اخبار داغ

در آخرین نماز جمعه سال 96 عنوان شد؛

شعار سال مورد غفلت قرار گرفت/ایستادگی تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی های استکبار است/تمام عزت و اقتدار کشور را با برجام بر باد دادند

شعار سال مورد غفلت قرار گرفت/ایستادگی تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی های استکبار است/تمام عزت و اقتدار کشور را با برجام بر باد دادند
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , راه آرمان, راه آرمان,

امام جمعه کرمان:جریان‌های سیاسی درکشور مراقبت کنند که در تحلیل‌های سیاسی از مرز‌های الهی عبور نکنند

, امام جمعه کرمان:جریان‌های سیاسی درکشور مراقبت کنند که در تحلیل‌های سیاسی از مرز‌های الهی عبور نکنند, امام جمعه کرمان:جریان‌های سیاسی درکشور مراقبت کنند که در تحلیل‌های سیاسی از مرز‌های الهی عبور نکنند,

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان به صنعت نفت و ملی شدن آن اشاره کرد و اظهار داشت: در زمانی که ایرانیان برای ملی کردن صنعت نفت تلاش می‌کردند، سه گروه و جناح در کشور وجود داشت و همه آن‌ها با نفس کار موافق بودند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و در مسائل دیگر نیز با هم هم‌هدف نبودند، شکست خورده و از هم پاشیدند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اضافه کرد: یکی از این گروه‌ها متحد کشور روسیه و کمونیست بود، اما با ملی شدن صنعت نفت موافقت کردند و در کنار آیت‌الله کاشانی و طرفداران آن ایستاند، گروه دوم نیز کسانی بوند که تنها با استبداد مخالفت می‌کردند، اما استکبار را نادیده می‌گرفتند، آنها نیز با ملی شدن صنعت نفت موافق بودند و در این زمینه تلاش خود را آغاز کردند.

,

وی عنوان کرد: این سه گروه دست در دست هم گذاشتند و برای پیش بردن تنها هدف خود اقدام کردند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و نتوانستند در اهداف دیگر به نتیجه برسند، تقریبا شکست خورند.

,

علیدادی‌سلیمانی به مهمترین دلایل خواست مردم برای ملی شدن صنعت نفت پرداخت و در این باره گفت: نفت از اکتشاف تا صادرات، مراحل بسیار زیادی داشته و نیاز به دانش، تکنولئوژی و ابزار خاصی دارد، در آن زمان این امتیازات در اختیار کشور انگلیس بود و ایرانیان تنها به عنوان یک کارگر سطح پائین خدمت می‌کردند و اجازه نداشتند دانش اکتشاف و فراوری نفت را یاد بگیرند.

,

امام جمعه کرمان ادامه داد: این موضوع و این تحقیرهای پی در پی ایرانیان را بر آن داشت تا برای بازپس‌گیری سرمایه‌های خود تلاش کرده و برای ملی شدن آن مبارزات را آغاز کنند.

,

علیدادی‌سلیمانی به آغاز سال نو در هفته جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تحول طبیعت، یک امر طبیعی است و انسان نیز باید از این پدیده یاد گرفته و خود را از درون نو کند، این موضوع در دعای تحویل سال ایرانیان نیز وجود دارد.

,

وی انسان را نیازمند تفریح، خواب، گردش و دیدن زیبایی‌های طبیعی دانست و تصریح کرد: باید نشاط را در نظر بگیریم، اما در رسیدن به آن مواظب باشیم و به سمت گناه و حرام کشیده نشویم، باید حدود الهی را در نظر گرفت و از آن خارج نشد و شأن و منزلت انسان را نیز در نظر بگیریم.

,

علیدادی‌سلیمانی خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال پیشنهاد کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود، در خریدهای پایانی سال، کالای تولید داخل را فراموش نکنیم.

,

وی در خطبه‌های اول نیز عمر را سرمایه‌ای بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: عمر سرمایه ارزشمند انسان است و در این میان جوانی جایگاه ویژه‌ای دارد که بیش از دو دهه از عمر انسان را در برمی‌گیرد، می‌توانیم از آن استفاده کرده و به جایگاه بسیار ارزشمندی برسیم.

,

امام جمعه کرمان سرمایه‌های مادی را سرمایه بعدی انسان برشمرد و تاکید کرد: موقعیت‌های اجتماعی و توانایی‌های مادی سرمایه دیگری است که در اختیار انسان قرار گرفته و باید از آن در زمینه رسیدن به تقوای الهی استفاده کنیم.

,

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: سرمایه‌ها در اختیار انسان قرار گرفته‌اند تا انسان شخصیت خود را حفظ کرده و با تقوای الهی به خداوند نزدیک شویم، همه این موارد، ابزاری هستند تا ما به شخصیت ممناز نزدیک شویم.

,

وی رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: جناح‌های سیاسی در کشور ما باید در تحلیل‌های سیاسی خود، حدود الهی را در نظر بگیرند و از آن عبور نکنند، تحلیل‌های سیاسی جناح‌ها اگر غرض ورزانه باشد از دیدگاه خداوند بی‌ارزش است.

,

امام جمعه موقت سیرجان:ایستادگی تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی های استکبار است

, امام جمعه موقت سیرجان:ایستادگی تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی های استکبار است, امام جمعه موقت سیرجان:ایستادگی تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی های استکبار است,

حجت‌الاسلام حسین حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با مرور بر ظلم و جنایات دستگاه حاکمیت آمریکا در منطقه و جهان اظهار داشت: تنها راه پاسخگویی به ظلم و زورگویی‌های استکبار، ایستادگی مقابل آنان است.

,

وی بیان داشت: روش استکبار ابتدا ظلم و زور و عربده‌کشی است، اما وقتی طرف مقابل را مقتدر و با صلابت و روحیه ایستادگی دیدند از موضع قدرتی که خودشان می‌دانند پوشالی است، عقب‌نشینی می‌کنند.

,

حیدری با اشاره به ایستادگی کره شمالی در مقابل آمریکا افزود: ابتدا رئیس جمهور آمریکا استفاده از حربه ترساندن و حمله به این کشور را داشت، اما وقتی دید کره شمالی از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند و خود را برتر از آمریکا می‌داند، عقب نشست و موضع خود را صلح و مذاکره اعلام کرد.

,

وی به روزهای پایانی سال و ضرورت توجه به مستمندان و فقرا پرداخت و گفت: سال 96 دارای خاطرات تلخ و شیرینی بسیاری بود که باید از خاطرات بد درس عبرت گرفت تا تکرار نشوند و خاطرات خوب را سرلوحه کار خود قرارداد.

,

خطیب جمعه سیرجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد جوانان بیان داشت: رهبری نظام نسل امروز را همانند نسل دوران دفاع مقدس، دارای شجاعت، بصیرت، کرامت و دارای از خودگذشتگی عنوان کردند که ملت ایران را به آینده خوب و روشن کشور امیدوار می‌کند و ما نیز باید در تربیت و نگهداری این نسل و نسل‌های آینده برنامه داشته باشیم.

,

حیدری با تبریک سال جدید بر توجه به فیوضات و برکات ماه رجب و ایام اعتکاف تاکید کرد و گفت: همانگونه که در ایام عید به نظافت می‌پردازیم تا خانه و محیطی دلنشین داشته باشیم در ماه رجب هم باید جان را از گناهان تمیز کرد تا روح انسان عطر خوش پاکی از گناهان را استشمام کند و از بوی بد گناهان پاک شود تا رسوای گناهان قرار نگیرد.

,

امام جمعه کهنوج:تحقق نصرت الهی در گرو پایبندی به اصل ایمان است

, امام جمعه کهنوج:تحقق نصرت الهی در گرو پایبندی به اصل ایمان است, امام جمعه کهنوج:تحقق نصرت الهی در گرو پایبندی به اصل ایمان است,

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به  معرفی محاسن و مزایای فصل بهار و  با ارایه­ی درس­هایی از بهار و نو شدن سال نو افزود: توحید و خداشناسی معاد و روز قیامت انجام شد.و رحمت گسترده در بهار مشاهده می­شود.

,  معرفی محاسن و مزایای فصل بهار و ,  با ارایه­ی درس­هایی از بهار و نو شدن سال نو افزود: توحید و خداشناسی معاد و روز قیامت انجام شد.و , رحمت گسترده در بهار مشاهده می­شود.,

وی بیان داشت:همه جا سرسبز است پس رحمت خداوند فراگیر و گسترده است، بایستی نسبت به یکدیگر رحم داشته باشیم، زیاد شدن روزی، از بین رفتن کدورت­ها، صله رحم و ارتباط با خویشاوندان،تغییر حال حول حالنا،درک اعتدال از بهار،همدلی و رسیدن به هم،امید به عدالت است.

, همه جا سرسبز است پس رحمت خداوند فراگیر و گسترده است، بایستی نسبت به یکدیگر رحم داشته باشیم، زیاد شدن روزی، از بین رفتن کدورت­ها، صله رحم و ارتباط با خویشاوندان،, تغییر حال حول حالنا،, درک اعتدال از بهار،, همدلی و رسیدن به هم،, امید به عدالت است.,

امام جمعه کهنوج  ضمن تبریک سال جدید به جنبه ­های مثبت و منفی عید نوروز اشاره کردند و افزود: نوروز جنبه­ های مثبت زیادی مانند صله رحم، احترام به بزرگترها، احیای روحیه­ی زندگی جمعی، توجه به طبیعت، درس از معاد، سیر و سفر و رفع­ کدورت­ها و جنبه­های منفی نیز همچون خودنمایی و تجمل، مردم آزاری و اختلاط با نامحرم را در بردارد.

,  ضمن تبریک سال جدید به جنبه ­های مثبت و منفی عید نوروز اشاره کردند و افزود: نوروز جنبه­ های مثبت زیادی مانند صله رحم، احترام به بزرگترها، احیای روحیه­ی زندگی جمعی، توجه به طبیعت، درس از معاد، سیر و سفر و رفع­ کدورت­ها و جنبه­های منفی نیز همچون خودنمایی و تجمل، مردم آزاری و اختلاط با نامحرم را در بردارد.,

وی با اشاره به برگزاری بی نظیر راهپیمایی 22 بهمن آن هم در آستانه ­ی 40 سالگی انقلاب به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 96 اشاره نمودند.

, به برگزاری بی نظیر راهپیمایی 22 بهمن آن هم در آستانه ­ی 40 سالگی انقلاب به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 96 اشاره نمودند.,

امام جمعه کهنوج در پایان با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت، بیان نمودند که اگر مصدق بر ضد بیگانگانمان بود و اگر ایشان با سلطه­ی بیگانه مخالفند، چطور است که امروز کسانی مصدق را مطرح می­کنند که مذاکره و رابطه با آمریکا را هم تبلیغ می­کنند، الگوی این دو صف هم هستند، چطور با یکدیگر جمع می­شوند. مگر شواهد قطعی و تاریخی دلارهای آمریکا و عوامل اطلاعاتی آن کشور هم با انگلستان در سقوط و سرنگونی مصدق موثر و کارساز نبودند، پس چطور هواداران مصدق در آغوش آمریکا به طرح مجدد او می­پردازند.

,  با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت، بیان نمودند که اگر مصدق بر ضد بیگانگانمان بود و اگر ایشان با سلطه­ی بیگانه مخالفند، چطور است که امروز کسانی مصدق را مطرح می­کنند که مذاکره و رابطه با آمریکا را هم تبلیغ می­کنند، الگوی این دو صف هم هستند، چطور با یکدیگر جمع می­شوند. مگر شواهد قطعی و تاریخی دلارهای آمریکا و عوامل اطلاعاتی آن کشور هم با انگلستان در سقوط و سرنگونی مصدق موثر و کارساز نبودند، پس چطور هواداران مصدق در آغوش آمریکا به طرح مجدد او می­پردازند.,

امام جمعه رودبار جنوب:افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفتی توسط سپاه وابستگی کشور به بیگانه را کم کرد/ شعار سال 96مورد غفلت قرار گرفت

, امام جمعه رودبار جنوب:افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفتی توسط سپاه وابستگی کشور به بیگانه را کم کرد/ شعار سال 96مورد غفلت قرار گرفت, امام جمعه رودبار جنوب:افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفتی توسط سپاه وابستگی کشور به بیگانه را کم کرد/ شعار سال 96مورد غفلت قرار گرفت,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه معیار دوستی و دشمنی باید خدا باشد گفت: اگر به کسی ظلم کردی و پیش خودت ناراحت شدی نشانه ایمان است.

,

وی ادامه داد:  نباید قوم و فامیل را به دوستی خدا ترجیح دهیم،مومن متعهد باید هم جاذبه و هم دافعه داشته باشد.

,

خطیب جمعه شهرستان رودبار جنوب به مناسبات ماه رجب اشاره کرد و افزود: ولادت امیرالمومنین علیه السلام و بعثت رسول گرامی اسلام دراین ماه است،ماه رجب،ماه خداست.

,

گروهی بیان داشت: اگر مردم ماه رجب را درک کنند برای اعتکاف،نماز و روزه صف میکشند.

,

امام جمعه رودبارجنوب به جمع بندی مسائل سال ۹۶پرداخت وافزود: سال 96 ، سال پیروزی ، سرافرازی و عزت مردم بود.

,

وی خاطر نشان کرد: این مردم با امام و رهبرشان بیعت کردند و چهل سال گذشت و‌هیچگاه عقب نشینی نکردند،مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری با این همه دشمن یک نوع پیروزی بزرگ در این سال بود.

,

امام جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفتی توسط سپاه ،وابستگی کشور به بیگانگان را کم کرد.

,

گروهی تجدید میثاق مردم در راهپیمایی۲۲بهمن را یکی دیگر از دستاوردهای مردم در این سال دانست وافزود: حضور مردم در روز 9دی ماه فتنه دشمن را شکست.

,

امام جمعه رودبار حضور جوانان را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)را یک دستاورد و افتخار بزرگ برشمرد و بیان داشت: شلیک موشک نقطه زن سپاه در مقر داعش و شکست این فرزند ناخلف آمریکا  از مهمترین دستاوردهای کشورمان در این سال بود.

,

وی اظهار داشت: اماشعارسال۹۶یعنی تولید و اشتغال،اقتصاد مقاومتی متاسفانه مورد غفلت قرار گرفت.

,

گروهی در پایان به کمبود سوخت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: الان فصل کشاورزی است و تهیه سوخت از نیازهای ضروری کشاورزان شهرستان است و باید سهمیه سوخت شهرستان زیاد شود که  کشاورزان مشکل نداشته باشند.

,

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:برگه های افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردم ولایت مدار ثبت کرد

, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:برگه های افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردم ولایت مدار ثبت کرد, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:برگه های افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردم ولایت مدار ثبت کرد,

حجت الاسلام حسن سالاری امام جمعه موقت بخش آسمینون در خطبه های نمازجمعه (۲۵اسفند۱۳۹۶) : برگه های افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردم ولایت مدار ثبت کرد.
وی در ادامه ،افزود: :آخرین برگه های سال ۹۶ را در حالی ورق می زنیم که باز هم برگه های افتخار و عزت امسال را باید به نام ملت و مردم ولایت مدار ثبت کرد .
سالاری بیان کرد:افتخارات و پیروزی هایی که انقلاب اسلامی در سال نود و شش ثبت و ضبط کرد مردم در عرصه های صیانت از اسلام لحظه ای تردید به خود راه ندادند و همه آنچه در توان داشتند را کریمانه تقدیم کردند .
خطیب موقت جمعه آسمینون تاکید کرد:شکست هیمنه داعش در غرب آسیا ، ناکامی پروژهای غرب علیه جمهوری اسلامی ، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشور ها و منطقه ،مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ، تجدید میثاق حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال علی رغم کمبود ها و مشکلات و … در سال نود و شش نمونه هایی از افتخارات و پیروزهی های نظام اسلامی است .
سالاری  ضمن تبریک پیشاپیش سال جدیدخاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آغاز سال شمسی نود و هفت همزمان شده است با شهادت امام هادی (ع) انتظار است حرمت این روز نگه داشته شود.
خطیب موقت جمعه آسمینون اشاره با آغاز ماه پر خیر و برکت رجب و ولادت پنجمین اختر تابناک امامت، حضرت امام محمد باقر تصریح کرد :مهم ترین لقب آن حضرت باقرالعلوم است که به معنای شکافتده علوم است.
وی در پایان ضمن محکومیت اقدامی که منجر به مصدومیت شهردار محترم شده است بیان داشت که این حرکت زشت محکوم است و از دستگاه قضا می خواهیم که با اقتدار برخورد کند .

,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه ریگان:مزدوران خارجی و داخلی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند/تمام عزت و اقتدار کشور را با برجام بر باد دادند

, امام جمعه ریگان:مزدوران خارجی و داخلی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند/تمام عزت و اقتدار کشور را با برجام بر باد دادند, امام جمعه ریگان:مزدوران خارجی و داخلی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند/تمام عزت و اقتدار کشور را با برجام بر باد دادند,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:لحظه تحویل سال نو مصادف است با شب شهادت امام هادی علیه السلام و روز سیزدهم فروردین ماه مصادف است با باروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها که این ایام را پیشاپیش تسلیت عرض می نماییم و امیدواریم که مومنین به احترام ائمه معصومین از گرفتن مراسمات جشن در این ایام پرهیز کنند.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:ایام اعتکاف را در پیش داریم که فرصت خوبی است این ایام برای عبادت و راز و نیاز و خلوت کردن با پروردگار عالم. اعتکاف یکی از رویش های نظام اسلامی بوده است که به برکت نظام و انقلاب درسرتاسر کشور یک برنامه ی عبادی منسجم در این سه روز در کل کشور برگزار می شود و  از همه درخواست می شود در این مراسم شرکت کنند و همه مسئولین هم کمک کنند مراسم اعتکاف خوبی را در شهرستان داشته باشیم.

,

رنجبر ماهانی بیان داشت:امروز بعد از چهل سال از انقلاب نماز جمعه ها الحمد الله پر شکوه و با شکوه تر به سنگری مستحکم در برابر دشمنان قسم خورده ملت ایران تبدیل شده است.

,

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه دشمن ،مزدوران خارجی و داخلی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند،افزود: امروز کسانی که سنگر نماز جمعه، فضای نماز جمعه و امامت جمعه را  با شایعات و فضا سازی ها تخریب می کنند ،اینها در مسیر همان منافقین سال ۶۳قرار دارند یعنی کاری را انجام می دهند شبیه کار منافقین هیچ فرقی نخواهد کرد.

,

وی ادامه داد:نماز جمعه آزاد ترین تریبون نظام است که به دنبال رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم است و هرکجا که مسئولین صدای مردم را نشنوند و مشکلات مردم را نشنوند این نماز جمعه و تریبون آزاد است که صدای ملت را به گوش دولت می رساند.

,

رنجبر ماهانی عنوان کرد:نماز جمعه قلب فرهنگی هر جامعه است، نماز جمعه همان کار قلب را انجام می دهد. دشمن امروز به دنبال تقدس زدایی است، مکان ها و نهاد های مقدس را هدف قرار داده است، پرچم نماد عزت و ناموس کشور است. آتش زدن پرچم در اغتشاشات و پایین کشیدن پرچم در سفارت ایران در لندن یک ارتباط تنگاتنگی است و آن هم اینکه مزدوران داخلی با مزدوران خارجی دستشان در دست داعش آمریکایی است.

,

وی افزود:امروز چه شده است که حال که سفارت ایران در لندن تسخیر شده است و به نماد یک کشور که پرچم آن است توهین شده است پلیس انگلیس هم نظاره گر بوده است ،چرا وزارت خارجه هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

,

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد:برخی خیال می کنند با سکوت خود در مقابل این نماد عزت می توانند برجام را به نتیجه برسانند و سکوت می کنند. تمام عزت و اقتدار کشور را برخی با برجام بر باد دادند. کار به جایی رسیده است که این پسرک جوان و خام ولیعهد عربستان برای ایران سینه سپر کرده است و حرف های بزرگ تر از آبا و اجدادش می زند. مسئولین و دولتمردان عزت نظام و کشور را در برنامه ها سر لوحه قرار دهند.

,

وی گفت:فقط شعار بدون اقدام کافی نیست بگویید چه اقدامی انجام داده اید؟بارها و بارها شنیدیم که برخی ها می گفتند شما تازه به دوران رسیده اید. اما حضرت اقا فرمودند؛ این جوانان که نه انقلاب را دیده اند و نه جنگ رفتند اینها رویش های جدید انقلاب هستند. برخی از همین تازه به دوران رسیده ها انقلابی تر از سابقون در انقلاب هستند.

,

امام جمعه ریگان عنوان داشت:از استاندار محترم می خواهیم که فکری برای معین اقتصاد مقاومتی شهرستان ریگان بردارند، کارهای اقتصادی در شهرستان ریگان تعطیل است.انتظار مردم این است که در سال جدید جبران نواقص و منافات شود.

,

رنجبر ماهانی در پایان گفت:ارتحال آیت الله شهاب آبادی را تسلیت عرض می کنیم و این عالم ربانی در شهرستان ریگان مایه ی خیرات و برکات و کارهای عام المنفعه زیادی بوده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه