اخبار داغ

ویژه نامه نوروزی؛

روستاهای گردشگری شاهرود پذیرای مسافران نوروزی

روستاهای گردشگری شاهرود پذیرای مسافران نوروزی
ایام تعطیل بهترین زمان برای سفر کردن و مسافرت رفتن است. خیلی از افراد و در واقع دوستدارن سفر، دیگر منتظر ایام تعطیل نیستند و به هر بهانه‌ای دل به جاده می‌زنند و راهی سفر می‌شوند. با این حال، خیلی از خانواده قبل از ایام تعطیل، شروع به برنامه‌ریزی برای سفر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار ایام تعطیل بهترین زمان برای سفر کردن و مسافرت رفتن است. خیلی از افراد و در واقع دوستدارن سفر، دیگر منتظر ایام تعطیل نیستند و به هر بهانه‌ای دل به جاده می‌زنند و راهی سفر می‌شوند. با این حال، خیلی از خانواده قبل از ایام تعطیل، شروع به برنامه‌ریزی برای سفر می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

پایگاه خبری نسل شاهوار در این نوشتار روستاهای هدف گردشگری شهرستان شاهرود را معرفی کرده است که همه سال در ایام نوروز، تابستان و دیگر مناسبت های سال پذیرای گردشگران و مسافرانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

,

, ,

زمان آباد و زیارت جرجیس پیامبر در دامنه کوه پیغمبر

, زمان آباد و زیارت جرجیس پیامبر در دامنه کوه پیغمبر,

زمان آباد مرکز دهستان خارتوران بخش بیارجمند شهرستان شاهرود از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان است. این روستا که در فاصله 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر بیارجمند و 230 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد آب و هوای گرم و خشک بیابانی دارد.  

,

همجواری این روستا با منطقه حفاظت شده خارتوران که زیستگاه یوزپلنگ، گورخر آسیایی و زاغ بور است از ویژگی های روستای زمان آباد است.

,

نزدیکی روستای زمان آباد به ارتفاعات منطقه هیزمی، آبشار فصلی و سد قدیمی ، امامزاده پیرو قلعه قدمی حصار، زیارتگاه جرجیس پیامبر در دامنه کوه پیغمبر، قلعه قدیمی و سنگی اسب کشان و روستای قدیمی و مدفون خوار از دیگر جاذبه های گردشگری روستای زمان آباد است.

,

, ,

قلعه بالا روستای پلکانی در جنوب شرقی شاهرود

, قلعه بالا روستای پلکانی در جنوب شرقی شاهرود,

قلعه بالا دیگر روستای هدف گردشگری بخش بیارجمند است که در 24 کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع شده است.

,

آب و هوای گرم و خشک در تابستان و سرد و معتدل در فصل زمستان به همراه جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان این روستا را به یکی از مناطق دیدنی استان سمنان تبدیل کرده است.

,

بافت پلکانی روستای قلعه بالا، همجواری این روستا با دشت های دلبر و علی انگر که مناطق حفاظت شده ملی و زیستگاه یوزپلنگ و گورخر آسیایی و زاغ بور است، مناظر زیبای کوهستانی، چشم انداز سراب های کویری، دره ماو، چشمه قدس و معصوم، بقعه امامزاده سید محمد و امامزاده پیر سید از جاذبه های گردشگری طبیعی و اماکن زیارتی این روستا محسوب می شود.

,

, ,

قلعه نو خرقان و آرامگاه شیخ خرقانی

, قلعه نو خرقان و آرامگاه شیخ خرقانی,

قلعه نو خرقان از روستاهای بخش بسطام از دیگر روستاهای هدف گردشگری در شهرستان شاهرود است.

,

این روستا که آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در فصل زمستان سرد است در 24 کیلومتری شمال مرکز شهرستان شاهرود قرار گرفته است.  

,

قلعه نو خرقان که از روستاهای قدیمی بخش بسطام است به دلیل وجود آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی عرف نامدار قرن های چهارم و پنجمن هجری هر سال در ایام نوروز، تابستان و دیگر مناسبت های سال پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

,

دره و منطقه برم در نزدیکی روستا، دره رود بیدر، بقایای کهنه قلعه، تپه تاریخی کولی و یخدان و آب انبار قدیمی از جمله جاذبه های گردشگری و تاریخی روستای قلعه نو خرقان به شمار می آید.

,

انتهای پیام

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه