اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه؛

احسن الحال مسئولان خدمتگذاری به مردم است

احسن الحال مسئولان خدمتگذاری به مردم است
نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم ولایتمدار و مومن در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, تهران نیوز,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت تهران: دشمنان قوه قضائیه‌ای می‌خواهند که کمکشان کند

,

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن توصیه خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دو نعمت معنویت و مسائل اقتصادی دست یافته و باید آن‌ها را نگه دارد.

,

وی معنویت را شامل مسائل امنیت و توحید دانست و خطاب به جوانان گفت: نسل جوانان از زمان طاغوت و گذشته بی‌خبر هستند؛ باید بدانند چه‌طور شد که در راه معنویت قدم برداشتیم؟ فضای کشور در سال ۳۱ از نظر سیاسی باز شد‌.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جبهه ملی جلو افتاد. افرادی را برای مجلس کاندیدا کردند و بازار تهران هم مرحوم راشد را کاندیدا کردند. وقتی آقای راشد رای آورد، وقتی خواست صحبت کند در ابتدا گفت: ما به حق یا به باطل به مجلس آمده‌ا‌یم ولی من آمده‌ام در این جا حدیثی بگویم و سپس از جانب پیامبر(ص) نقل کرد “درباره خدا، پیغمبر و دین، اسلام، مسلمانان، گرفتاران، و سلطان مسلمین نصیحت کنید”.

,

آیت الله امامی کاشانی از وضع موجود در مجلس سال ۳۱ پرده برداشت و عنوان کرد: برخی به مرحوم راشد گفتند مگر اینجا منبر است که از پیامبر حدیث نقل می‌کنید؟ این نشان می‌دهد که در آن زمان چه خبر بوده و در مجلس چه می‌گذشته است.

,

وی در ادامه از اهداف امروزی دشمنان سخن گفت و یادآور شد: همین دشمن که امروز هم برنامه‌ریزی می‌کند و قصد ایجاد ناامنی و فشار اقتصادی را دارد، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه را نمی‌خواهد.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: آن‌ها قوه قضائیه‌ای می‌خواهند که کمکشان کند نه اینکه با اغتشاشگران برخورد کند. دشمنان ما کشوری که امنیتش به دست نیروهایی چون سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اطلاعات است را نمی‌خواهند.

,

آیت الله امامی کاشانی بخش دیگری از سخنانش را به تقدیر از مردم انقلابی و همیشه حاضر در صحنه اختصاص داد و مطرح کرد: درود بر کسانی که ۲۲ بهمن امسال بعد از ۴۰ سال دوباره به صحنه آمدند. نفس قدسی امام(ره) همه را راهی جبهه‌ها کرد. اینکه امام فرمودند “انقلاب ما انفجار نور بود”، یک لفظ نبود و ایشان قصد بیان حقایق را داشتند.

,

وی در ادامه ابراز داشت: ما هنوز خیلی از اهداف مدنظرمان عقب هستیم ولی نسبت به دنیا سروریم. این نعمت را باید پاس داشت. در روز ولادت و شهادت حضرت فاطمه(س) باید فکر ایشان را عملی کرد و پاس داشت. ما از لحاظ معنویات پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

,

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ابراهیم خلیل(ع) از خداوند برای مردم جامعه رزق خواست. گرچه دشمن حضور مجلس و قوه قضائیه و قوه مجریه را نمی‌خواهد ولی ما نباید به این مقدار بسنده کنیم. وظیفه‌ مسئولان این است که برای مردم وقت گذاشته و مشکلات را احساس کنند. به فرموده رهبر انقلاب هیچ مشکلی نیست که حل نشود.

,

آیت الله امامی کاشانی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید با عشق درخدمت مردم باشند، خاطرنشان کرد: در پایان از زحمات آقای جنتی که در ۲۵ سال اخیر اقامه نماز جمعه را برعهده داشتند، تشکر می‌کنم.

,

 

,

, ,

امام جمعه ری: احسن الحال مسئولان خدمتگذاری به مردم است

,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: در آستانه ماه رجب هستیم که ماه زیارتی حضرت سیدالشهدا(ع) است و دعا و عبادت در این ماه بسیار سفارش شده است.

,

وی افزود: دشمنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ماهواره ها دین و اخلاق جوانان ما را هدف قرار داده اند و برای مصون ماندن از این توطئه ها در این ماههای عزیز بسیار دعا و استغفار کنیم.

,

شاهچراغی در خصوص اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد: مجلس خبرگان از مهمترین و کلیدی ترین مجلس های کشور است و مقام معظم رهبری در در اجلاس قبلی که در شهریور ماه برگزار شده بود فرمودند؛ یک هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و پیشرفت ها و پسرفت های انقلاب در ۴۰ سال را مورد بررسی قرار داده و به من گزارش بدهند.

,

وی با بیان اینکه این هیئت اندیشه ورز تشکیل شده است، ادامه داد: اکنون که ۴۰سال از انقلاب می گذرد باید بدانیم در چه زمینه هایی پیشرفت کرده ایم در چه مواردی پسرفت داشته ایم و در کدام موارد متوقف شده ایم و تحقیق کنیم که در این مدت آیا فقیر، فقیرتر شده؟ و غنی، غنی تر شده؟

,

امام‌جمعه شهرری با بیان اینکه ما در جبهه حق علیه باطل مبارزه می کنیم، گفت: خداوند جبهه حق را تایید می کند خدا با مومنین، محسنین و صابران و استقامت کنندگان است. حضرت آقا فرمودند؛ من به آینده بسیار خوشبینم و فردای انقلاب را بهتر از امروز می بینم.

,

شاهچراغی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز هستیم، گفت: یاد گرفته ایم که در آغاز سال نو دعای «یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسنالحال» را می خوانیم و لذا احسن الحال هرکسی بستگی به موقعیتش دارد.

,

وی در تکمیل این مطلب افزود: احسن الحال امرا و مسئولان این است که به عدالت رفتار کنند و در خدمتگذاری به مردم کوتاهی نکنند، احسن الحال علما و دانشمندان تقوا و پرهیزگاری، احسن الحال جوانان توبه و بازگشت به سوی خدا، احسن الحال زنان و دختران حیا و عفت، احسن الحال سرمایه داران رسیدگی به فقرا و مستمندان و احسن الحال فقرا صبر و تحمل است.

,

امام‌جمعه شهرری در پایان گفت: روز اول نوروز که مصادف با سوم ماه رجب است شهادت امام هادی(ع) است از این موضوع غفلت نکنیم و به شادی های خود جنبه شرعی بدهیم.

,

 

,

, ,

امام جمعه قرچک: باید درآمد نفتی به سرمایه ماندگار تبدیل شود

,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: هرکس وعده های خداوند را تکذیب کند، کفر ورزیده است، ماه رجب با همه فضیلتش،دعایش، روزه داریش و اعتکافش از راه می رسد.

,

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری موضوع غفلت را مطرح و بیان کرد: این موضوع مغفول مانده است، گره کار مسئولان ما همین موضوع است ، اعتقاد ضعیف نسبت به عنایات خداوند ، معیت پروردگار ، نصرت الهی و اگر بنده باشیم، خداوند به کمک ما می آید؛ همانگونه که در پیروزی انقلاب به کمک ما آمد.

,

اسماعیلی گفت: انبیاء و اولیاء الهی در مقاطع مختلف تاریخ این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کردند و ایمان، تقوا، صبر و احسان از شروط حمایت و معیت الهی می باشد و امروز همه وظیفه داریم این بخش مسئولیت را جدی بگیریم .و تربیت ایمانی و تقوایی کنیم .

,

وی تاکید کرد: دستگاهایی که نقش اساسی دارند بیشتر مسئول هستند، آموزش و پرورش، وزارت علوم و آموزش عالی صدا و سیما، صاحبان تریبون و خطابه و ذی نفوذ، همه باید اهداف را متمرکز کنیم به تربیت الهی باسیم، دشمن از جامعه سالم و موثر وحشت دارد.

,

امام جمعه قرچک افزود: مجلس خبرگان، علمای برجسته ای دارد و مظهر برجسته آمیختگی دین با سیاست است، قرآن کریم با تعابیر متعدد به نصرت و حمایت و معیت الهی اشاره دارد و شرط این مهم، بودن بر جبهه حق است و نکته مهم در این حرکت عمل خودمان یعنی ترک گناه، ترک دنیا پرستی ، ترک اشرافی گری است .

,

وی تصریح کرد: بنده از مشکلات مردم در جهات مختلف اطلاع دارم اما معتقدم هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد، اگر سخن از مقاومت و ایستادگی است، در بخش اقتصاد، هدف حفظ  هویت و سرمایه های عظیم خدادادی چه معنوی و چه مادی است .

,

اسماعیلی گفت: تا زمانی که از بیگانگان و قدرتهای استکباری قطع امید نکنیم و از موضع ذلت و تسلیم بیرون نرویم، استقلال ما معنی ندارد.

,

وی بیان کرد: ۲۹ اسفند ماه که سالروز ملی شدن صنعت نفت است، پیرامون این پیروزی ابتدایی، حضرت آقا فرمودند : باید در آمد نفتی به سرمایه ماندگار تبدیل شود. با خام فروشی هیچ افتخاری نداریم. تا صنعت  نفت ما مثل دیگر پیشرفت های ما رشد نکند ، تحریم وجود دارد، اکتشاف و استخراج، یک حرکت ابتدایی و بی برکت است هر چند در اختیار ما باشد.

,

امام جمعه قرچک افزود: در بخش فرهنگی هم این دغدغه وجود دارد ، قرآن را به سر می گیریم ، با نام اهل بیت (ع) صفا می کنیم، اما کاری به اصل قرآن و سیره اهل بیت (ع) نداریم.

,

وی با بیان سخنان رهبر انقلاب، تاکید کرد: اینکه می بینید من مسئله استکبار و آمریکا را تکرار می کنم از روی عادت نیست ، احسال خطر می کنم اگر نظام اسلامی در قبال نظام سلطه هویت خودش را از دست داد، شکست خواهد خورد، باید با اعتقاد کار کرد، اعتقاد، تعهد می آورد با شعار دادن و وعده دادن و بای الفاظ و سفسطه کردن هیچ اتفاقی نمی افتد.

,

اسماعیلی تثریح کرد: امیدواریم سال ۹۷ سال وعده دادن نباشد، سال مشاهده و حسن کردن عمل باشد، رفع مشکلات معیشتی، بیکاری، مسکن و غیره باشد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین بخش مطالبات اعضای مجلس خبرگان، توجه به عزل و نصب ها بوده است و اجازه ندهید نا اهلان و بیگانگان از انقلاب برمسند قرار بگیرند. این کار ، کار دشمن است و نقشه نفوذ است  و نسل جوان امروز برای عقب راندن دشمن از نسل های قبل آماده تر هستند.

,

 

,

, ,

امام جمعه رباط کریم: واردات کالا واقعا آزار دهنده است

,

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر، اظهار کرد: در غرب و امریکا به خاطر سو استفاده از زن به او آزادی پیش از حد می دهند تا از او استفاده کالایی کنند.

,

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: پیش از ازدواج شخص مورد نظر را بسنجید ببینید اصول های زندگی خانواده آن فرد با اصول های خانواده ی شما یکسان است یا کاملا متفاوت است.

,

وی ادامه داد: نگذارید ۲ سال بعد از ازدواج زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند پیشگیری کنید از طلاق، عزیزان با ماهواره دیدن با چرخش در فضای مجازی که هیچ گونه کنترلی ندارند فرزند ما به درستی تربیت نمی شود، دشمن سعی دارد فضای تربیتی را از بین می برد.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد تاکید کرد: رمز بقا انقلاب دو چیز است یکی اسلامیت و دیگری جمهوریت مردم بود این دو رکن را امام راحل به وجود اورد.

,

امام جمعه رباط کریم ابراز کرد: ما تا کود انسانی از ترکیه و مربا و کمپوت از دیگر جاها وارد می کنیم مشکل اقتصاد کشور حل نمی شود، باید ایرانی بخرید کالای ایرانی بپوشید سعی کنید کارگر ایرانی خانواده ایرانی و اقصاد ایرانی را راه بیندازید.

,

 

,

, ,

امام جمعه قدس: ضرورتهای اخلاقی هر مسلمانی معاشرت داشتن با یکدیگر در پرتو مهمان داری است

,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرقدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

,

وی با اشاره حکایت مهمانان حضرت علی علیه السلام و سنت مهمانداری در اسلام بیان کرد: روزی مردی با پسرش به عنوان مهمان بر حضرت علی علیه السلام وارد شدند . حضرت با اکرام و احترام بسیار آنها را درصدر مجلس نشاند و خود رو به روی آنها نشست. بعد از خوردن غذا ، قنبر – غلام حضرت – حوله و تشت و ابریقی برای شستن دست آنها آورد. حضرت علی علیه السلام آنها را از دست قنبر گرفت و جلو رفت تا دست مرد را بشوید ! مرد خود را عقب کشید و گفت : مگر چنین چیزی ممکن است ! امام علیه السلام فرمود : برادر تو ، از تو است و از تو جدا نیست . می خواهد عهده دار خدمت تو بشود . در عوض خداوند به او پاداش خواهد داد . چرامی خواهی مانع کار ثواب بشوی! باز آن مرد امتناع کرد . علی علیه السلام فرمود : من می خواهم به شرف خدمت برادر مؤمن نایل گردم . مانع کار من مشو. مهمان با شرمندگی حاضر شد . پس علی علیه السلام فرمود : خواهش می کنم دست خود را درست و کامل بشوی ، همان طور که اگر قنبر می خواست دستت را بشوید ، می شستی . خجالت و تعارف را کنار بگذار .

,

وی ادامه داد: وقتی امام از شستن دست مهمان فارغ شد ، به پسر خود « محمدبن حنیفه » فرمود : دست پسر را تو بشوی . من که پدر تو هستم ، دست پدر را شستم و تو دست پسر را بشوی ، اگر پدر این جا نبود و تنها این پسر مهمان ما بود ، من خودم دستش را می شستم ، اما خداوند دوست دارد وقتی که پدر و پسری حاضرند ، در احترام بین آنها فرق گذاشته شود. محمد به امر پدر برخاست و دست پسر را شست . امام حسن عسکری علیه السلام وقتی این داستان را نقل کرد ، فرمود : شیعه حقیقی باید این طور باشد .

,

امام جمعه شهر قدس در خصوص حضور استاندار در شهرستان قدس گفت: از استاندار تهران تشکر می کنیم که با حضور در شهرستان از نزدیک با مشکلات شهر آشنا شدند و دیدگاه های نخبگان و مسئولین را شنیدند.

,

میراحمدی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال شاهد زخمی و مجروح شدن ۴ هزار جوان و نوجوان بودیم که ۴ کشته برجای گذاشت و کسی صدایش درنیامد، آیا این جان آنقدر بی ارزش است که حتی یک نفر به خانواده آنها تسلیت نگفت.

,

وی تصریح کرد: آن یکی جان خود را برای وطن داد و دیگری جان خود را برای حوس و آتش که در کنار آن میلیاردها خسارت مالی هم برجای گذاشت و این یک فاجعه بزرگی است که به تعبیر بعضی ها به چهارشنبه سوری تبدیل شد و دشمن برای کشته شدن آن ۴ نفر مدافع وطن تا می توانست بدگویی کرد، دولت هم این چند روز را تعطیل کرده است مردم استراحت کنند و شاد باشند در تعطیلات نوروزی اما عده ای اینطور به خود و خانواده خود آسیب میزنند.

,

امام جمعه شهرقدس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان قدس گفت: ماه رجب را در پیش رو داریم و همانطور که رسول اکرم(ص) فرمودند، رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد.

,

وی افزود: دشمنان دور تا دور این کشور را گرفته‌اند و هدفشان این هست که اسلام از بین برود. اکنون ایران و اسلام در دنیا غریب‌اند و از یک طرف صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر آمریکا از آنها حمایت می‌کند و از سوی دیگر آل سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند.

,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: گزارش سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران خنده‌آور است

,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ اسفندماه با اشاره به در پیش بودن ماه رجب و فضیلت‌های این ماه گفت: ماه رجب از ماه‌های چهارگانه مورداحترام اسلام و حتی پیش از اسلام است در برخی از روایات ماه رجب بر ماه شعبان و رمضان نیز فضیلت دارد.

,

وی ادامه داد: بر اساس روایات ماه رجب ماه خداوند احدیت، ماه شعبان ماه پیامبر اکرم (ص) و ماه رمضان ماه امت است در کتب ادعیه در ماه رجب روزهای ارزشمندی قرارگرفته است که این روزها بر فضیلت ماه رجب می‌افزاید ولادت امام باقر، علی النقی، محمدتقی و امام علی علیهم‌السلام در این ماه واقع‌شده است همچنین ۲۷ رجب روز بعثت رسول اکرم و نزول وحی بر ایشان است.

,

امام‌جمعه اسلامشهر بابیان اینکه ماه رجب اعمال زیادی دارد گفت: امام موسی کاظم (ع) می‌فرمایند: ماه رجب ماه بزرگی است خداوند در این ماه بر حسنات مؤمنان می‌افزاید و آنان را چند برابر می‌کند، بدی‌ها و گناهان در این ماه محو می‌شود. هر کس در این ماه یک روز برای رضای خداوند روزه بگیرد آتش جهنم به‌اندازه یک سال از او دور می‌شود و هر کس سه روز روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود. ماه رجب و ماه شعبان مقدمه برای ورود به ماه مبارک رمضان است باید از برکات این ماه بهره‌مند شد.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز و سنت‌های و آیین‌های آن گفت: در نوروز سنت‌هایی وجود دارد اسلام سنت‌های خوب نوروز را به‌صورت دستور کلی توصیه کرده است مردم باید در سال جدید به استقبال سنت‌های نیک نوروز بروند. سنت‌هایی مانند پاکیزه کردن منزل و خانه‌تکانی در اسلام نیز سفارش شده است در نوروز باید خانه دل را نیز بتکانیم و بغض و کینه را کنار بگذاریم.

,

وی تأکید کرد: احسان و نیکوکاری، کمک به نیازمندان به‌ویژه نیازمندان فامیل، دیدار با سالمندان و خانواده شهدا ازجمله سنت‌هایی است که به آن سفارش شده است.

,

وی با تأکید بر انجام صله‌رحم در ایام نوروز گفت: امام باقر (ع) می‌فرمایند: صله‌رحم و دیدار با خویشان چند اثر دارد: اعمال انسان را تزکیه و پاک می‌کند و مال انسان را رشد و نمو می‌دهد، بلاها را برطرف، حساب روز قیامت را آسان می‌کند، عجل را به تأخیر می‌اندازد صله‌رحم به تعبیری عمر را زیاد می‌کند.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به گزارش اخیر واحد حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر محکومیت ایران به نقض حقوق بشر گفت: این گزارش خنده‌آور است ایران حقوق بشر را رعایت نکرده و عربستان حقوق بشر را رعایت می‌کند؟ کشوری که ۱۰ هزار نفر از مرم یمن را کشته و تمام زیرساخت‌های آن را از بین برده حقوق بشر را رعایت کرده است؟ آمریکا و اسرائیل با داشتن کلاهک هسته‌ای حقوق بشر را رعایت کرده است ولی جمهوری اسلامی ایران رعایت نکرده؟ کشوری که در جنگ تحمیلی یک گلوله را نمی‌توانست پیدا کند و اکنون‌که خودش موشک می‌سازد همه به خود گرفتند که چرا جمهوری اسلامی موشک دارد؟

,

وی تأکید کرد: حقوق بشری که آنان می‌گویند در ایران نیست و درجاهای دیگر هست بر اساس گزارش‌های منافقین و معاندان نظام و فراری‌ها است وگرنه در جمهوری اسلامی هم حقوق بشر و هم حقوق اقلیت های مذهبی و هم حقوق حیوانات رعایت می‌شود.

,

 

,

, ,

امام جمعه پاکدشت: با درآمدی که پاکدشت دارد شهر باید زیبا باشد

,

حجت‌الاسلام لزومی در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی پاکدشت به دیدار اعضای خبرگان رهبری با امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری ۸۸ عضو از کل کشور دارد که سالی دو بار جلسه در خصوص نظارت بر رهبری و فعالیت‌های کشورهای اسلامی ترتیب می‌دهند.

,

امام جمعه پاکدشت درباره تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: خداوند همیشه انقلاب اسلامی را همراهی می‌کند و این همراهی منوط به اجرای شرایطی از طرف مسئولین نظام از صدر تا ذیل و مردم می‌باشد.

,

نماینده مقام معظم رهبری در پاکدشت تاکید کرد: خدا با ما هست به شرطی که مسئولین از اشرافی گری پرهیزکرده و مثل مردم زندگی کنند در این صورت می‌توان گفت حکومت ما صد در صد اسلامی است.

,

خطیب نماز جمعه پاکدشت سال آینده را مبارک و میمون دانست و گفت: نوروز ۹۷ مقارن با ماه رجب است و خانواده‌ها سه ماه رجب شعب و رمضان را مراقبت کنند تا در کلیه جنگ‌های نرم با دشمن پیروز خواهیم بود.

,

وی در ادامه به نگه‌داشتن حرمت اهل‌بیت تاکید و بیان نمود: روز اول عید مصادف با شهادت امام هادی علیه‌السلام می‌باشد و رعایت حرمت آن روز به همه واجب است نه مثل روزی که در سالروز ولادت بزرگ‌ترین زن عالم مسئولین در مکانی حضورداشته و دخترکانی مقابل آن‌ها به رقصیدن مشغول باشند.

,

حجت‌الاسلام لزومی درباره اقدامات شهری انجام‌شده در سال ۹۶ عنوان کرد: در شهر فرون آباد خدمات خوبی نسبت به پاکدشت و شریف آباد صورت گرفته است و از مسئولین باید تقدیر و تشکر به عمل آید.

,

امام جمعه پاکدشت درباره وضعیت پاکدشت نیز گفت: این شهر بسیار بزرگ است رسیدگی به آن خدمت بیشتری لازم دارد شهردار و اعضای شورای شهر وقت بیشتری را برای خدمت رسانی صرف کنند.

,

حجت‌الاسلام حسن لزومی ضمن بیان درآمد خوب شهر پاکدشت تصریح کرد: با درآمدی که پاکدشت دارد شهر باید زیبا باشد، آقایان مسئول کارهایشان ناقص است و باید با اقدامات انقلابی روند خدمت رسانی را سرعت دهند، مسئولین از دعوا و سیاسی کاری پرهیزکرده و به دنبال منافع شخصی نباشند.

,

 

,

, ,

امام جمعه ورامین: شیعه و سنی در برابر دشمن باید متحد باشند / نباید کم‌فروشی و ناسپاسی داشته باشیم

,

امام جمعه ورامین با اشاره به اینکه شیعه و سنی باید در مقابل دشمن وحدت را حفظ کنند بیان داشت: تعداد کشورهای شیعه و همچنین شیعیان جهان بسیار زیاد است اما چرا باید پراکنده باشند و امریکا به خود اجازه دهد از ان طرف دنیا بر شیعیان حکومت کند و دائما به توطئه و تهدید ما مشغول باشد.

,

وی در ادامه گفت: امریکایی ها به خوبی می دانند که راه به جایی نخواهند برد، آن زمان تمام شد که انان در این کشور اقایی میکردند چرا که ما اکنون کاری با امریکا نداریم در ان زمان اگر یک سرباز امریکایی یک ایرانی را می کشت ما حق محاکمه آن را نداشتیم اما اگر یک سرهنگ ایرانی سگ آمریکایی را می کشت در کشور خودش محاکمه می شد.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین بیان داشت: امریکایی ها تلاش میکنند که باز هم مثل دوران شاه به ان جایگاه برسند اما نمی توانند چرا که مهر ذلت بر پیشانی هایشان زده شده است و باید در دنیا ذلیل شوند زیرا که برای ظلم و ظالم در دنیا بقایی نیست اما حق پایدار و ماندگار است.
وی گفت: ایران از ابتدا برای شیعه و شیعیان بوده است همانطور که سلمان فارسی ایرانی بود و ملت ایران اگاه و بیدار است و حکومت حق بر این مملکت حاکم است.
محمودی با اشاره به اینکه همه مذاهب در این کشور در کنار یکدیگر زندگی می کنند افزود: خدا را شکر با وجود همه مذاهب کنار هم ما دارای ارامش و امنیت و استقلال هستیم که نعمت خدا است در ان زمان گرسنگی بیداد می کرد و کسانی که ظلمت و تاریکی ان دوره دیده اند درک می کنند که وضعیت کنونی با همه مشکلات بسیار خوب است.
وی بیان داشت: گرفتاری ها باید مرتفع شوند و ما با وجود رهبری باید امیدوار باشیم و قدر نعمت های کشور را بدانیم.
خطیب جمعه ورامین در پایان گفت: شیعیان نباید کم فروشی و ناسپاسی داشته باشند و لازم است تقوای الهی پیشه کنند و مطیع محض خداباشند چرا که خدا در همه عرصه ها حضور دارد و باید توجه داشته باشیم که خداوند اگاه است بر همه اعمال پس مراقبت کنیم که در دنیا چه می کنیم.

,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه اندیشه: هر کجا با نیت صادقانه و الهی به میدان آمدیم، لطف خدا شامل حالمان شد

,

حجت الاسلام و المسلمین سید علی مروج امام جمعه شهر اندیشه ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم اندیشه در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به حضور همه جانبه و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه افزود: در هر حوزه ای که با نیت الهی و صادقانه و خشنودی امام زمان(عج) و رضایت ائمه اطهار قدم برداشته و به میدان آمدیم، شاهد حمایت الهی بودیم.

,

امام جمعه اندیشه ادامه داد: یکی از این حوزه ها راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود که مردم به منظور حفظ نظام اسلامی میهن عزیزمان و برای خشنودی امام زمان(عج) به میدان آمدند و الطاف الهی نیز شامل حال ما شد.

,

حجت الاسلام سید علی مروج افزود: تنها رمز ماندگاری انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان وجود دو عنصر مهم و حیاتی «اسلامیت» و «جمهوریت» است، حضور همه جانبه مردم در حوزه های مختلف و در صحنه های بین المللی مظهر بی بدیل جمهوریت است، از طرفی نیز مردم با حضور حداکثری خود حامی ولی فقیه خود هستند.

,

سید علی مروج گفت: تا زمانی که این دو عنصر در کنار یکدیگر بوده و فاصله و شکافی بین آن ها ایجاد نشود هیچ دشمنی به خود اجازه دست درازی به جمهوری اسلامی ایران را نمی دهد اما به محض اینکه کوچکترین شکافی بین این دو ایجاد شود باید منتظر گستاخی های دشمنان این مرز و بوم باشیم، چرا که با ایجاد فاصله بین «جمهوریت» و «اسلامیت» وحدت کشور دچار مشکل می شود و این بهترین فرصت برای دشمن است.

,

امام جمعه اندیشه ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا مخصوصا سرمایه داران این دو کشور فاسق هستند، فاسقان نیز به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی در میان ملت ما می باشند، لذا نباید فریب این دشمنان را خورد چرا که هدف آن ها انتشار اخباری کذب درباره کشور ما در سراسر جهان هستند.

,

 

,

, ,

امام جمعه خیرآباد: شیعه انگلیسی به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

,

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: در آستانه سال جدید قرار داریم و ذکر چند نکته را لازم و ضصروری می دانم، اولاً از اسراف و تبذیر جلوگیری کنیم به بهانه اینکه سال جدید است و همه خوشحال هستند از اسراف کردن در وسایل خوراکی و غیره خودداری کنیم و بدانیم اسراف گناه کبیره است.
وی افزود: به بهانه شاد بودن از گناه پرهیز کنیم، متأسفانه باور عده ای این است که شاد بودن یعنی گناه کردن و نمی شود بدون گناه شاد بود خصوصاً خواهران محترمه حجاب و شئونات اسلامی را در مجالس رعایت کنند و اینکه معنویت فراموش نشود اوقاتی را به عبادت بپردازیم و از یاد خدا غافل نشویم و نکته مهم تر اینکه آغاز سال جدید مصادف است با سالروز شهادت امام هادی(ع)، سال جدید را با نام و یاد اهل بیت(ع)همراه کنیم و حرمت این شب را نگه داریم.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: سال ۹۶ یک سال درخشان برای ملت بود چرا که با نگاه به وقایع این سال نقش مردم را در صحنه ها به وضوح مشاهده می کنیم چه حضور در صحنه های مذهبی همچون اعتکاف ولیالی قدر و چه در مراسمات ملی همچون انتخابات ریاست جمهوری، راهیپمایی ها و چه آنجا که دشمنان با ایجاد اغتشاش سعی در بر هم زدن امنیت ملی کشور را داشتند.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه مردم در تمام این صحنه ها حضور پیدا کردن و از نظام دفاع کردند، گفت: مردم از طرف دیگری از مسئولان نظام انتظار دارند که به مشکلات و گرفتاری های آنان که بر حق است رسیدگی شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۹۶ را سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند چرا که مشکل اصلی نظام در این سالها مشکل اقتصادی است، اگرچه کارهایی صورت گرفت اما مشکلات بییشتر از آن است که با این اقدامات برطرف شود.
وی تصریح کرد: بر طرف کردن مشکل اقتصادی عزمی راسخ و روحیه ای جهادی می خواهد و با ساعتی کار کردن و سخنرانی و همایش حل شدنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: آنچه مردم از مسئولان می خواهند عمل است نه حرف، بهترین سخنگو برای مردم ، خود مردم هستند.
حجت الاسلام طزری گفت: اگر اندکی حضور در بین مردم صورت گیرد همه می فهمند که مردم چه می خواهند و چگونه است که دشمنان این نظام می دانند مردم چه می خواهند و چه نمی خواهند و چه مشکلی دارند اما عده ای در داخل متوجه آن نشده اند .
وی افزود: یک علت متوجه نشدن آنست که اگر متوجه شدی مردم چه می خواهند باید به آن عمل کنی و عمل کردن و کارجهادی با روحیه اشرافی و عافیت طلبی سنخیت ندارد، لذا امید است در سال آینده مسئولان نظام اعم از سران سه قوه سخن مردم را بشنوند و در جهت رفع مشکلات مردم اقدامی کنند.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در هفته گذشته با همکاری پلیس لندن عده ای از گروه شیرازی ها به سفارت جمهوری اسلامی در لندن تعرض کردن و پرچم جمهوری اسلامی را پائین کشیدند و پرچم خود را مستقر کردند، گفت: این گروه که به ظاهر خود را شیعه می دانند اما تمام بودجه و امکانات خود را مدیون دولت انگلیس هستند و به شیعه انگلیسی معروف هستند.
حجت الاسلام طزری افزود: از برنامه های اساسی و مسئولیت مهم آنان ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت است تا بدین طریق بین امت اسلامی تفرقه بیندازند و مسلمانان را به جان هم بیندزند.
وی خاطرنشان کرد:استعمار سعی دارد با تقویت این فرقه ضاله ضمن بد نام کردن شیعه از این طریق برای مرجعیت بدل سازی کرده و تازه مسلمانان را به سوی این فرقه سوق دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه بخش گلستان: شورای اداری توجهی به اختصاص بودجه به مساجد ندارد

,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی در خطبه‌های نماز جمعه خود باتاکید براینکه انجام برخی امور تنها لذت‌های ظاهری و کاذب ایجاد می کند، بیان داشت: خوردن مشروب، تماشای برخی فیلم‌ها و شبکه‌ها و برخی امور دیگر سبب دوری از خداوند و خوشحالی واقعی می شود.

,

وی با اشاره به نقد عده‌ای در خصوص حج رفتن مردم، گفت: چرا این افراد زمانی که در شب چهارشنبه سوری میلیاردها تومان از بودجه کشور صرف خرید ترقه می گردد و در عرض یک شب دود هوا می شود، حرفی از هدر رفتن بودجه و پول کشور نمی زنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی همچنین در رابطه با عید نوروز، تصریح کرد: نوروز به معنای روز نو می باشد و در طول تاریخ ما روزهای نو بسیاری وجود دارد و روز اول بهار را ایرانیان روز عید نامیده‌اند، همانگونه که مسیحیان روز اول زمستان مصادف با میلاد حضرت مسیح را روز عید می دانند.

,

وی به اختصاص بودجه ۵۱۰ میلیارد ریالی به شهرستان بهارستان اشاره کرد و گفت: در شورای اداری شهرستان مسئله بودجه بهارستان توسط فرماندار مطرح گردید اما چیزی از این بودجه به مساجد اختصاص داده نشده است که نیازمند توجه و اهتمام مسئولان است.

,

امام جمعه بخش گلستان درپایان باتوجه به بازگشایی مسیر سه راهی آدران، افزود: بدون تردید بازگشایی این مسیر و کلنگ زنی مسیر جنب بقعه امامزاده باقر (ع) سبب شکوفایی شهرستان بهارستان خواهد شد و این حاصل صبر شهروندان و تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان می باشد که این موضوع لایق تشکر و قدردانی است.

,

 

,

, ,

امام جمعه پیشوا: سال ۹۶رویش های انقلاب اسلامی فراوان تر از ریزش ها

,

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری در خطبه های نماز جمعه امروز با بر شمردن خصوصیات یک مومن واقعی اظهار داشت :یک انسان مسلمان باید در اعتقادات خود محکم و اشنا به مسائل دینی باشد ودر تشخیص راه از چاه و حق از باطل اهتمام ورزد.
وی افزود:یک مومن واقعی با هر سختی و مشکلی زبان به شکوه و گلایه باز نمیکندچرا که شکوه و ناله جزو مکتب ما نیست و باید صبر را پیشه خود قرار داد؛انسان باید در اداره کردن خانواده مقتصد باشد و از نعمت ها و مواهب خدای متعال درست بهره ببرد.
امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت: بعثت پیغمبر اکرم (ص) و ولادت امیرالمومنین (ع) از ایاد باشکوه این ماه است و برگزاری مراسم باعظمت اعتکاف در این ماه از برکات انقلاب اسلامی و فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی است.
وی افزود: سال گذشته ۷۰ درصد شرکت کنندگان در اعتکاف جوان بودند و امیدواریم سال به سال تعداد شرکت کنندگان بیشتر شود ؛ امسال هم مساجد شهرستان مراسم اعتکاف را با شکوه هرچه تمام تر برگزار میکنند.
باقری با اشاره به اینکه روز اول فروردین مصادف با شب شهادت امام هادی(ع) است تاکید کرد:با توجه به اینکه حرمت ائمه معصومین برای ما از همه چیز مقدم تر است حرمت نگه داریم و مراسم سال تحویل را در اماکن مقدس برگزار کنیم.
وی افزود : اگرامامان معصوم علیهم السلام را میشناسیم به برکت زیارت جامعه کبیره است وبرای نگهداشت حرمت این امام معصوم در این روز در کنار ملجا شریف حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) سال جدید را آغاز کنیم.
خطیب جمعه پیشوا با اشاره به اتفاقات سال ۹۶ گفت:با تمام فراز و فرودها و آسیب ها و افت ها سال ۹۶ سپری شد و پیروزی ها ، شکست ها ، کاستی ها،ضعف و حاشیه ها ی فراوان داشتیم.
وی در ادامه افزود:اما پیروز واقعی مردمی بودند که پای عهد خود با امام و شهدا ماندند و و با عزت تمام از ارزش های انقلاب دفاع کردند و وفاداری خود را به اثبات رسانیدند.
باقری با بیان مجاهدت های جمهوری اسلامی در نابودی داعش تاکید کرد:بی شک این جمهوری اسلامی بود که هیمنه داعش را در هم شکست و حمایت های کشور ما از ملت های مظلوم و مسلمان منطقه درمقابله با داعش عامل دستیابی به این پیروزی بود.
وی افزود:چقدر تلاش کردند که ملت ایران را زمین بزنند اما مردم این اجازه را ندادند ؛ گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه ،لبنان ، روسیه ،یمن ، فلسطین و خیلی از کشورهای افریقایی و اروپایی به جهت مقاومت وایستادگی ملت ایران بود.
امام جمعه شهرستان پیشوا با اشاره به مشارکت بی نظیر مردم در برگزاری مراسم های مختلف در سال گذشته تصریح کرد:مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری وهمچنین حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ ذرینی بر افتخارات مردم افزود که بر طبق آمار ارائه شده این حضور در راهپیمایی با شکوه در برخی شهرستان ها دو برابر شده بود.
وی در ادامه گفت:در سال گذشته مردم با حضور غیرتمندانه خود در دفاع از انقلاب و پاسخ گویی به آشوب و بلوایی که اغتشاشگران به پا کردند مقاومت کردند؛هیچ ارتشی در دنیا نداریم که توانسته باشد در مقابل اراده یک ملت بایستد وآن را زمین بزند.
باقری با بیان ناکامی سیاستمدارن و ارتش های تا دندان مسلح امریکا و انگلیس در حمایت از آشوب های ایران تاکید کرد:در قضیه خیابان پاسداران تهران و حمایت از دراویش و حمله شیرازی ها به سفارت ایران در انگلیس که با حمایت ملکه و دولت انگلیس بود هیچ کاری نتوانستند انجام دهند ؛کارنامه ملت ایران در سال ۹۶ لبریز از افتخار و سربلندی و عزت است.
وی افزود:رویش های انقلاب اسلامی در سال ۹۶ در کنار ریزش ها فراوان تر بود ،جوانان و متولدین دهه هفتاد ما ،شهید حججی ها و حدادیان ها فراوانند که حاضرند جان خود را بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی فدا کنند.
خطیب جمعه شهرستان پیشوا در پایان گفت:در سال گذشته متاسفانه کارهای انجام نشده فراوانی داشتیم ،در قضیه اقتصاد مقاومتی و مساله تولید و اشتغال آنچه مدنظر مقام معظم رهبری و مردم بود کارهای اجرایی صورت نپذیرفت و بسیاری از مسئولان حرفهایی که نباید میزدند به زبان آوردند و اختلاف و تشتت را در بین مردم به وجود آوردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه