اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه

مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/ علم در کنار تقوا لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف است

, مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/ علم در کنار تقوا لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف است, مردم با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند/ علم در کنار تقوا لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف است,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی صاحب الزمانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: اینکه برخی روزها شوم شمرده می‌شود امری است که باید از اذهان خارج شود چراکه هرروزِ بدون گناه برای انسان مبارک است.

,

وی، افزود: اینکه خداوند متعال انقلاب اسلامی را برای مردم ما ارزانی داشته نعمت بزرگی است که باید شکرگذار این نعمت باشیم.

,

خطیب جمعه موقت ارومیه، عنوان کرد: تقوا همراه با علم موجب شکوفایی استعدادهای درونی انسان و الهی شدن ذات او می‌شود.

,

وی، همچنین ابراز داشت: بیان ایرادات توسط افراد دیگر باید موجب شادمانی ما باشد و با این سخنان در صدد رفع این عیب‌ها و ایرادات برآییم.

,

حجت‌الاسلام صاحب الزمانی، خاطرنشان کرد: بیان ایرادات و مشکلات افراد تنها باید با هدف اصلاح باشد.

,

وی، بیان داشت: همدلی میان مسلمانان موجب تحکیم پایه‌های انقلاب می‌شود و باید دنبال این امر مهم باشیم.

,

وی، ضمن تقبیح اقدامات نامناسب در برخی ایام نظیر چهارشنبه سوری، بیان داشت: یکی از محورهای تقوا همین توجه به شخصیت انسانی و درنظر داشتن حقوق دیگران است.

,

امام جمعه موقت ارومیه، در پایان تاکید کرد: با قدرت و حمایت خداوند استقلال و عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی در سایه مبانی اسلامی ماندگار است و در این مسیر مردم هم ثابت قدم هستند.

,

تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه

, تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه, تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین و علما، آفت انقلاب است/ لزوم صله رحم، احترام و تکریم پدر و مادر در جامعه,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام مهدی بایرامی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بزرگترین آفت برای مسئولین و روحانیت، تجمل گرایی و زندگی اشرافی است.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با تاکید بر اینکه زندگی مسئولان در نظام اسلامی باید الگو گرفته از زندگی ائمه اطهار(ع) و زندگی امیرمومنان(ع) باشد، افزود: زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه امروزی ساده زیستی و برگرفته از زندگی ائمه اطهار(ع) است که باید مورد توجه مسئولان و علما باشد.

,

وی با بیان اینکه اشرافی گری و تجمل گرایی یک آفت برای علما و مسئولان است، گفت: مسئول در نظام اسلامی  باید خود را نوکر مردم بداند و از تجمل گرایی و اشرافی گری دوری کند و اگر غیر از این باشد بداند که به اسلام و مسلمین خیانت می کند.

,

بایرامی تصریح کرد: مردم برای مقابله تجمل گرایی و اشرافی گری با طاغوت مبارزه و انقلاب کردند و فرق نظام اسلامی با طاغوت نیز در این است که در نظام اسلامی، مسئولین خادم و نوکر مردم هستند.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سال نو و با تاکید بر اینکه عید بهانه ای برای صله ارحام است، افزود: ایام نوروز، ایام صله رحم است که در اسلام نیز بر آن تاکید فراوان شده و باید از این فرصت نوروز برای صله رحم و دیدار با اقوام به ویژه پدر و مادر استفاده کرد.

,

وی با بیان اینکه خدمت به پدر و مادر توفیق بزرگی است و در آیات و احادیث نیز بر آن تاکید شده است و همه باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: کمک به فقرا، دید و بازدید با اقوام، اخلاق نیکو و احترام بزرگترها به ویژه پدر و مادر را داشتن از جمله رسوماتی است که باید بویژه در ایام نوروز آن توجه کنیم.

,

بایرامی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی ما اسلامی و مطابق با تعالیم دین باشد، تصریح کرد: در برخی مواقع آداب و رسوم غربی در میان برخی افراد دیده می شود که نباید اینگونه باشد و باید سبک زندگی غربی و آداب و رسوم غربی را از زندگی خود کنار بزنیم.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه روز اول سال جدید مصادف با شهادت امام هادی(ع) است، اظهار کرد: شادی به معنای این نیست که انسان مرتکب گناه شود بلکه باید حرمت ها را نگه داشته و شادی ما مانند شادی ائمه اطهار(ع) باشد.

,

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب و فضائل این ماه، افزود: در روایات از ائمه معصومین(ع) بر فضیلت این ماه تاکید فراوان شده است و ماه رجب مقدمه برای ماه شعبان و شعبان نیز مقدمه برای رمضان و این سه ماه مبارک مقدمه برای تربیت انسان است.

,

بایرامی با بیان اینکه نمازهای مستحبی از فضیلت بسیاری برخوردار هستند و نمازهای وارده در ماه مبارک رمضان نیز اینگونه هستند، افزود: هر شب از ماه مبارک رجب نماز مخصوصی دارد که در مفاتیح الجنان به آن اشاره شده است.

,

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید با نماز و روزه برای تقرب به خداوند تبارک وتعالی استفاده کرد، گفت: در مورد فضیلت روزه و نماز در ماه رجب روایات و احادیث بسیاری وارد شده است و مومنان باید از فرصت این ماه به بهترین نحو استفاده کنند.

,

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب اظهار کرد: همه اعمال باید به خاطر خدا باشد تا به سعادت واقعی برسیم و همه اینها با نماز حاصل می شود.

,

وی با اشاره به نقش علامه مجلسی در تشیع اشاره و وی را افتخار شیعه معرفی و تصریح کرد: شیعه مدیون علامه مجلسی است و بحارالانوار از جمله یادگاران تشیع است که شیعه را زنده نگه داشته است.

,

بایرامی با بیان اینکه درک لذت ارتباط با خدا، راه سعادت انسان است، اظهار کرد: اگر انسان لذت ارتباط با خدا را درک کند، دیگر هیچ لذتی بالاتر از آن نخواهد بود.

,

امام جمعه موقت میاندوآب افزود: اگر این خصلت در انسان باشد دیگر در آن موقع  ولخرجی و چشم و هم چشمی در او نخواهد بود و در آن صورت است که دیگر توجه به مادیات در نزد او مهم نخواهد بود.

,

 ملت پای عهد و پیمان خود ایستاده اند

,  ملت پای عهد و پیمان خود ایستاده اند,  ملت پای عهد و پیمان خود ایستاده اند,

به گزارش آرازسسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال ۹۶ گفت: انسان باید از فرصت ها نهایت استفاده را بکار ببرد، یکسال سپری شد بیایید ارزیابی کنیم و ببینیم که در طول این سال چه اعمال شایسته ای انجام داده ایم.
وی تصریح کرد: برای سال آینده تلاش کنیم تا کوتاهی ها و سهل انگاری هایی که امسال کرده ایم را جبران کنیم.
امام جمعه پلدشت با اشاره به حدیث امام علی (ع) که فرموده اند، فرصت ها همانند ابرها به سرعت عبور می کنند، افزود: انسان های زیادی پارسال در کنار ما بوده اند ولی اکنون به رحمت خدا رفته اند، باید در این فرصت باقی مانده از سرمایه عمر خود بهترین استفاده را بکنیم.
طالبی گفت: در این فرصت باقی مانده از خداوند بخواهیم که قلب های ما را همانند بهار تغییر بدهد.
وی اظهار کرد: ملت ایران با تمام توان پای عهد و پیمانی که با امام خمینی(ره)، نظام و انقلاب بسته اند ایستاده اند، دشمنان تلاش های بسیاری کردند تا به اهداف شوم خود دست یابند ولی با هوشیاری ملت ایران شکست خوردند.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به نقش مهم مردم افزود: مردم، سرمایه عظیم کشور است و مسئولان باید قدردان مردم باشند زیرا در سخت ترین شرایط پای عهد و پیمان خود ایستاده اند.
به گفته وی مسئولان باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا کارنامه ای قابل قبول از خود بجای بگذارند.
طالبی گفت: باید تلاش کنیم روح و قلب خودمان را با تغییر سال تحول داده و خوبی ها را در آن جای دهیم.
وی تصریح کرد: باید محبت، مهربانی و کمک را در خود پرورش داده و بیش از پیش به همنوعان خود کمک کنیم.
امام جمعه پلدشت با اشاره به حادثه ای که برای سفارت ایران در لندن طی هفته اخیر افزود: دشمن در تلاش است تا افکار شیعه انگلیسی را ترویج داده و جایگاه فرهنگ شیعه را تخریب کند، باید نسبت به این امور آگاه بوده و غافل نشویم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ایجاد معبر مرزی می تواند مشکلات اقتصادی چالدران را حل نماید

, ایجاد معبر مرزی می تواند مشکلات اقتصادی چالدران را حل نماید, ایجاد معبر مرزی می تواند مشکلات اقتصادی چالدران را حل نماید,

به گزارش نوای چالدران امام جمعه موقت شهرستان چالدران در خطبه های این هفته نماز جمه با تبریک فرا رسیدن سال جدید منبع اتصال انسان به خداوند را از طریق قلب دانست و گفت: در سال جدید از خداوند متعال با دعا و راز و نیاز و مناجات بخواهیم ضمن دوری از هرگونه تعلقات دنیوی وبا ترک گناهان خود رادر اختیار خداوند متعال قرار دهیم تا حال ما را به بهترین ها حالها تغییر دهد.

,

حجت الاسلام حلمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبر گان رهبری بر همت و تلاش مسئولین کشور بر مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت :شهرستان چالدران به دلیل داشتن پتانسیل های خاص تنوانسته به پیشرفت قابل توجهی دست یابد که تلاش مسئولین در زمینه گردشگری ، دامداری و ایجاد معبر مرزی می تواند مشکلات اقتصادی مردم منطقه را حل نماید .

,

اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت ، سالروز ولادت امام محمد باقر و سالروز شهادت امام هادی (ع) از جمله دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه موقت چالدران در خطبه های نماز جمعه این هفته بود.

,

راهیان نور فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

, راهیان نور فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است, راهیان نور فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است,

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت : از چیزهایی که خداوند متعال به آنها سفارش کرده است کنترل خشم تکریم ارباب رجوع و پرهیز از قسم دروغ می باشد چرا که انسان باید در تمام مراحل زندگی از غضب و خشم پرهیز کرده و همواره اهل بخشش باشد و در تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات مردم کوشا بوده و از قسم دروغ پرهیز کنند چراکه خداوند جزای قسم دروغ را در این دنیا قرار داده است.

,

رنجبری در ادامه گفت :بیش از ۵ میلیون نفر از مردم فهیم ایران از مناطق عملیاتی راهیان نور بازدید کرده اند لذا باید توجه داشت که هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای از افتخارات رنگین می باشد و اگر امروز نسل جدید ماه از زمان دوران دفاع مقدس بیشتر نباشد کمتر نیستند.

,

رنجبری در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت :حضرت آقا در جمع علماء مجلس خبرگان دستگاه عظیم آموزش و پرورش علما و کسانی که تریبون در دست دارند سفارش کرد که در جهت تربیت اسلامی تلاش کنند و از تجملات و اشرافی گری پرهیز کنند چون دشمن در تلاش است بین علما و مسئولین تفرقه بیاندازد لذا اگر من مسئول توجه و دقت نکنند و کاری کنم که تبلیغات دشمن عینیت پیدا کند این عمل هیزوم در آتش دشمن ریختن است.

,

رنجبری با اشاره به عید نوروز گفت: باید دید و بازدید و صله ارحام تقویت پیدا کنند که سفارش به این امر در این ایام میمون شده است لذا باید توجه داشته باشیم که با توجه به اینکه ۱ فروردین شهادت امام هادی علیه السلام می باشد لذا مردم فهیم از دوم فروردین به دید و بازدید بپردازند احترام و ارزش این امام بزرگوار حفظ شود.

,

رنجبری تصریح داشت :کینه و کدورت و قهر را در ایام نوروز از بین ببرید و در این عید واسطه آشتی دیگران باشید، از غیبت دوری کرده و بحث های بیهوده در خصوص تضعیف نظام نکنید.

,

امام جمعه ماکو در پایان تاکید داشت :در ایام نوروز خانواده ها از نیروهای نظامی، انتظامی، خدماتی و امدادی با یک شاخه گل تشکر کنند در این ایام که مردم در حال مسافرت می باشند این عزیزان امنیت جاده ها، شهرها و جان ما را تامین میکنند.

,

پایه و اساس زندگی هر فرد در جوانی شکل می گیرد

, پایه و اساس زندگی هر فرد در جوانی شکل می گیرد, پایه و اساس زندگی هر فرد در جوانی شکل می گیرد,

به گزارش آذرباخیش ،حجت الاسلام شکوری در خطبه های آخرین نماز جمعغه سال با محور بحث قرار دادن شیوه و آداب برخورد با جوانان اظهار داشت : جوانی حساس ترین،بهترین و مهم تـرین دوران زنـدگـی هر شخـص است در واقع پایه و اساس زندگی هر فـرد به طـور مسـتقل از جوانی آغاز می شود.

,

امام جمعه خوی کمال جویی ،قابلیت و اثر پذیری ،شکل گیری شخصیت ،رشد عقلی و سیر تکاملی را از جمله ویژگی های دوران جوانی برشمرد.

,

خطیب نماز جمعه خوی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: سه گروه با جوانان سر و کار دارند یکی خانواده دیـگری جامـعه سوم نـظام این آداب در برگیرنده هر سه گروه می باشد لکن ضرورت اعتماد کردن به جوانان،اجتناب از عیب جویی از آنان ،افراط نکردن در نصیحت جوانان،رفاقت و همدلی کردن با جوانان،احترام گذاشتن به استقلال طلبی جوانان،اجتناب از تحقیر او به خاطر خصوصیات ظاهری و حل مشکلات و نیازمندیهای مربوطه جوانان است .

,

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق بوسیله حزب بعث ،انتقام گیری صدام از مردم حلبچه به دلیل استقبال از رزمندگان در عملیات والفجر ۱۰ را از جمله اهداف این بمباران برشمرد.

,

وی با اشاره به تلفات جانی این بمباران شیمیایی اظهار داشت در این بمباران ۳۲۰۰ تا ۵۰۰۰ نفررا کشته و نزدیک به ۷۰۰۰ هزار تـا ۱۰۰۰۰ هـزار نـفر زخمـی گردید.

,

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه گفت عراق از اواخر دهه هشتاد میلادی با کمک مستقیم کارشناسان و دانشمندان شوروی سابق و یوگسلاوی، آمریکا، آرژانتین، برزیل، اسپانیا، هلند، ایتالیا، مصر، آلمان، فرانسه و چندکشور دیگر مبادرت به خرید مواد و تجهیزات شیمیایی نمود.

,

شکوری با اشاره به اول رجب سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) گفت: فعالیت های ۱۹ ساله دوران امامت امام باقر(ع) بوجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه،حدیـث ، اخلاق و …تلاش جهت زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور،مبارزه جدی با اندیـشه خـوارج،مبارزه با بدعت گذاران و غالیان و پاسخگویی به شبـهات و پرسـشها از جمله فعالیت های آن بزرگوار است.

,

وی با تبریک عید ملی و باستانی نوروز اظهار داشت: دین مقدس اسلام خرافات این عید را حذف و جنبه های مثبت آن را مورد تأیید قرار داده که استحباب غسل کردن در روز نوروز،نو و بهترین لباسها را پوشیدن،خود را معطر و خوش بو کردن،استحباب روزه گرفتن در چنین روزی و خواندن دعاهای متعدد مربوطه را میتوان اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه