به دنبال تخریب پایه های دین و آلوده کردن دین با انواع خرافات هستند لذا باید در این مسیر و شناخت حق از باطل هوشیار بود.

,

امام جمعه شاهرود در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه مردم با تمام توان خود پشتیبان انقلاب اسلامی هستند گفت: استقلال سیاسی کشور و اجرای احکام اسلامی از برکات و ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی است که نعمت بزرگی است و همه مردم باید قدردان این نعمات الهی باشند.

,

در سال جدید به دنبال خودشناسی و تغییر خلق و خوی نامناسب باشید

, در سال جدید به دنبال خودشناسی و تغییر خلق و خوی نامناسب باشید,

حجت الاسلام سید علی رضا آرامی؛ امام جمعه گرمسار در آخرین خطبه نماز جمعه در سال  جاری در جمع مردم گرمسار با اعلام این مطلب گفت: سال نو یک خانه تکانی ویژه ای در رفتارهای خود داشته باشیم و از این بهار طبیعت برای  ایجاد یک اخلاق پسندیده و دینی استفاده کنند .

,

 امام جمعه گرمسار توجه به نیازمندان را در روزهای پایانی سال را تاکید کردو افزود: در این روزها که شورو حال ویژه ای  در حوزه بازارها و خرید های سال نو وجود دارد و از انفاق و کمک به نیازمندان را فراموش نکنید .

,

 آرامی در ادامه گفت: در سال نو از خرافه دوری کنیدو از تجملات که یک آفت بزرگ در زندگی اسلامی است دوری کنید .

,

 وی در ادامه به استفاده دینی ویژه یا از ماه رجب و استفاده از زمان اعتکاف اشاره کردو اظهار داشت:اعتکاف به راستی صیقل دادن به تقوا و ایمان فردی است و به نوعی خانه تکانی دل و  ایمان است و باید از آن استفاده کنیم .

,

 وی در ادامه تاکید کرد: حضور نوجوانان و جوانان می تواند در مراسم هایی همچون اعتکاف  روحیه اسلامی را  تقویت می کند .

,

امام جمعه گرمسار در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان در روز های پایانی سال به حل مشکلات اقتصادی را خواستار شد و افزود: دشمن جنگ اقتصادی را در اولویت برنامه ها خود قرار داده است و تنها راه مبارزه با این تحریم های ظالمانه دشمنان اقتصاد مقاومتی است .

,

نوروز بهانه ای برای رفع کدورت ها و کینه هاست

, نوروز بهانه ای برای رفع کدورت ها و کینه هاست,

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 96 مهدیشهر، با آرزوی سالی پربرکت و عزت و سلامتی برای همه مردم در سال جدید، اظهار کرد: در سنت ما ایرانیان  نوروز هم دارای سنت های خوب است و هم خرافاتی نیز به همراه داشته است که باید سنت های خوب عید را باید قدر بدانیم و همیشه داشته باشیم.

,

وی خواندن دعا و ذکر خدا در زمان تحویل سال، آغاز سال با حضور در حرم ائمه و یا مساجد و امامزادگان، صله ارحام، دید و بازدیدها را از سنت های خوب ایرانیان در نوروز برشمرد.

,

امام جمعه مهدیشهر به جایگاه نوروز در اسلام اشاره کرد و افزود: در روایت آمده است که شخصی محضر امام صادق می رسد و از حضرت سوال می کند که نوروز چه روزی است که امام می فرمایند نوروز روزی است که حضرت آدم به زمین هبوط کرد، حضرت نوح هم که در طوفان سوار کشتی شده بود در نوروز بود که به ساحل نجات رسید.  

,

بارانی تصریح کرد: باز در روایت آمده است، در روز نوروز است که امام زمان(عج) ظهور می کند، در نوروز قرآن به پیامبر(ص) نازل شد و در این روز امیرالمومنین به ولایت انتخاب شدند.  

,

وی ادامه داد: امام خامنه ای با توجه به این روایات چنین تحلیل کردند که ممکن است همه این وقایع مصادف با عید نوروز نباشد اما این روایات می خواهد بگوید که در هر روز که یک حادثه مهم و زیبا و معنوی شکل بگیرد آن روز، روز نو می باشد، بنابراین هر روزی که یک کار جدید اخلاقی انجام دهیم آن روز، نوروز است.  

,

امام جمعه مهدیشهر نوروز 97 را مقارن با آغاز ماه رجب دانست و اضافه کرد: رجب ماه استثنائی و ماه خواص است که هر کسی در این ماه دعا کند به اجابت می رسد. ماه رجب، ریسمانی بین خداوند و بندگان است که باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

,

بارانی، با تحلیل اتفاقات و وقایع خوب و بد سالی که گذشت، گفت: سال 96 سال پیروزی هایی برای ملت ایران و شکست هیمنه داعش در منطقه بود. نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه در سال جاری به حدی بود که تمامی قدرت های منطقه به قدرت و اقتدار ایران اذعان کردند.

,

وی، تجدید بیعت امت با امام خامنه ای در 22 بهمن که راهپیمایی تماشایی را رقم زدند و اقتدار نظام اسلامی ایران را بالا بردند، را از دیگر وقایع خوب سال 96 عنوان کرد.  

,

امام جمعه مهدیشهر به موفقیت های اقتصادی سال 96 نیز اشاره کرد و افزود: امسال بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در منطقه خلیج فارس افتتاح شد که در فاز اول آن روزانه 12 میلیون لیتر بنزین استخراج می شود.

,

بارانی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز امسال رویش هایی را داشتیم که نسل سوم و چهارم انقلاب نظیر شهید حججی ها و حدادیان ها نمونه این رویش ها بودند که روح شجاعت و ایثار را در جامعه دمیدند.

,

وی به تلخی های سال 96 نیز اشاره کرد و ادامه داد: از جمله تلخی های سال که اخیرا رقم خورد، حمله به سفارت ایران در لندن توسط وابستگان صادق شیرازی بود که پرچم ایران را پایین کشیدند و پرچم فرقه را بالا بردند.

,

خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه امام خامنه ای از مدت ها قبل شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را گوشزد کرده بودند، تصریح کرد: اقدامات افراط گرایه شیعه انگلیسی از جمله لعن خلفای اهل تسنن در اماکن عمومی و یا چاپ لعن بر روی تیشرت ها، باعث ایجاد اختلاف عمیق بین شیعه و اهل سنت می شود.  

,

بارانی خاطر نشان کرد: فرقه شیرازی یا شیعه لندنی، 18 شبکه جهانی ماهواره دارند که مرتب فحش و ناسزار به خلفای اهل تسنن می گویند و همه این شبکه ها هم در لندن و تحت نفوذ استعمار پیر و با حمایت عربستان سعودی دارد هدایت می شود.

,

طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است

, طرح اعاده اموال نامشروع آزمونی مهم برای نمایندگان است,

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی در خطبه های این هفته نماز وحدت بخش جمعه میامی گفت:تقارن اولین روز سال جدید با شهادت امام هادی (ع) می تواند سرآغاز خوبی برای شروع سال نو بر مبنای سیره اهل بیت باشد و مردم شان امام هادی (ع) را حفظ کنند.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظمم رهبری در دیدار با خبرگان مردم  پیرامون اینکه مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشدنی باشد اظهار داشت: اگر مسئولین گوش شنوا برای برطرف کردن دغدغه های رهبری داشته باشند اوضاع اقتصادی کشور بسیار بهتر از شرایط امروز بود، مسئولین باید دغدغه های رهبری را نصب العین قرار دهند و برای برطرف کردن آن تلاش کنند

,

صفایی پوردر ادامه طرح اعاده اموال نا مشروع را برای مجلس شورای اسلامی یک آزمون مهم دانست وگفت: امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این آزمون سربلند بیرون بیایند و تا آخر پای اجرای این  طرح و بازگرداندن اموال نا مشروع مسئولان به بیت المال بایستند.

,

وی خاطر نشان کرد:اجرای این طرح دو نتیجه مهم رادر بردارد که اولا اجرای این طرح باعث افزایش اعتماد مردم به مسئولین ونظام اسلامی می شود و دومین نتیجه آن نیز کمک به اشتغال و رفع فقر ومحرومیت است

,

امام جمعه میامی با بیان اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی باعث نجات کشور می شود گفت:انسجام و وحدت مردم در حول محور ولایت فقیه باید سرلوحه کار مردم ومسئولین قرار گیرد

,

صفایی پور گفت:در هفته گذشته جلسه ای با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد که تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم با اجرای این تصمیمات شاهد ارتقا سطح درمانی بیمارستان امام رضا(ع) وهمچنین شهرستان میامی باشیم.

,

وی در خصوص جلسه گزارش عملکرد نماینده محترم مردم شاهرود و میامی در شهرستان شاهرود گفت:از این اتفاق بسیار خرسندیم که نماینده مردم عملکرد 20 ماه خود را برای مردم بیان گزاش دادند اما جناب آقای حسینی  نماینده دو شهرستان شاهرود ومیامی هستند و شایسته است که این جلسه گزارش عملکرد در شهرستان میامی نیز برگزار شود تا مردم این شهرستان نیز از خدمات نماینده منتخب خود با خبر شوند.

,

مسئولان نظام جدیت لازم را در تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند

, مسئولان نظام جدیت لازم را در تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتند,

حجت الاسلام والمسلمین محمود نطنزی امام جمعه موقت سرخه در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت اخلاق گفت: شئونات و باید ها و نبایدهای اخلاقی باید در جامعه رعایت شود.

,

وی در ادامه به مسائل و رویدادهای مهم سال 96 اشاره کرد و گفت: سال 96 سالی است که کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران به توفیقات ودستاوردهای بزرگی دست پیدا کرد و در کنار این توفیقات البته شاهد ضعف ها و کاستی ها و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی بودیم.

,

امام جمعه موقت سرخه گفت: یکی از این دستاوردهای بزرگ مسئله برگزاری انتخابات سالم و پرشور بود؛ یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که با وجود دشمنان زیاد و دشمنی های بی شماری که از ماه ها قبل از انتخابات زمینه چینی کردند تا میزان مشارکت مردم کاسته شود؛ اما مردم بصیر و ولایت مدار ما به ندای رهبری گوش دادند و در انتخابات به صورت حداکثری حضور یافتند که باید افتخار کنیم که حضور مردم در انتخابات بیش از 70 درصد بود و این حضوری بی نظیر و کم نظیر در جهان است.

,

نطنزی بیان کرد: پس از راهپیمایی 22 بهمن را شاهد بودیم که حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی نیز مشت محکمی بر دهان مستکبران بود و از راهپیمایی های حتی سال های  گذشته نیز پرشورتر و با شکوه تر برگزار شد.

,

وی گفت: در کنار دستاوردها البته حوادثی همچون غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیمای مسافربری و زلزله کرمانشاه نیز اتفاقات تلخ سال 96 بودند.

,

امام جمعه موقت سرخه با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی و تأکیدات رهبری بر تحقق آن در سال های اخیر، گفت: متأسفانه مسئولان نظام آنطور که باید در تحقق اقتصاد مقاومتی جدیت لازم را نداشتند.

,

نطنزی در پایان به آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: آنچه مهم تر از خانه تکانی جسم است؛ خانه تکانی دل و روح وروان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و یکی از راه های آراسته شدن دل تلاوت آیات قرآن و یاد مرگ است.

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه