اخبار داغ

آنچه امامان جمعه استان اردبیل گفتند؛

آقای رئیس جمهور لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید/ ایام عید فقرا فراموش نشوند/ احمد خمینی در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود

آقای رئیس جمهور لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید/ ایام عید فقرا فراموش نشوند/ احمد خمینی در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود
رایزنی با رئیس جمهور و لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد اردبیل، هدیه ویژه رئیس جمهور به مردم اردبیل، رعایت انصاف و جیب مردم در این ایام عیدی، گلایه از بی توجهی مسئولان گیلانی به جاده حیاتی اسالم به خلخال ،تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و رسیدگی به معیشت مردم از جمله موضوعات مهمی بود که امامان جمعه استان اردبیل این هفته در تریبون نماز جمعه بر آن تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رایزنی با رئیس جمهور و لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد اردبیل، هدیه ویژه رئیس جمهور به مردم اردبیل، رعایت انصاف و جیب مردم در این ایام عیدی، گلایه از بی توجهی مسئولان گیلانی به جاده حیاتی اسالم به خلخال ،تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و رسیدگی به معیشت مردم از جمله موضوعات مهمی بود که  امامان جمعه استان اردبیل این هفته در تریبون نماز جمعه بر آن تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رایزنی با رئیس جمهور و لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد اردبیل

, رایزنی با رئیس جمهور و لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد اردبیل ,

سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه سال جدید را به اهالی استان تبریک گفته و موفقیت های بزرگ برای اهالی استان آرزو کرد.
وی از دیدار خود با ریاست محترم جمهور، ریاست مجلس و نائب رئیس مجلس خبر داد و گفت: در ملاقات با آقای لاریجانی به طور مستوفی در خصوص منطقه آزاد اردبیل مذاکره شد و قرار بر این گرفت که ریاست محترم مجلس ضمن استفاده از ظرفیت خود برای گرفتن رأی بیشتر از نمایندگان محترم، در روز رأی گیری، خود، ریاست مجلس را به عهده داشته باشند.

, سبلان‌ما,
,

امام جمعه اردبیل افزود: در ملاقات با نائب رئیس مجلس، وی ضمن اعلام همکاری کامل اظهار امیدواری کردند که در خصوص حق استان، رای لازم از نمایندگان اخذ شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل سپس به ملاقات خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: به رئیس جمهور عرض کردم در سفر اخیر خودتان به بندرعباس فرمودید "آقای نوبخت به راه آهن گیلان تعصب دارند و لذا در سال جدید راه آهن گیلان را افتتاح می کنیم" ما از رشد هر استان دیگر استقبال می کنیم اما برای راه آهن اردبیل کس به نفوذ مثل آقای نوبخت را نداریم تا تعصب بکشد. لطفا شما به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشید!!!

,

وی تصریح کرد: ریاست جمهوری از بودجه لازم برای اتمام راه آهن اردبیل سؤال کردند. عرض شد با هزار میلیارد، کار سامان پیدا می کند. فرمودند این مقدار را دولت به طور دفعی نمی تواند پرداخت کند. اما بخشی از آن را تامین می کنیم سپس قرار بر این شد که علاوه بر بودجه مصوب امسال، ایشان به عنوان هدیه به اهالی استان اردبیل، مبلغی عمده به راه آهن اردبیل اختصاص دهد. من از مدیریت ارشد استان می خواهم که این موضوع را به جد پیگیری و نتیجه را به اهالی استان اعلام کنند.

,

اهالی در موسم عید امکانات خود را با فقراء تقسیم کنند

, اهالی در موسم عید امکانات خود را با فقراء تقسیم کنند,

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اضافه کردند: از مقام معظم رهبری، حامل سلام و دعا برای اهالی استان هستم.

,

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت سالگرد وفات حاج علی اکرام ناردارانی، قهرمان بزرگ ملی و دینی آذربایجان، مدح بلیغی از ایشان و تاریخ نارداران نمودند.

,

وی همچنین اهالی استان را به استفاده کامل از فیوضات ماه رجب مخصوصا روزه و دعا در این ماه دعوت کرد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرار رسیدن عید نوروز اظهار داشت: از روایات معلوم می شود که تحولات و حوادث خیلی مهم بشریت در نوروز واقع شده یعنی تحول طبیعت مقارن با تحولات عظیم زندگی بشر بوده. مثل میثاق خداوند از بندگان، پهلو گرفتن سفینه نوح در کوه جودی، کسر اصنام توسط مولی علی با رفع رسول خدا (ص) و کسر اصنام توسط حضرت ابراهیم، غدیرخم و مخصوصا طبق فرمایش منسوب به امام صادق، ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز در چنین روزی خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: از این تقارن استفاده می شود که لحظه تحویل سال، استعداد خاصی برای برآورده شدن مطالب عالیه دارد و طبعا در آن لحظه توبه و دعا منزلت خاص خواهد داشت.

,

 عاملی در بخش پایانی خطبه ها از اهالی خواست در موسم عید امکانات خود را با فقراء تقسیم و نسبت به مستمندان و درماندگان و گرفتاران عنایت داشته باشند.

,

وی همچنین از تجار و اهل بازار خواست که به مشتریان خود به چشم ایتام آل محمد نگاه کنند و از سخت گیری برآنها بپرهیزند. همچنین با ذکر این نکته که اوضاع اقتصادی در آذربایجان وخیم است و بخشی از اهالی مکرم آنجا سفره عید خود را با خرید از ایران تامین می کنند گفت: اهل بازار نسبت به آنها عطوف باشند.

,

امام جمعه اردبیل خطبه را با این فرمایش امام صادق به پایان برد که "هرکه مومن را از آنچه احتیاج دارد منع کند در حالیکه به تامین آن از ثروت خود یا دیگری قادر است، خداوند او را در روز قیامت سیاه روی و با چشمان بهت زده و دستان به گردن زنجیر شده به محضر می آورد و در برابر خلق قرار می دهد و می فرماید: او کسی است که به خدا و رسول خدا خیانت کرده است. سپس دستور می دهد که در آتش جهنم افکنده شود.

,

امام جمعه موقت خلخال: مسئولین استان گیلان به جاده اصلی خلخال به اسالم بی‎توجه هستند

, امام جمعه موقت خلخال: مسئولین استان گیلان به جاده اصلی خلخال به اسالم بی‎توجه هستند,

به نقل از ازناو ، حجت الاسلام سید محسن محسنی با اشاره به آغاز فصل گردشگری و ایام نوروز ضمن انتقاد و از بی توجهی مسئولین استان گیلان در حوزه گیلان به جاده خلخال به اسالم گفت: بیشترین این جاده در حوزه استان گیلان قرار دارد ولی راه ناهموار و وضعیت نامناسب آسفالت این جاده در حوزه گیلان موجب رنجش گردشگران و مسافران است.

, ازناو, .,

امام جمعه موقت خلخال گفت: : درحوزه خلخال مشکلات آنچنانی نداریم ولی حوزه گیلان اسفبار است.

, امام جمعه موقت خلخال گفت: : درحوزه خلخال مشکلات آنچنانی نداریم ولی حوزه گیلان اسفبار است.,

امام جمعه موقت خلخال گفت: استان گیلان به جاده خلخال به اسالم به چشم یک جاده ییلاقی نگاه می کند ولی این جاده برای مردم 90 هزارنفری شهرستان خلخال و کوثر یک جاده حیاتی و اصلی است.

, .,

وی بر لزوم توجه بازاریان و اقشار مختلف جامعه و ثروتمندان به فقرا تاکید وگفت: در ایام نوروز وجدان و دیانت فراموش نشود و فقرا جامعه فراموش نگردند.

, .,

محسنی با اشاره به خروج ارز از کشور در سفرهای خارجی گفت: سفرهای خارجی نه حرام است و نه ممنوع است بلکه خروج 3000 هزار میلیارد ارز از کشور دراین وضعیت اقتصاد مناسب نیست.

, .,

امام جمعه موقت خلخال یاد وخاطره فرمانده شهید لشگر 31 عاشورا شهید مهدی باکری را گرامی داشت و گفت: این شهید الگوی مقاومت، خدمت به مردم برای همه مسئولین نظام است.

,

امام جمعه مشگین: احمد خمینی در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود/ هر روزی که انسان گناه نکند آن روز نوروز است

, امام جمعه مشگین: احمد خمینی در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود/ , هر روزی که انسان گناه نکند آن روز نوروز است, هر روزی که انسان گناه نکند آن روز نوروز است,

به نقل از سفیرمشکین، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های آخرین نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن نوروز 97 گفت: نوروز روز نو است و هر اتفاق نو برای انسان نوروز است و هر روزی که انسان گناه نکند آن روز نوروز انسان‌هاست.

, سفیرمشکین,

 

,

وی افزود:قبل از اسلام نوروز در اختیار حکومت‌های استبدادی بود که با روی کار آمدن اسلام محتوان آن تغییر یافت و با دعا سال جدید شروع و مسلمانان با دید و بازدید تمام کدورت‌ها کنار گذاشته می‌شود.

,

 

,

امام جمعه مشگین‌شهر در سخنانی دیگر با اشاره به سالروز شهادت احمد خمینی گفت: احمد خمینی یار وفادار امام راحل بود و در نهضت انقلاب مطمئن‌ترین فرد به امام بود که بعد از رحلت امام نیز یار و یاور ولایت فقیه شد.

,

امام جمعه نیر: مسئولان اختلافهای سیاسی را کنارگذاشته و به فکرمعیشت مردم باشند

, امام جمعه نیر: مسئولان اختلافهای سیاسی را کنارگذاشته و به فکرمعیشت مردم باشند ,

به نقل ازنیریمیز؛میکائیل مقدسی پیش از ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر که درمحل مصلی برگزار شد، اظهار داشت: به فرارسیدن سال نو نزدیک می شویم و مسئولان و دولتمردان در آستانه سال نو اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و به فکر معیشت مردم باشند.

, نیریمیز,

 

,

حجت الاسلام مقدسی درادامه افزود: کسبه و بازاریان هم در این روزهای عزیز در فروش اجناس خود انصاف را رعایت کنند.

,

 

,

امام جمعه نیر دوری از حسد و بخل را در آستانه سال نو از مومنین خواستار شد و تصریح کرد: امسال با تمام فرازونشیب هایی که داشت به اتمام رسید و متاسفانه دراین سال تلخی هایی از جمله حادثه سقوط هواپیما، قطار ، کشتی و زلزله کرمانشاه کشورمان را فرا گرفت و از خداوند متعال خواستارم که سال نو برای کشورمان و مردممان سال پربرکت و دور از هرگونه حوادث تلخ است.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی درادامه خطبه با گرامیداشت سالروز ولادت امام محمد باقر به جشن نیکوکاری اشاره کردو افزود: در جشن نیکوکاری خیرین و افرادی که توان مالی دارند دست مستمندان را بگیرند همانطوری که در سال های قبل این عمل صورت گرفته بود امسال نیز انجام شود.

,

 

,

وی درادامه به هجوم فرقه شیرازی به سفارت کشورمان در انگلیس اشاره کردو گفت: تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین فرقه های مختلف از جمله اهداف مهم دشمنان نظام و مستکبرین است.

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه