اخبار داغ

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

ارتجاع فرهنگی برخی مسئولان؛ مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی/مدیریت جهادی و تقوای مسئولان؛ لازمه برون‌رفت جامعه از مشکلات

ارتجاع فرهنگی برخی مسئولان؛ مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی/مدیریت جهادی و تقوای مسئولان؛ لازمه برون‌رفت جامعه از مشکلات
خطیبان نمازجمعه استان مرکزی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، مدیریت جهادی و تقوای مسئولان؛ لازمه برون‌رفت جامعه از مشکلات دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه استان مرکزی در آخرین خطبه نماز جمعه سال ۹۶ با اشاره به سال نو، بر لزوم کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه در این ایام تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

امامان جمعه استان در بخشی دیگر از سخنان خود تجملگرایی و اشراف گرایی را آفت آداب و رسوم قدیمی دانستند.

خطیبان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به حمله به سفارت ایران در انگلستان اشاره کردند و این اقدام را نقشه روباه پیر با حمایت آل سعود و با بازیگری تشییع انگلیسی دانستند. 

ائمه جمعه استان در ادامه با اشاره به پایان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، با بیان اینکه شعار سال به شایستگی مورد تحقق از سوی مسئولان قرار نگرفته است، از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و همچنین اشرافی گری برخی مسئولان گلایه کردند. 

آیت الله دری نجف آبادی:

نیاز جامعه امروز به سبک تربیت اسلامی/رسم نوروز از تجملات و تشریفات حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تقارن سال نو و ماه پر خیر و برکت رجب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف امسال در تعطیلات قرار دارد فرصت مناسبی است تا مردم حضور با شکوه تری در این مراسم داشته باشند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به اینکه اسلام هرگز به دنبال جنگ و خون ریزی نیست گفت: اسلام با انسانیت، آزادی، عدالت، ساده زیستی، تقوا، معونیت و .. پیش رفته است و امروز هم لازم است همین فرهنگ را در جهان ترویج دهیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه با بمب اتمی نمی توان جهان را فتح کرد اظهار کرد: در صورت استفاده از بمب های اتمی به دلیل آثار تخریبی فراوانی که بر جا می گذرد دیگر جایی از زمین برای زندگی کردن باقی نخواهند ماند.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد احمقی در دنیا نظیر ترامپ بخواهند از بمب های اتمی استفاده کنند کشورهای دیگری نظیر روسیه و چین که دارای زرادخانه های فراوانی هستند کوتاه نخواهند آمد و در مقابل آنها خواهند ایستاد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شرایط برای کادر سازی و تربیت انسان های برازنده نظام فراهم است افزود: باید با تربیت اسلامی افرادی همچون سید حسن نصرالله، قاسم سلیمانی، و شهید حججی ها را تربیت کنیم چرا که جامعه اسلامی به چنین افرادی نیاز دارد.

نوروز را به دور از تجملات حفظ کنیم

دری نجف آبادی با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم اظهار کرد: نظافت و پاکیزگی یکی از اقداماتی است که در ایام در خانواده ها انجام می شود ولی خانواده ها باید توجه داشته باشند در این ایام فریب تشریفات و تجملات را نخورند بلکه فضای خانواده ها را برای تربیت انسان های باکفایت و لایق فراهم کنند.

تقارن اعتکاف با تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای حضور پررنگ تر در اعتکاف

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تقارن سال نو و ماه پر خیر و برکت رجب اشاره کرد و ایام معنوی اعتکاف را یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند و با عظمت دانست و گفت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف امسال در تعطیلات قرار دارد فرصت مناسبی است تا مردم حضور با شکوه تری در این مراسم داشته باشند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سال آینده انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال فعالیت خودش می رسد اظهار کرد: دولتمردان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا کارنامه ای با عظمت از چهل سالگی انقلاب را تهیه کنند و یک تصمیم جدید برای ۱۰ سال آینده انقلاب داشته باشند و گام های اساسی را برای رفع مشکلات بردارند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد توطئه بر علیه کشور هستند اضافه کرد: باید به گونه ای برای آینده نظام برنامه ریزی صورت گیرد تا توطئه های دشمنان خنثی و نابود شود.

وی یادآور شد: توجه به موضوع مهم وحدت، انسجام، اقتدار و شکوه ملی از مهمترین ویژگی های است که باید در تدوین برنامه های آینده کشور مدنظر قرار گیرد تا در آینده بتوان هر چه بیشتر دین خودمان را به نظام و انقلاب ادا کنیم.

برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی؛ یکی از برنامه های مهم استان در سال آینده

دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یکی از برنامه های مهم استان مرکزی در سال آینده است ادامه داد: کارهای مقدماتی برگزاری این کنگره انجام شده است و همه باید تلاش کنند تا این برنامه در سطح ملی برگزار شود.

راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به همت خیران 

وی به راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک هم اشاره ای کرد و گفت: امروز بعد از سال ها انتظار شاهد یک اقدام ارزشمند در استان بودیم و با کمک خیرین و مسئولین طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به صورت نمادین افتتاح شد.

امام جمعه اراک بیان کرد: در گذشته به دلیل کمبود فضا بیماران در راهروها بستری و خدمات دریافت می کردند که امروز با افتتاح آزمایشی آن کار بستری بیماران آغاز شده است.

دری نجف آبادی به افزایش بیماران سرطانی در سال های اخیر در کشور و استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با اصلاح سبک زندگی، رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

امام جمعه ساوه:

ارتجاع فرهنگی برخی مسئولان؛ مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی/آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی، ارتجاع فرهنگی است. نمونه آن حرکت شهرداری و شورای شهر تهران برای تغییر نام خیابان حضرت ولیعصر(عج) به نام مصدق بود.

وی افزود: پیگیری برای نامگذاری خیابانی به نام « بازرگان» که رهبر نهضت آزادی بود و امام راحل، ضرر نهضت آزادی را بیشتر از منافقین می دانستند، یکی دیگر از مصادیق ارتجاع فرهنگی است.

شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است

حسینی با اشاره به ضرورت شادی آفرینی در جامعه بیان کرد: شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است اما این مقوله باید در چارچوب شرع باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موسیقی حلال ادامه داد: مسئولین باید توزان غم و شادی جامعه را رعایت کنند و مانع از تفریحات سالم نشوند و اصحاب رسانه هم در چارچوب قانون حرکت کنند تا زمینه محرومیت ایجاد نشود.

تعرض به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: تعرض وابستگان فرقه انحرافی شیعه لندنی شیرازی ها به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود.

وی افزود: این فرقه عامل تفرقه بین شیعه و سنی است و دستورات استعمارگر پیر را اجرا می کند.

آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است

حسینی تصریح کرد: در آمریکا یک وزیر خارجه جنگ طلب «پامپئو»  بر سرکار آمد که همه در جهت تشدید مقابله با ایران است.

وی ادامه داد: به گفته مشاور اسبق ترامپ، او توان ریاست جمهوری ندارد. ترامپ شاید یتواند آل سعود را بدوشد ولی ایران اسلامی مهد دلیران  است و با کوچکترین تعرضی، آنها را پشیمان می کنیم.

امام جمعه کمیجان:

شعار سال محقق نشده است/نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش‌افروزی و تفرقه‌افکنی میان ملل اسلامی

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال ۹۶ گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در حالی برگزار شد که برخی تلاش داشتند انگیزه مردم را برای شرکت در انتخابات را به چالش مواجه کنند اما ملت ایران با بی توجهی به تهدیدات بیرونی و رفتارهای ساختارشکنانه و غیر اخلاقی برخی از نامزدها پای صندوق های رای آمدند و یک انتخابات ۷۳ درصدی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

وی افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان توسط قرارسازندگی سپاه را نمونه دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی در سال ۹۶ دانست.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به رویش های نظام اسلامی در نسل سوم انقلاب در سال ۹۶ گفت: حضور حداکثری جوانان در عرصه های مختلف ملی و مذهبی همچون اعتکاف و همچنین شهادت نسل سوم های انقلاب مانند شهید «حججی» و «حدادیان» در راه دفاع از حریم ولایت و امنیت خون تازه ای را به جامعه جوان کشور تزریق کرد.

افزایش قدرت نظامی در منطقه؛ مهمترین دستاورد خارجی ایران در سال ۹۶

خطیب نمازجمعه کمیجان به مهم ترین دستاوردهای خارجی و منطقه ای انقلاب در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: آنچه نظام جمهوری اسلامی در حوزه منطقه ای و خارجی دستاورد داشته است به مراتب بیشتر از حوزه داخلی است.

وی ادامه داد: درحوزه منطقه ای ایران ثابت کرد که کشوری قدرتمند است و بدون حضور او شکل گیری هرگونه ترتیبات جدید منطقه ای نه تنها سخت، بلکه قریب به محال است.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: با وجود تلاش های چند میلیارد دلاری سعودی ها در ناامن کردن منطقه توسط داعش؛ نیروهای عراق، سوریه و جبهه مقاومت به حیات سیاسی و نظامی آنان در منطقه پایان دادند.

امام جمعه کمیجان گفت: شلیک موشک به «دیرالزور» ثابت کرد آنچه فرزندان این ملت در عرصه های نظامی و امنیتی خواسته اند، عمل کرده و تحقق بخشیده اند.

شعار سال محقق نشده است

 خطیب نماز جمعه کمیجان با انتقاد از وضعیت نابه‌سامان اقتصادی کشور و بی توجهی مسئولان در این حوزه گفت: در کنار همه موفقیت ها در سال ۹۶، بسیاری از اقدامات می توانست به درستی انجام شود و کام ملت را شرین تر کند اما به دلیل ندانم کاری ها و بی انگیزگی ها به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: متاسفانه اقدامی اساسی در حوزه اقتصادی کشور به ویژه در اقتصاد مقاومتی انجام نشد و  تولید و اشتغال صورت نگرفت و مسئولان، مردم را به چند رفت و آمد هیئت های تجاری دلخوش کردند.

نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش افروزی و تفرقه افکنی میان ملل اسلامی

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به حمله هواداران «صادق شیرازی» به سفارت ایران در لندن گفت: تعلل و کوتاهی پلیس لندن در حفاظت از سفارت ایران به خوبی نشان دهنده حمایت دولت انگلیس از گروه های فعال علیه جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این فرقه به دنبال پیاده کردن برنامه استعمار انگلیس و آمریکا برای نشان دادن چهره ای خشن از تشیع و همچنین تفرقه میان مسلمانان و برانگیختن تعصبات دینی و فرقه ای در سراسر جهان است.

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: آن ها می خواهند اسلامی را نشان دهند که تامین کننده اهداف این دولت هاست که به فرموده امام خمینی(ره) همان «اسلام آمریکایی» است.

اسراف، نتیجه واگذاری مدیریت به افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد

حجت الاسلام مقدسی پور به «پرهیز از اسراف و مصرف گرائی» اشاره کرد و گفت: فرهنگ اصیل دینی و ایرانی ما زیر هجمه شدید استکبار جهانی است، امروز باید همه در مقابل سبک زندگی غربی ایستادگی نمود و از هویت دینی و ملی حمایت کرد.

وی ادامه داد: آیات و روایات اسلامی نشان می دهد که اسلام از برنامه مدون و ایده آلی برای زندگی برخوردار است. طوری که از رهبانیت و سخت گیری برای خود و خانواده نهی شده است و به کار و تلاش و جدیت در زندگی حلال توام با صرفه جویی و قناعت ترغیب و از اسراف و تبذیر منع شده است.

خطیب نماز جمعه کمیجان واگذاری مدیریت به افراد غیر متخصص و غیر متعهد را عامل دیگر در اسراف دانست و خاطرنشان کرد: یک مدیر ایده آل و اسلامی کسی است که به دنبال احیای ارزش های اسلامی و سنت های پسندیده باشد و رفتارهای دوران جاهلیت به ویژه جاهلیت مدرن همچون تولید و عرضه کالاهای نامرغوب و غیر استاندارد، تقلید از اشرافی گری و عدم توجه به فناوری را بمیراند.

امام جمعه تفرش بیان کرد؛

مدیریت جهادی؛ لازمه برون رفت از مشکلات جامعه/ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت: برای خوشحالی و امید پرهیزکاران در آخرت زوال و نابودی وجود ندارد. دنیا به دلیل عدم پایداری با همه عظمت و مظاهر آن، برای متقین وابستگی نمی‌آورد و این همان زهد واقعی نسبت به دنیاست.

خدامی اظهار کرد: آمیختن علم با حلم و بردباری، گفتار با کردار از دیگر نقاط قوت متقین است. چراکه اگر علم آراسته به حلم و گفتار مزین به کردار نباشد، فرد متقی و عالم فرهیخته قابل پیروی نیست.

احسن الحال، عید واقعی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دعای تحویل سال گفت: خداوند همه کارها و خلق را با بهترین شیوه انجام داده و تمام مخلوقات را به بهترین وجه خلق کرده است.

امام جمعه تفرش ادامه داد: خداوند از بندگانش خواسته است که از بهترین سخنان پیروی و بهترین سخنان را بر زبان جاری کنند؛ بدی‌ها را به بهترین شیوه پاسخ بدهند. پاسخ لطف و احترام دیگران را به بهترین نحو ممکن ادا کنند. با اموال ایتام با بهترین وجه رفتار و در مباحثات، اختلافات عقاید و سلایق به بهترین روش بحث کنند.

خدامی اظهار کرد: تغییر فصول نشان از قدرت، علم و اراده الهی هستند و بدین منظور انسان ها این ایام را که نشان از محبوب دارند، عید می‌گیرند و تقاضای «احسن الحال» را می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عید واقعی همان احسن الحال است، اضافه کرد: اگر هر فردی، درونش را برای خداوند نیکو سازد، خداوند آشکار او را نیکو می‌سازد. هر فردی که رابطه میان خود و خدایش را نیکو سازد، خداوند هم رابطه میان او و سایر بندگانش را نیکو می‌سازد. در هر روز و ایامی که افراد مرتکب گناه نشوند، آن روز احسن الحال و عید است.

امام جمعه تفرش ادامه داد: نوروز همان روزی است که خداوند در آن روز، از بندگان پیمان گرفت تا او را بپرستند، هیچ شریکی برای او نیاورند و به فرستادگان و حجت‌های او و به امامان(ع) ایمان بیاورند.

خدامی بیان کرد: نوروز نخستین روزی است که خورشید در آن طلوع کرده است، هیچ نوروزی برای مسلمانان نیست مگر اینکه آنها در آن ایام، منتظر فرج هستند.

وی اضافه کرد: آنچه از روایات استباط می‌شود این است که در ایام نوروز باید در جهت تقویت ایمان خود به خدا، رسول و ائمه طاهرین تلاش و کوشش کرد. منتظر گشایش برای خورشید در پس ابر حکمت بود و برای آمدن او تلاش کرد. صله رحم و خدمت کردن به فقرای جامعه و انجام کارهای نیک به یاد امام زمان(عج) همان احسن الحال است.

امام جمعه تفرش با اشاره به مناسبت ملی شدن صنعت نفت، گفت: با مجاهدت روحانیت بصیر آیت‌الله کاشانی و پیروی مردم و مسئولان از خط استقلال کشور، صنعت نفت ملی شد.

 ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان

خدامی در خصوص ضرورت حفظ وحدت آحاد مردم و مسئولان، اظهار کرد: در عین حال که مردم و مسئولان با هم اختلاف سلایقی هم دارند ولی حفظ وحدت یک ارزش اسلامی و عقلایی است. اتخاذ مواضع قاطع در برابر دشمنان زیاده‌خواه و منافقان داخلی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: احیای ارزش‌های اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر و حجاب تضمین‌کننده استقلال و هویت اصیل ایرانی اسلامی جامعه ماست.

امام جمعه تفرش بیان کرد: نگاه به درون و تقویت ظرفیت‌های لایزال داخلی با تمرکز بر تولید، مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل می‌کند و همچنین اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و مشکلات معیشتی مردم است.

خدامی با بیان این مطلب که تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت، رمز پیروزی‌های پر دامنه آینده است، اضافه کرد: استقامت بر آرمان‌های اسلامی و انقلابی، عدم انفعال در مقابل تبلیغات دشمنان و تقویت کارهای فرهنگی تکلیف امروز ملت است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، افزود: با توجه به کینه‌توزی‌های نظام سلطه و اذناب آنها، تقویت بنیه دفاعی کشور امری مهم است که سبب استقلال، حفظ نظام اسلام و ملت می‌شود.

 لزوم مدیریت جهادی برای برون رفت از مشکلات جامعه

امام جمعه تفرش به لزوم مدیریت جهادی اشاره و بیان کرد: برای برون‌رفت از برخی مشکلات که دامن‌گیر مسئولان و مردم شده است، گرایش همه مدیران به مدیریت جهادی به معنای بیشترین بهره‌وری از کمترین امکانات همراه با پرکاری، تلاش خالصانه، جوان‌گرایی و خدمت بی‌منت ضروری است.

خدامی یادآور شد: خشکاندن ریشه‌های فساد اخلاقی، مالی، قاچاق و زد و بندهای مرسوم برای عاقبت به خیری افراد مسئول و امیدواری مردم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: با مرو افکار و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و تمرکز بر مطالبات به نفع مردم می‌توان کشور را به قله‌های عزت و موفقیت رساند.

امام جمعه آشتیان:

تحول‌خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال/ مسئولان توفیق چندانی در تحقق شعار سال کسب نکرده اند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید نام گذاری کردند. مردم و مسئولان باید قضاوت کنند که چقدر این شعار محقق شده است، علی رغم تلاش فراوان، مسئولان متاسفانه توفیق چندانی کسب نکرده اند و همچنان در رکود شدید به سر می بریم.

وی افزود: تعطیلی کارخانجات سبب افزایش بیکاری ها شده است. تداوم رکود منجر به نابودی تولید شده است، واردات بی رویه کالاهائی که مشابه داخلی دارد و قاچاق کالا سبب نابودی تولید داخلی شده است.

مردم آمارهای عبور از رکود مسئولان را قبول ندارند

نیشابوری اظهار کرد: آمارهائی که مسئولان می دهند و دائم تکرار می کنند که ما رکود عبور کرده ایم را مردم قبول ندارند، بعضی از مسئولان فکر می کنند حرف درمانی و ایجاد امید موقت مشکل را حل می کند. این روش کارایی خود را از دست داده و سبب کم شدن اعتماد عمومی میشود.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: خواسته دوم رهبری و مردم ایجاد اشتغال است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛«پایه اصلی ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید است و اگر دولت برای رونق تولید گامی بلند بر می داشت، اثرات آن در اشتغال محسوس بود». متاسفانه نه تنها معضل بیکاری حل نشد بلکه به تعداد بیکاران اضافه شد و این مشکل پیچیده تر شد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی مسئولان آمارهای فراوانی می دهند ولی مردم قبول ندارند، در دوران انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور و معاون اول قول ایجاد یک میلیون شغل را دادند. باید دید این وعده محقق شده است یا نه؟

نیشابوری با اشاره به سخنان رهبری با نمایندگان خبرگان گفت: معیشت و همراهی خداوند وعده قطعی جبهه حق است، شرط تحقق وعده های الهی ادای وظایف علما، ادای وظیفه مسئولان نظام، پایبندی در عمل به تقوا و کار و تلاش است.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: مجموعه نیروهای انقلاب بویژه جوانان پای انقلاب ایستاده اند و اهداف انقلاب را پیگیری می کنند . البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم امام معتقدیم که هیچ مشکلی حل نشدنی در کشور وجود ندارد.    

تحول خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال

نیشابوری تصریح با اشاره به دعای تحویل سال تصریح کرد: اعیاد خود را با تکبیر زینت دهید، با ذکر عید نوروز را زینت دهید، مهمترین نکته در دعای تحویل سال تحول خواهی است . یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر فرد و ملتی تحول خواهی آن ها است.

امام جمعه آشتیان افزود: روحیه تحول خواهی در انسانها متفاوت است، آنچه مهم است باید دید در چه چیز باید تحول ایجاد شود. تا زمانی که تحول فکری و اندیشه ای و اعتقادی بوجود نیاید، هیچگونه تحول مثبتی شکل نمی گیرد زیرا تمام تصمیمات و جهت گیری ها و فعالیت های انسان برخواسته از نوع نگرش و اندیشه او است.

وی گفت: امام خمینی (ره) اول در خود تحول ایجاد کرد و بعد مردم را متحول کرد. امام خمینی(ره)پرچمدار یک تحول جهانی شد. همه پیامبران آمدند تا انسان را متوجه ظرفیت های فراوان در وجودش کنند و او را متحول کنند.

سال ۹۶؛ سال پیروزی های پیاپی ملت برای حفظ نظام جمهوری اسلامی

نیشابوری افزود: سال ۹۶ را می توانیم سال پیروزی های پیاپی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است. مردم کریمانه آنچه در توان داشتند برای حفظ و صیانت از انقلاب تقدیم کردند. پیروزی جبهه مقاومت، ناکامی پروژه های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۹۶، حماسه ۲۲ بهمن و تجدید میثاق با شهدا و رهبری و حضور غیر تمندانه مردم ایران در کارنامه مردم انقلابی می درخشد.

مسئولان در سال ۹۷ با عزم افزون تر برای تحقق مطالبات مردم تلاش کنند

امام جمعه آشتیان خاطر نشان کرد: صاحب اصلی انقلاب و مملکت مردم هستند و روح و حیات نظام اسلامی با حضور در همه صحنه ها رقم خورده است. مسئولان باید بکوشند برای مردم حرکت و کار کنند. مسئولان در سال ۹۷ باید عزم و همت بیشتری برای جامه عمل پوشانیدن به مطالبات به حق مردم به خرج دهند.

امام جمعه شهر خنداب:

شهرداران شهامت و شجاعت شهید باکری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت الاسلام مجدی زاده، امام‌جمعه شهر خنداب در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در خصوص اعمال ماه رجب گفت: از اعمال مهم ماه رجب دعا، استغفار به درگاه الهی، روزه، یاد خدا با گفتن ذکر «لااله الا الله» و سوره توحید است.

مجدی‌زاده با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان در هفته جاری گفت: جمهوری اسلامی با مبارزه‌ای سخت و همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مواجه است، مبارزه‌ای که به آرمان‌ها، اهداف و شعارهای جمهوری اسلامی  ایران خلاصه می‌شود.

امام جمعه شهر خنداب، تصریح کرد: جنگ بین جبهه حق و باطل در طول تاریخ جریان داشته است اما در این مبارزات همواره جبهه حق با همت، صبر، ایستادگی و توکل به خدا پیروز میدان بوده است.

وی در ادامه افزود: راه پیروزی بر دشمن صبر، استقامت، بصیرت، شهامت، شجاعت، تقوا و معرفت است، ملت ایران باید برای پیروزی در این مسیر گوش به فرمان دستورات مقام معظم رهبری باشند.

مجدی‌زاده در پایان با اشاره به نامگذاری روز شهادت «شهید باکری» به روز شهردار خاطرنشان کرد: ملت ایران خصوصأ اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری باید شهامت، شجاعت و ایستادگی این شهید بزرگوار را سرلوحه کارهای خود قرار داده در مسیر فرمایشات امام خمینی(ره) و را شهدا گام بردارند.

خطیب جمعه محلات:

حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود/تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محلات با اشاره به قرار گیری در آستانه ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) در توصیه‌ای برای هدایت فرزندان مستعد و علاقه مند به علوم دینی به سمت حوزه‌های علمیه از طرف خانواده‌ها گفت: در آستانه ولادت امام محمد باقر(ع) توجه به ثبت نام حوزه‌های علمیه و حضور در عرصه فهم و آموزش علوم دینی بسیار مهم است و تبیین حد و حدود دین خود آثار فراوانی در زندگی مادی و معنوی افراد دارد. پیامبر اکرم(ص)، می‌فرمایند؛«کسی که به دنبال علم برود هماهنند کسی است که روزها را روزه و شب‌ها را عبادت کند.»

حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود بود

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن توسط فرقه شیرازی‌ها و تقارن این حمله با سفر ولیعهد عربستان به لندن برای عقد قرارداد تسلیحاتی بیان کرد: این تقارن قطعا نشان دهنده هماهنگی با این سیاست کهنه تفرقه بیانداز و حکومت کن است. لندن برای خوش خدمتی به عربستان در مقابل این اقدام ضد دیپلماتیک سکوت کرد.

ربانی با اشاره به سخت گیری شدید و برخورد نیروهای آل سعود به برگزاری مراسم و حتی نصب تراکت ویژه اهل بیت(ع) در هتل‌های ایرانیان در هنگام سفر عمره و حج اظهار کرد: با وجود این سختگیری‌ها و حساسیت‌ها، فرقه شیرازی در مکه اجازه برگزاری مراسم رسمی و لعن علنی خلفای اهل تسنن بدون هیچ گونه برخوردی را دارد و شیعه انگلیسی خطاب کردن به این فرقه از طرف رهبر انقلاب به علت هماهنگی این جریان افراطی با سیاست‌های انگلیس است.

تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است

امام جمعه محلات ادامه داد: تحریک افراطیون شیعه و سنی برای ایجاد درگیری میان آنها از سیاست‌های انگلیس است و نتیجه آن جنگ افروزی آل سعود و هدف اصلی آن خشن جلوه دادن اسلام برای جلوگیری از گسترش نفوذ اسلام در غرب و اروپا است.

وی افزود: رسانه ای کردن اقدامات تکفیری‌ها در عراق و سوریه و قمه زنی شیعه افراطی برای ضربه زدن به اسلام ناب است. مدیریت ۱۸ شبکه ماهواره‌ای توسط یک فرقه نیازمند هزینه‌های گزافی است که این هزینه‌ها از طرف دشمنان اسلام و برای ضربه زدن به اسلام تامین می‌شود.

تحقق وعده نصرت خداوند مشروط به پایبندی اهل ایمان است

خطیب جمعه محلات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: توجه و اعتماد به وعده‌های قطعی الهی در خصوص پیروزی جبهه حق لازم است اما تحقق این وعده مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است.

ربانی تاکید کرد: امید بخشی به نسل جوانی که آرمان‌ها و اهداف انقلاب را پیگیری می‌کنند بسیار مهم است و آینده روشنی به مراتب بهتر از امروز در پیشروی انقلاب و نظام قرار دارد.    

امام جمعه محلات همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: زندگی اشرافی و گرایش به اشرافی گری در بین مسئولین اعتماد مردم را کم و نظر رحمت خداوند را بر می‌گرداند و اسراف و اشرافیت از طرف مردم موجب دوری جامعه از رحمت خدا خواهد شد.

امام جمعه فرمهین:

رعایت تقوا از سوی مسئولان نیاز اصلی جامعه در شرایط کنونی است/ در اقتصاد مقاومتی به نقطه مطلوب دست نیافتیم

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی بود، اقداماتی در این راستا صورت گرفت اما این اقدامات در مسیر توسعه و اشتغال نبود و خواسته رهبری محقق نشد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نمره واقعی را مردم به دولت می دهند، لازم است که در سال آینده هم در این مسیر تلاش شود، با توجه به تاکیدات رهبری در مورد مسائل اقتصادی به نظر می رسد که در سال ۹۷ رهبری هم بر همین موضوع تاکید داشته باشند و شعار اقتصادی رهبری ادامه داشته باشد تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است

فیض کرمیان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: رهبر به حفظ تقوا توسط مسئولان تاکید کردند، تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است، اگر مسئولان تقوا را رعایت کنند و در خلوت و جلوت معیار تقوای خود را بسنجند، کارها با روند بهتری پیش می رود.

امام جمعه فرمهین با اشاره به فرا رسیدن سال نو گفت: بهار یادآور قیامت است، در بهار قیامت را زیاد یاد کنید، انسان باید گاهی به فکر قیامت و روز حساب باشد. در قیامت اعمال نیک و بد محاسبه می شوند.

وی افزود: در لحظه سال تحویل سه امامزاده در شهرستان پذیرای مردم در لحظات سال تحویل است، روز اول عید روز شهادت امام هادی(ع) است، حرمت این روز را نگه داریم..

صله ارحام در نوروز با گناه آمیخته نشود

فیض کرمیان ادامه داد: در دید و بازدیدهای نوروز از اسراف پرهیز کنیم، مال و دارایی خود را به رُخ یکدیگر نکشیم، در اسلام به صله رحم سفارش فراوان شده است اما باید مراقب باشیم تهمت و دروغ و گناه در محافل میهمانی و صله رحم نباشد. صله ارحامی که با گناه باشد، ثوابی ندارد.

 فرصت اعتکاف را غنیمت بدانیم

وی افزود: ایام البیض با ایام نوروز مقارن شده است، فرصت اعتکاف در ایام تعطیلات برای رسیدن به معنویات را غنیمت بدانیم و حضوری پررنگ در این مراسم معنوی داشته باشیم.

فیض کرمیان با اشاره به برخی از بی اخلاقی ها در فضای مجازی گفت: متاسفانه در گروه های تلگرامی شهرستان شاهد بی اخلاقی هایی هستیم که انسان را آزرده می کند.

امام جمعه فرمهین افزود: مسئولان ذی ربط باید با این بی اخلاقی ها و تخریب و توهین به نظام برخورد کنند، باید از این فضا برای بیان نشر و ترویج احکام و آموزه های دین استفاده شود نه اینکه ابزاری برای گناه باشد.

 در روزهای پایانی سال لبخند را به لب نیازمندان بنشانیم

وی با انتقاد از تورم قیمت برخی از کالاهادر آخر سال خاطر نشان کرد: اقدام سپاه ناحیه فراهان در توزیع سبد کالا در بین نیازمندان قابل تحسین است، خیرین و نیکوکارانی که در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان در آستانه نوروز هنوز قدمی برنداشته اند، برای این امر خیر و کمک به نیازمندان و شاد کردن دل نیازمندان بشتابند.

حضور جوانان در اعتکاف باعث درخشش این عبادت الهی است

امام جمعه شازند گفت: امروز با حضور پررنگ جوانان در اعتکاف، این سنت حسنه پیامبر(ص) روح تازه‌ای پیدا کرده که سبب درخشش و برجستگی در این عبادت الهی شده است.rn

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: رعایت حجاب و عفاف از دستوراتی است که پیامبر مکرم اسلام به امت خود دادند و از بانوان خواستند در برابر نامحرم خود را بپوشانند.

وی تصریح کرد: شیعه امام صادق(ع) کسی است که عفت و حیا داشته باشد و لازم است بانوان مسلمان و شیعه، در همه شرایط سیره و روش بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه شازند در ادامه به اتفاقات اخیر در تهران و رقص دختران دانش آموز اشاره و بیان کرد: مسئولان باید با هنجار شکنان در این خصوص و کسانی که چنین برنامه هایی را تدارک می بینند برخورد قاطع کنند.

موسوی همچنین به در پیش بودن عید نوروز اشاره کرد و گفت: مردم باید در این زمان در خانه تکانی ها، رعایت اسراف را در نظر بگیرند و از هدر دادن منابع طبیعی و ملی از جمله آب جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه امروز اهمیت اعتکاف به‌دلیل شرکت‌کنندگان آن است، بیان کرد: شاید در صدر اسلام اعتکاف به‌ عنوان سنت حسنه و سیره پیامبر اکرم(ص( رواج داشت ولی امروزه اعتکاف روح تازه‌ای پیدا کرده و دلیل آن حضور جوانان در مسئله اعتکاف است که سبب درخشش این عبادت الهی شده است.

امام جمعه شازند خاطر نشان کرد: اعتکاف امروز از جنبه فردی و اجتماعی دارای اهمیت است. اعتکاف راهی برای معرفت نفس، وسیله‌ای برای پر کردن خلاهای معنوی و اخلاقی جامعه و وسیله‌ای برای تقرب به خداوند است

انتهای پیام/ک

,

امامان جمعه استان در بخشی دیگر از سخنان خود تجملگرایی و اشراف گرایی را آفت آداب و رسوم قدیمی دانستند.

,

خطیبان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به حمله به سفارت ایران در انگلستان اشاره کردند و این اقدام را نقشه روباه پیر با حمایت آل سعود و با بازیگری تشییع انگلیسی دانستند. 

,

ائمه جمعه استان در ادامه با اشاره به پایان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، با بیان اینکه شعار سال به شایستگی مورد تحقق از سوی مسئولان قرار نگرفته است، از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و همچنین اشرافی گری برخی مسئولان گلایه کردند. 

,

آیت الله دری نجف آبادی:

,

نیاز جامعه امروز به سبک تربیت اسلامی/رسم نوروز از تجملات و تشریفات حفظ شود

, نیاز جامعه امروز به سبک تربیت اسلامی/رسم نوروز از تجملات و تشریفات حفظ شود,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تقارن سال نو و ماه پر خیر و برکت رجب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف امسال در تعطیلات قرار دارد فرصت مناسبی است تا مردم حضور با شکوه تری در این مراسم داشته باشند.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به اینکه اسلام هرگز به دنبال جنگ و خون ریزی نیست گفت: اسلام با انسانیت، آزادی، عدالت، ساده زیستی، تقوا، معونیت و .. پیش رفته است و امروز هم لازم است همین فرهنگ را در جهان ترویج دهیم.

, دیار آفتاب, اراک امروز,

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه با بمب اتمی نمی توان جهان را فتح کرد اظهار کرد: در صورت استفاده از بمب های اتمی به دلیل آثار تخریبی فراوانی که بر جا می گذرد دیگر جایی از زمین برای زندگی کردن باقی نخواهند ماند.

,

وی ادامه داد: در صورتی که افراد احمقی در دنیا نظیر ترامپ بخواهند از بمب های اتمی استفاده کنند کشورهای دیگری نظیر روسیه و چین که دارای زرادخانه های فراوانی هستند کوتاه نخواهند آمد و در مقابل آنها خواهند ایستاد.

,

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شرایط برای کادر سازی و تربیت انسان های برازنده نظام فراهم است افزود: باید با تربیت اسلامی افرادی همچون سید حسن نصرالله، قاسم سلیمانی، و شهید حججی ها را تربیت کنیم چرا که جامعه اسلامی به چنین افرادی نیاز دارد.

,

نوروز را به دور از تجملات حفظ کنیم

, نوروز را به دور از تجملات حفظ کنیم, نوروز را به دور از تجملات حفظ کنیم,

دری نجف آبادی با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم اظهار کرد: نظافت و پاکیزگی یکی از اقداماتی است که در ایام در خانواده ها انجام می شود ولی خانواده ها باید توجه داشته باشند در این ایام فریب تشریفات و تجملات را نخورند بلکه فضای خانواده ها را برای تربیت انسان های باکفایت و لایق فراهم کنند.

,

تقارن اعتکاف با تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای حضور پررنگ تر در اعتکاف

, تقارن اعتکاف با تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای حضور پررنگ تر در اعتکاف, تقارن اعتکاف با تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای حضور پررنگ تر در اعتکاف,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تقارن سال نو و ماه پر خیر و برکت رجب اشاره کرد و ایام معنوی اعتکاف را یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند و با عظمت دانست و گفت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف امسال در تعطیلات قرار دارد فرصت مناسبی است تا مردم حضور با شکوه تری در این مراسم داشته باشند.

,

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه سال آینده انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال فعالیت خودش می رسد اظهار کرد: دولتمردان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا کارنامه ای با عظمت از چهل سالگی انقلاب را تهیه کنند و یک تصمیم جدید برای ۱۰ سال آینده انقلاب داشته باشند و گام های اساسی را برای رفع مشکلات بردارند.

,

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد توطئه بر علیه کشور هستند اضافه کرد: باید به گونه ای برای آینده نظام برنامه ریزی صورت گیرد تا توطئه های دشمنان خنثی و نابود شود.

,

وی یادآور شد: توجه به موضوع مهم وحدت، انسجام، اقتدار و شکوه ملی از مهمترین ویژگی های است که باید در تدوین برنامه های آینده کشور مدنظر قرار گیرد تا در آینده بتوان هر چه بیشتر دین خودمان را به نظام و انقلاب ادا کنیم.

,

برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی؛ یکی از برنامه های مهم استان در سال آینده

, برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی؛ یکی از برنامه های مهم استان در سال آینده, برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی؛ یکی از برنامه های مهم استان در سال آینده,

دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یکی از برنامه های مهم استان مرکزی در سال آینده است ادامه داد: کارهای مقدماتی برگزاری این کنگره انجام شده است و همه باید تلاش کنند تا این برنامه در سطح ملی برگزار شود.

,

راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به همت خیران 

, راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به همت خیران , راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به همت خیران ,

وی به راه اندازی طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک هم اشاره ای کرد و گفت: امروز بعد از سال ها انتظار شاهد یک اقدام ارزشمند در استان بودیم و با کمک خیرین و مسئولین طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به صورت نمادین افتتاح شد.

,

امام جمعه اراک بیان کرد: در گذشته به دلیل کمبود فضا بیماران در راهروها بستری و خدمات دریافت می کردند که امروز با افتتاح آزمایشی آن کار بستری بیماران آغاز شده است.

,

دری نجف آبادی به افزایش بیماران سرطانی در سال های اخیر در کشور و استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با اصلاح سبک زندگی، رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

,

امام جمعه ساوه:

,

ارتجاع فرهنگی برخی مسئولان؛ مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی/آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است

, ارتجاع فرهنگی برخی مسئولان؛ مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی/آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: مهمترین چالش نظام و انقلاب اسلامی، ارتجاع فرهنگی است. نمونه آن حرکت شهرداری و شورای شهر تهران برای تغییر نام خیابان حضرت ولیعصر(عج) به نام مصدق بود.

, دیار آفتاب, نارخبر,

وی افزود: پیگیری برای نامگذاری خیابانی به نام « بازرگان» که رهبر نهضت آزادی بود و امام راحل، ضرر نهضت آزادی را بیشتر از منافقین می دانستند، یکی دیگر از مصادیق ارتجاع فرهنگی است.

,

شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است

, شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است, شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است,

حسینی با اشاره به ضرورت شادی آفرینی در جامعه بیان کرد: شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است اما این مقوله باید در چارچوب شرع باشد.

,

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موسیقی حلال ادامه داد: مسئولین باید توزان غم و شادی جامعه را رعایت کنند و مانع از تفریحات سالم نشوند و اصحاب رسانه هم در چارچوب قانون حرکت کنند تا زمینه محرومیت ایجاد نشود.

,

تعرض به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود

, تعرض به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود, تعرض به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود,

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: تعرض وابستگان فرقه انحرافی شیعه لندنی شیرازی ها به سفارت ایران در انگلیس با همدستی روباه پیر بود.

,

وی افزود: این فرقه عامل تفرقه بین شیعه و سنی است و دستورات استعمارگر پیر را اجرا می کند.

,

آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است

, آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است, آمریکا به دنبال تشدید مقابله با ایران است,

حسینی تصریح کرد: در آمریکا یک وزیر خارجه جنگ طلب «پامپئو»  بر سرکار آمد که همه در جهت تشدید مقابله با ایران است.

,

وی ادامه داد: به گفته مشاور اسبق ترامپ، او توان ریاست جمهوری ندارد. ترامپ شاید یتواند آل سعود را بدوشد ولی ایران اسلامی مهد دلیران  است و با کوچکترین تعرضی، آنها را پشیمان می کنیم.

,

امام جمعه کمیجان:

,

شعار سال محقق نشده است/نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش‌افروزی و تفرقه‌افکنی میان ملل اسلامی

, شعار سال محقق نشده است/نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش‌افروزی و تفرقه‌افکنی میان ملل اسلامی,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال ۹۶ گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در حالی برگزار شد که برخی تلاش داشتند انگیزه مردم را برای شرکت در انتخابات را به چالش مواجه کنند اما ملت ایران با بی توجهی به تهدیدات بیرونی و رفتارهای ساختارشکنانه و غیر اخلاقی برخی از نامزدها پای صندوق های رای آمدند و یک انتخابات ۷۳ درصدی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان,

وی افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان توسط قرارسازندگی سپاه را نمونه دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی در سال ۹۶ دانست.

,

, ,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به رویش های نظام اسلامی در نسل سوم انقلاب در سال ۹۶ گفت: حضور حداکثری جوانان در عرصه های مختلف ملی و مذهبی همچون اعتکاف و همچنین شهادت نسل سوم های انقلاب مانند شهید «حججی» و «حدادیان» در راه دفاع از حریم ولایت و امنیت خون تازه ای را به جامعه جوان کشور تزریق کرد.

,

افزایش قدرت نظامی در منطقه؛ مهمترین دستاورد خارجی ایران در سال ۹۶

, افزایش قدرت نظامی در منطقه؛ مهمترین دستاورد خارجی ایران در سال ۹۶, افزایش قدرت نظامی در منطقه؛ مهمترین دستاورد خارجی ایران در سال ۹۶,

خطیب نمازجمعه کمیجان به مهم ترین دستاوردهای خارجی و منطقه ای انقلاب در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: آنچه نظام جمهوری اسلامی در حوزه منطقه ای و خارجی دستاورد داشته است به مراتب بیشتر از حوزه داخلی است.

,

وی ادامه داد: درحوزه منطقه ای ایران ثابت کرد که کشوری قدرتمند است و بدون حضور او شکل گیری هرگونه ترتیبات جدید منطقه ای نه تنها سخت، بلکه قریب به محال است.

,

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: با وجود تلاش های چند میلیارد دلاری سعودی ها در ناامن کردن منطقه توسط داعش؛ نیروهای عراق، سوریه و جبهه مقاومت به حیات سیاسی و نظامی آنان در منطقه پایان دادند.

,

امام جمعه کمیجان گفت: شلیک موشک به «دیرالزور» ثابت کرد آنچه فرزندان این ملت در عرصه های نظامی و امنیتی خواسته اند، عمل کرده و تحقق بخشیده اند.

,

شعار سال محقق نشده است

, شعار سال محقق نشده است, شعار سال محقق نشده است,

 خطیب نماز جمعه کمیجان با انتقاد از وضعیت نابه‌سامان اقتصادی کشور و بی توجهی مسئولان در این حوزه گفت: در کنار همه موفقیت ها در سال ۹۶، بسیاری از اقدامات می توانست به درستی انجام شود و کام ملت را شرین تر کند اما به دلیل ندانم کاری ها و بی انگیزگی ها به فراموشی سپرده شد.

,

وی ادامه داد: متاسفانه اقدامی اساسی در حوزه اقتصادی کشور به ویژه در اقتصاد مقاومتی انجام نشد و  تولید و اشتغال صورت نگرفت و مسئولان، مردم را به چند رفت و آمد هیئت های تجاری دلخوش کردند.

,

نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش افروزی و تفرقه افکنی میان ملل اسلامی

, نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش افروزی و تفرقه افکنی میان ملل اسلامی, نقش مهم آمریکا و انگلیس در آتش افروزی و تفرقه افکنی میان ملل اسلامی,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به حمله هواداران «صادق شیرازی» به سفارت ایران در لندن گفت: تعلل و کوتاهی پلیس لندن در حفاظت از سفارت ایران به خوبی نشان دهنده حمایت دولت انگلیس از گروه های فعال علیه جمهوری اسلامی است.

,

وی ادامه داد: این فرقه به دنبال پیاده کردن برنامه استعمار انگلیس و آمریکا برای نشان دادن چهره ای خشن از تشیع و همچنین تفرقه میان مسلمانان و برانگیختن تعصبات دینی و فرقه ای در سراسر جهان است.

,

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: آن ها می خواهند اسلامی را نشان دهند که تامین کننده اهداف این دولت هاست که به فرموده امام خمینی(ره) همان «اسلام آمریکایی» است.

,

اسراف، نتیجه واگذاری مدیریت به افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد

, اسراف، نتیجه واگذاری مدیریت به افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد, اسراف، نتیجه واگذاری مدیریت به افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد,

حجت الاسلام مقدسی پور به «پرهیز از اسراف و مصرف گرائی» اشاره کرد و گفت: فرهنگ اصیل دینی و ایرانی ما زیر هجمه شدید استکبار جهانی است، امروز باید همه در مقابل سبک زندگی غربی ایستادگی نمود و از هویت دینی و ملی حمایت کرد.

,

وی ادامه داد: آیات و روایات اسلامی نشان می دهد که اسلام از برنامه مدون و ایده آلی برای زندگی برخوردار است. طوری که از رهبانیت و سخت گیری برای خود و خانواده نهی شده است و به کار و تلاش و جدیت در زندگی حلال توام با صرفه جویی و قناعت ترغیب و از اسراف و تبذیر منع شده است.

,

خطیب نماز جمعه کمیجان واگذاری مدیریت به افراد غیر متخصص و غیر متعهد را عامل دیگر در اسراف دانست و خاطرنشان کرد: یک مدیر ایده آل و اسلامی کسی است که به دنبال احیای ارزش های اسلامی و سنت های پسندیده باشد و رفتارهای دوران جاهلیت به ویژه جاهلیت مدرن همچون تولید و عرضه کالاهای نامرغوب و غیر استاندارد، تقلید از اشرافی گری و عدم توجه به فناوری را بمیراند.

,

امام جمعه تفرش بیان کرد؛

,

مدیریت جهادی؛ لازمه برون رفت از مشکلات جامعه/ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان

, مدیریت جهادی؛ لازمه برون رفت از مشکلات جامعه/ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت: برای خوشحالی و امید پرهیزکاران در آخرت زوال و نابودی وجود ندارد. دنیا به دلیل عدم پایداری با همه عظمت و مظاهر آن، برای متقین وابستگی نمی‌آورد و این همان زهد واقعی نسبت به دنیاست.

, دیار آفتاب, ندای تفرش,

خدامی اظهار کرد: آمیختن علم با حلم و بردباری، گفتار با کردار از دیگر نقاط قوت متقین است. چراکه اگر علم آراسته به حلم و گفتار مزین به کردار نباشد، فرد متقی و عالم فرهیخته قابل پیروی نیست.

,

احسن الحال، عید واقعی است

, احسن الحال، عید واقعی است, احسن الحال، عید واقعی است,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دعای تحویل سال گفت: خداوند همه کارها و خلق را با بهترین شیوه انجام داده و تمام مخلوقات را به بهترین وجه خلق کرده است.

,

امام جمعه تفرش ادامه داد: خداوند از بندگانش خواسته است که از بهترین سخنان پیروی و بهترین سخنان را بر زبان جاری کنند؛ بدی‌ها را به بهترین شیوه پاسخ بدهند. پاسخ لطف و احترام دیگران را به بهترین نحو ممکن ادا کنند. با اموال ایتام با بهترین وجه رفتار و در مباحثات، اختلافات عقاید و سلایق به بهترین روش بحث کنند.

,

خدامی اظهار کرد: تغییر فصول نشان از قدرت، علم و اراده الهی هستند و بدین منظور انسان ها این ایام را که نشان از محبوب دارند، عید می‌گیرند و تقاضای «احسن الحال» را می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه عید واقعی همان احسن الحال است، اضافه کرد: اگر هر فردی، درونش را برای خداوند نیکو سازد، خداوند آشکار او را نیکو می‌سازد. هر فردی که رابطه میان خود و خدایش را نیکو سازد، خداوند هم رابطه میان او و سایر بندگانش را نیکو می‌سازد. در هر روز و ایامی که افراد مرتکب گناه نشوند، آن روز احسن الحال و عید است.

,

امام جمعه تفرش ادامه داد: نوروز همان روزی است که خداوند در آن روز، از بندگان پیمان گرفت تا او را بپرستند، هیچ شریکی برای او نیاورند و به فرستادگان و حجت‌های او و به امامان(ع) ایمان بیاورند.

,

خدامی بیان کرد: نوروز نخستین روزی است که خورشید در آن طلوع کرده است، هیچ نوروزی برای مسلمانان نیست مگر اینکه آنها در آن ایام، منتظر فرج هستند.

,

وی اضافه کرد: آنچه از روایات استباط می‌شود این است که در ایام نوروز باید در جهت تقویت ایمان خود به خدا، رسول و ائمه طاهرین تلاش و کوشش کرد. منتظر گشایش برای خورشید در پس ابر حکمت بود و برای آمدن او تلاش کرد. صله رحم و خدمت کردن به فقرای جامعه و انجام کارهای نیک به یاد امام زمان(عج) همان احسن الحال است.

,

امام جمعه تفرش با اشاره به مناسبت ملی شدن صنعت نفت، گفت: با مجاهدت روحانیت بصیر آیت‌الله کاشانی و پیروی مردم و مسئولان از خط استقلال کشور، صنعت نفت ملی شد.

,

 ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان

,  ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان,  ضرورت حفظ وحدت میان مردم و مسئولان,

خدامی در خصوص ضرورت حفظ وحدت آحاد مردم و مسئولان، اظهار کرد: در عین حال که مردم و مسئولان با هم اختلاف سلایقی هم دارند ولی حفظ وحدت یک ارزش اسلامی و عقلایی است. اتخاذ مواضع قاطع در برابر دشمنان زیاده‌خواه و منافقان داخلی یک ضرورت است.

,

وی ادامه داد: احیای ارزش‌های اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر و حجاب تضمین‌کننده استقلال و هویت اصیل ایرانی اسلامی جامعه ماست.

,

امام جمعه تفرش بیان کرد: نگاه به درون و تقویت ظرفیت‌های لایزال داخلی با تمرکز بر تولید، مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل می‌کند و همچنین اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و مشکلات معیشتی مردم است.

,

خدامی با بیان این مطلب که تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت، رمز پیروزی‌های پر دامنه آینده است، اضافه کرد: استقامت بر آرمان‌های اسلامی و انقلابی، عدم انفعال در مقابل تبلیغات دشمنان و تقویت کارهای فرهنگی تکلیف امروز ملت است.

,

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، افزود: با توجه به کینه‌توزی‌های نظام سلطه و اذناب آنها، تقویت بنیه دفاعی کشور امری مهم است که سبب استقلال، حفظ نظام اسلام و ملت می‌شود.

,

 لزوم مدیریت جهادی برای برون رفت از مشکلات جامعه

,  لزوم مدیریت جهادی برای برون رفت از مشکلات جامعه,  لزوم مدیریت جهادی برای برون رفت از مشکلات جامعه,

امام جمعه تفرش به لزوم مدیریت جهادی اشاره و بیان کرد: برای برون‌رفت از برخی مشکلات که دامن‌گیر مسئولان و مردم شده است، گرایش همه مدیران به مدیریت جهادی به معنای بیشترین بهره‌وری از کمترین امکانات همراه با پرکاری، تلاش خالصانه، جوان‌گرایی و خدمت بی‌منت ضروری است.

,

خدامی یادآور شد: خشکاندن ریشه‌های فساد اخلاقی، مالی، قاچاق و زد و بندهای مرسوم برای عاقبت به خیری افراد مسئول و امیدواری مردم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

,

وی خاطر نشان کرد: با مرو افکار و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و تمرکز بر مطالبات به نفع مردم می‌توان کشور را به قله‌های عزت و موفقیت رساند.

,

امام جمعه آشتیان:

,

تحول‌خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال/ مسئولان توفیق چندانی در تحقق شعار سال کسب نکرده اند

, تحول‌خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال/ مسئولان توفیق چندانی در تحقق شعار سال کسب نکرده اند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید نام گذاری کردند. مردم و مسئولان باید قضاوت کنند که چقدر این شعار محقق شده است، علی رغم تلاش فراوان، مسئولان متاسفانه توفیق چندانی کسب نکرده اند و همچنان در رکود شدید به سر می بریم.

, دیار آفتاب,  سفیر آشتیان,

وی افزود: تعطیلی کارخانجات سبب افزایش بیکاری ها شده است. تداوم رکود منجر به نابودی تولید شده است، واردات بی رویه کالاهائی که مشابه داخلی دارد و قاچاق کالا سبب نابودی تولید داخلی شده است.

,

مردم آمارهای عبور از رکود مسئولان را قبول ندارند

, مردم آمارهای عبور از رکود مسئولان را قبول ندارند, مردم آمارهای عبور از رکود مسئولان را قبول ندارند,

نیشابوری اظهار کرد: آمارهائی که مسئولان می دهند و دائم تکرار می کنند که ما رکود عبور کرده ایم را مردم قبول ندارند، بعضی از مسئولان فکر می کنند حرف درمانی و ایجاد امید موقت مشکل را حل می کند. این روش کارایی خود را از دست داده و سبب کم شدن اعتماد عمومی میشود.

,

امام جمعه آشتیان بیان کرد: خواسته دوم رهبری و مردم ایجاد اشتغال است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛«پایه اصلی ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید است و اگر دولت برای رونق تولید گامی بلند بر می داشت، اثرات آن در اشتغال محسوس بود». متاسفانه نه تنها معضل بیکاری حل نشد بلکه به تعداد بیکاران اضافه شد و این مشکل پیچیده تر شد.

,

وی ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی مسئولان آمارهای فراوانی می دهند ولی مردم قبول ندارند، در دوران انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور و معاون اول قول ایجاد یک میلیون شغل را دادند. باید دید این وعده محقق شده است یا نه؟

,

نیشابوری با اشاره به سخنان رهبری با نمایندگان خبرگان گفت: معیشت و همراهی خداوند وعده قطعی جبهه حق است، شرط تحقق وعده های الهی ادای وظایف علما، ادای وظیفه مسئولان نظام، پایبندی در عمل به تقوا و کار و تلاش است.

,

امام جمعه آشتیان بیان کرد: مجموعه نیروهای انقلاب بویژه جوانان پای انقلاب ایستاده اند و اهداف انقلاب را پیگیری می کنند . البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم امام معتقدیم که هیچ مشکلی حل نشدنی در کشور وجود ندارد.    

,

تحول خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال

, تحول خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال, تحول خواهی؛ مهمترین نکته دعای لحظه تحویل سال,

نیشابوری تصریح با اشاره به دعای تحویل سال تصریح کرد: اعیاد خود را با تکبیر زینت دهید، با ذکر عید نوروز را زینت دهید، مهمترین نکته در دعای تحویل سال تحول خواهی است . یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر فرد و ملتی تحول خواهی آن ها است.

,

امام جمعه آشتیان افزود: روحیه تحول خواهی در انسانها متفاوت است، آنچه مهم است باید دید در چه چیز باید تحول ایجاد شود. تا زمانی که تحول فکری و اندیشه ای و اعتقادی بوجود نیاید، هیچگونه تحول مثبتی شکل نمی گیرد زیرا تمام تصمیمات و جهت گیری ها و فعالیت های انسان برخواسته از نوع نگرش و اندیشه او است.

,

وی گفت: امام خمینی (ره) اول در خود تحول ایجاد کرد و بعد مردم را متحول کرد. امام خمینی(ره)پرچمدار یک تحول جهانی شد. همه پیامبران آمدند تا انسان را متوجه ظرفیت های فراوان در وجودش کنند و او را متحول کنند.

,

سال ۹۶؛ سال پیروزی های پیاپی ملت برای حفظ نظام جمهوری اسلامی

, سال ۹۶؛ سال پیروزی های پیاپی ملت برای حفظ نظام جمهوری اسلامی, سال ۹۶؛ سال پیروزی های پیاپی ملت برای حفظ نظام جمهوری اسلامی,

نیشابوری افزود: سال ۹۶ را می توانیم سال پیروزی های پیاپی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است. مردم کریمانه آنچه در توان داشتند برای حفظ و صیانت از انقلاب تقدیم کردند. پیروزی جبهه مقاومت، ناکامی پروژه های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۹۶، حماسه ۲۲ بهمن و تجدید میثاق با شهدا و رهبری و حضور غیر تمندانه مردم ایران در کارنامه مردم انقلابی می درخشد.

,

مسئولان در سال ۹۷ با عزم افزون تر برای تحقق مطالبات مردم تلاش کنند

, مسئولان در سال ۹۷ با عزم افزون تر برای تحقق مطالبات مردم تلاش کنند, مسئولان در سال ۹۷ با عزم افزون تر برای تحقق مطالبات مردم تلاش کنند,

امام جمعه آشتیان خاطر نشان کرد: صاحب اصلی انقلاب و مملکت مردم هستند و روح و حیات نظام اسلامی با حضور در همه صحنه ها رقم خورده است. مسئولان باید بکوشند برای مردم حرکت و کار کنند. مسئولان در سال ۹۷ باید عزم و همت بیشتری برای جامه عمل پوشانیدن به مطالبات به حق مردم به خرج دهند.

,

امام جمعه شهر خنداب:

,

شهرداران شهامت و شجاعت شهید باکری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

, شهرداران شهامت و شجاعت شهید باکری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت الاسلام مجدی زاده، امام‌جمعه شهر خنداب در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در خصوص اعمال ماه رجب گفت: از اعمال مهم ماه رجب دعا، استغفار به درگاه الهی، روزه، یاد خدا با گفتن ذکر «لااله الا الله» و سوره توحید است.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری نسیم خنداب,

مجدی‌زاده با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان در هفته جاری گفت: جمهوری اسلامی با مبارزه‌ای سخت و همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مواجه است، مبارزه‌ای که به آرمان‌ها، اهداف و شعارهای جمهوری اسلامی  ایران خلاصه می‌شود.

,

امام جمعه شهر خنداب، تصریح کرد: جنگ بین جبهه حق و باطل در طول تاریخ جریان داشته است اما در این مبارزات همواره جبهه حق با همت، صبر، ایستادگی و توکل به خدا پیروز میدان بوده است.

,

وی در ادامه افزود: راه پیروزی بر دشمن صبر، استقامت، بصیرت، شهامت، شجاعت، تقوا و معرفت است، ملت ایران باید برای پیروزی در این مسیر گوش به فرمان دستورات مقام معظم رهبری باشند.

,

مجدی‌زاده در پایان با اشاره به نامگذاری روز شهادت «شهید باکری» به روز شهردار خاطرنشان کرد: ملت ایران خصوصأ اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری باید شهامت، شجاعت و ایستادگی این شهید بزرگوار را سرلوحه کارهای خود قرار داده در مسیر فرمایشات امام خمینی(ره) و را شهدا گام بردارند.

,

خطیب جمعه محلات:

,

حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود/تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است

, حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود/تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محلات با اشاره به قرار گیری در آستانه ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) در توصیه‌ای برای هدایت فرزندان مستعد و علاقه مند به علوم دینی به سمت حوزه‌های علمیه از طرف خانواده‌ها گفت: در آستانه ولادت امام محمد باقر(ع) توجه به ثبت نام حوزه‌های علمیه و حضور در عرصه فهم و آموزش علوم دینی بسیار مهم است و تبیین حد و حدود دین خود آثار فراوانی در زندگی مادی و معنوی افراد دارد. پیامبر اکرم(ص)، می‌فرمایند؛«کسی که به دنبال علم برود هماهنند کسی است که روزها را روزه و شب‌ها را عبادت کند.»

, دیار آفتاب, صبح محلات,

, ,

حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود بود

, حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود بود, حمله به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به آل سعود بود,

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن توسط فرقه شیرازی‌ها و تقارن این حمله با سفر ولیعهد عربستان به لندن برای عقد قرارداد تسلیحاتی بیان کرد: این تقارن قطعا نشان دهنده هماهنگی با این سیاست کهنه تفرقه بیانداز و حکومت کن است. لندن برای خوش خدمتی به عربستان در مقابل این اقدام ضد دیپلماتیک سکوت کرد.

,

ربانی با اشاره به سخت گیری شدید و برخورد نیروهای آل سعود به برگزاری مراسم و حتی نصب تراکت ویژه اهل بیت(ع) در هتل‌های ایرانیان در هنگام سفر عمره و حج اظهار کرد: با وجود این سختگیری‌ها و حساسیت‌ها، فرقه شیرازی در مکه اجازه برگزاری مراسم رسمی و لعن علنی خلفای اهل تسنن بدون هیچ گونه برخوردی را دارد و شیعه انگلیسی خطاب کردن به این فرقه از طرف رهبر انقلاب به علت هماهنگی این جریان افراطی با سیاست‌های انگلیس است.

,

تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است

, تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است, تحریک افراطیون شیعه و سنی از سیاست‌های انگلیس است,

امام جمعه محلات ادامه داد: تحریک افراطیون شیعه و سنی برای ایجاد درگیری میان آنها از سیاست‌های انگلیس است و نتیجه آن جنگ افروزی آل سعود و هدف اصلی آن خشن جلوه دادن اسلام برای جلوگیری از گسترش نفوذ اسلام در غرب و اروپا است.

,

وی افزود: رسانه ای کردن اقدامات تکفیری‌ها در عراق و سوریه و قمه زنی شیعه افراطی برای ضربه زدن به اسلام ناب است. مدیریت ۱۸ شبکه ماهواره‌ای توسط یک فرقه نیازمند هزینه‌های گزافی است که این هزینه‌ها از طرف دشمنان اسلام و برای ضربه زدن به اسلام تامین می‌شود.

,

تحقق وعده نصرت خداوند مشروط به پایبندی اهل ایمان است

, تحقق وعده نصرت خداوند مشروط به پایبندی اهل ایمان است, تحقق وعده نصرت خداوند مشروط به پایبندی اهل ایمان است,

خطیب جمعه محلات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: توجه و اعتماد به وعده‌های قطعی الهی در خصوص پیروزی جبهه حق لازم است اما تحقق این وعده مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است.

,

ربانی تاکید کرد: امید بخشی به نسل جوانی که آرمان‌ها و اهداف انقلاب را پیگیری می‌کنند بسیار مهم است و آینده روشنی به مراتب بهتر از امروز در پیشروی انقلاب و نظام قرار دارد.    

,

امام جمعه محلات همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: زندگی اشرافی و گرایش به اشرافی گری در بین مسئولین اعتماد مردم را کم و نظر رحمت خداوند را بر می‌گرداند و اسراف و اشرافیت از طرف مردم موجب دوری جامعه از رحمت خدا خواهد شد.

,

امام جمعه فرمهین:

,

رعایت تقوا از سوی مسئولان نیاز اصلی جامعه در شرایط کنونی است/ در اقتصاد مقاومتی به نقطه مطلوب دست نیافتیم

, رعایت تقوا از سوی مسئولان نیاز اصلی جامعه در شرایط کنونی است/ در اقتصاد مقاومتی به نقطه مطلوب دست نیافتیم,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی بود، اقداماتی در این راستا صورت گرفت اما این اقدامات در مسیر توسعه و اشتغال نبود و خواسته رهبری محقق نشد.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نمره واقعی را مردم به دولت می دهند، لازم است که در سال آینده هم در این مسیر تلاش شود، با توجه به تاکیدات رهبری در مورد مسائل اقتصادی به نظر می رسد که در سال ۹۷ رهبری هم بر همین موضوع تاکید داشته باشند و شعار اقتصادی رهبری ادامه داشته باشد تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

,

تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است

, تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است, تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است,

فیض کرمیان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: رهبر به حفظ تقوا توسط مسئولان تاکید کردند، تقوای مسئولان نیاز اصلی جامعه کنونی است، اگر مسئولان تقوا را رعایت کنند و در خلوت و جلوت معیار تقوای خود را بسنجند، کارها با روند بهتری پیش می رود.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به فرا رسیدن سال نو گفت: بهار یادآور قیامت است، در بهار قیامت را زیاد یاد کنید، انسان باید گاهی به فکر قیامت و روز حساب باشد. در قیامت اعمال نیک و بد محاسبه می شوند.

,

وی افزود: در لحظه سال تحویل سه امامزاده در شهرستان پذیرای مردم در لحظات سال تحویل است، روز اول عید روز شهادت امام هادی(ع) است، حرمت این روز را نگه داریم..

,

صله ارحام در نوروز با گناه آمیخته نشود

, صله ارحام در نوروز با گناه آمیخته نشود, صله ارحام در نوروز با گناه آمیخته نشود,

فیض کرمیان ادامه داد: در دید و بازدیدهای نوروز از اسراف پرهیز کنیم، مال و دارایی خود را به رُخ یکدیگر نکشیم، در اسلام به صله رحم سفارش فراوان شده است اما باید مراقب باشیم تهمت و دروغ و گناه در محافل میهمانی و صله رحم نباشد. صله ارحامی که با گناه باشد، ثوابی ندارد.

,

 فرصت اعتکاف را غنیمت بدانیم

,  فرصت اعتکاف را غنیمت بدانیم,  فرصت اعتکاف را غنیمت بدانیم,

وی افزود: ایام البیض با ایام نوروز مقارن شده است، فرصت اعتکاف در ایام تعطیلات برای رسیدن به معنویات را غنیمت بدانیم و حضوری پررنگ در این مراسم معنوی داشته باشیم.

,

فیض کرمیان با اشاره به برخی از بی اخلاقی ها در فضای مجازی گفت: متاسفانه در گروه های تلگرامی شهرستان شاهد بی اخلاقی هایی هستیم که انسان را آزرده می کند.

,

امام جمعه فرمهین افزود: مسئولان ذی ربط باید با این بی اخلاقی ها و تخریب و توهین به نظام برخورد کنند، باید از این فضا برای بیان نشر و ترویج احکام و آموزه های دین استفاده شود نه اینکه ابزاری برای گناه باشد.

,

 در روزهای پایانی سال لبخند را به لب نیازمندان بنشانیم

,  در روزهای پایانی سال لبخند را به لب نیازمندان بنشانیم,  در روزهای پایانی سال لبخند را به لب نیازمندان بنشانیم,

وی با انتقاد از تورم قیمت برخی از کالاهادر آخر سال خاطر نشان کرد: اقدام سپاه ناحیه فراهان در توزیع سبد کالا در بین نیازمندان قابل تحسین است، خیرین و نیکوکارانی که در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان در آستانه نوروز هنوز قدمی برنداشته اند، برای این امر خیر و کمک به نیازمندان و شاد کردن دل نیازمندان بشتابند.

,

حضور جوانان در اعتکاف باعث درخشش این عبادت الهی است

, حضور جوانان در اعتکاف باعث درخشش این عبادت الهی است,

امام جمعه شازند گفت: امروز با حضور پررنگ جوانان در اعتکاف، این سنت حسنه پیامبر(ص) روح تازه‌ای پیدا کرده که سبب درخشش و برجستگی در این عبادت الهی شده است.rn

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: رعایت حجاب و عفاف از دستوراتی است که پیامبر مکرم اسلام به امت خود دادند و از بانوان خواستند در برابر نامحرم خود را بپوشانند.

, دیار آفتاب, شازند ما, شازند ما,

وی تصریح کرد: شیعه امام صادق(ع) کسی است که عفت و حیا داشته باشد و لازم است بانوان مسلمان و شیعه، در همه شرایط سیره و روش بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

,

امام جمعه شازند در ادامه به اتفاقات اخیر در تهران و رقص دختران دانش آموز اشاره و بیان کرد: مسئولان باید با هنجار شکنان در این خصوص و کسانی که چنین برنامه هایی را تدارک می بینند برخورد قاطع کنند.

,

, ,

موسوی همچنین به در پیش بودن عید نوروز اشاره کرد و گفت: مردم باید در این زمان در خانه تکانی ها، رعایت اسراف را در نظر بگیرند و از هدر دادن منابع طبیعی و ملی از جمله آب جلوگیری کنند.

,

وی با بیان اینکه امروز اهمیت اعتکاف به‌دلیل شرکت‌کنندگان آن است، بیان کرد: شاید در صدر اسلام اعتکاف به‌ عنوان سنت حسنه و سیره پیامبر اکرم(ص( رواج داشت ولی امروزه اعتکاف روح تازه‌ای پیدا کرده و دلیل آن حضور جوانان در مسئله اعتکاف است که سبب درخشش این عبادت الهی شده است.

,

امام جمعه شازند خاطر نشان کرد: اعتکاف امروز از جنبه فردی و اجتماعی دارای اهمیت است. اعتکاف راهی برای معرفت نفس، وسیله‌ای برای پر کردن خلاهای معنوی و اخلاقی جامعه و وسیله‌ای برای تقرب به خداوند است

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه