اخبار داغ

پروفسور چامسکی:

حمایت آمریکا از اسرائیل، عدالت را درهم شکسته است و تجارت واشنگتن را اداره می کند

حمایت آمریکا از اسرائیل، عدالت را درهم شکسته است و تجارت واشنگتن را اداره می کند
دلایل اصلی حمایت عوامل ژئو استراتژیکی است و برهمین اسرائیل ارتباطات نزدیکی با ارتش و آژانس های اطلاعاتی در ایالات متحده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل کوگانا،نام پروفسور چامسکی با موقعیت او به عنوان یک متفکر و استاد دانشگاه به طور منظم در طرح دیدگاه وی از مسائل جهان و در برخورد با مشکلات مختلفی که در حال حاضر گریبانگیر جهان است. پیوند خورده است وی معتقد است. مسئله ی فلسطین و درگیری فلسطین و اسرائیل نه به عنوان یک درگیری بین دو طرف نابرابر، بلکه به عنوان مبارزه میان یک طرف ظالم (اسرائیل) و یک قربانی فلسطین همچنان جریان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا,

پیرامون این مقدمه ی کوتاه تنها در یک بخش زمانی(اخیراً) کتابی مفصل حاصل دیدگاه او منتشر شده که خواندن چند سطر از این کتاب به دلایل مختلف اهمیت ویژه دارد بخصوص که در برگیرنده یکی از جدیدترین مضامین ایده های پروفسور نوام چامسکی است. متن این کتاب شامل گفتگوهایی است که طی چندین گفت وگو انجام شده است که شامل مصاحبه ی چامسکی و روزنامه نگار برجسته ی آمریکایی دیوید پارسامیان بوده که او به سهم خود چندین کتاب مهم مشابه را با همکاری دیگر چهره های معروف مانند ادوارد سعید و... منتشر کرده است.

,

گفتگوهای مندرج این کتاب از چشم انداز پیش رو پیشی گرفته است و چندان به گذشته اشاره نمی کند همان طور که تلاش می کند تا وضعیت و رویدادهای آینده را بطور مصرانه ی بررسی کند. در این راستا یکی از ویژگی های اصلی در دیدگاه جامع چامسکی این است. که او هنوز به پشت صحنه ی سیاسی آمریکا تمرکز دارد و با تکیه بر آن به یک موضوع اساسی که همچنان توجه جهان را جلب کرده به پیدا و پنهان بازی های آن پشت صحنه در عنوان فرعی این کتاب تهدید رو به رشد علیه دموکراسی خلاصه شده پرداخته است
 

,
,

Image result for Chomsky Democracy is in danger .. Global outrage and horrific results / David Barsamian

, Image result for Chomsky Democracy is in danger .. Global outrage and horrific results / David Barsamian,

 

,

اما عنوان اصلی کتاب، خلاصه ای از گفتگوها در عبارتی دیگر می تواند به شرح روبرو ترجمه شود: ابعاد خشم و نارضایتی در جهان امروز این کتاب شامل 12 مصاحبه است. کانون  اصلی مباحث، تلاش او برای مطالعه و بررسی وضعیت جهان کنونی ماست جهانی که ما به نوه های خود می سپاریم در تعبیرات چامسکی، هر چند با شرایط و وضعیت حاضرآن  ما را بنوعی دلسوزی بحال خودمان دعوت می کند.

,

و اینکه چگونه و چرا این جمله می تواند به یک هدف تبدیل شود نمونه هایی را بر می شمارد دنیای ما با خطر تغییرات اقلیمی و جهانی و نیز افزایش احتمال آنچه که می تواند به عنوان یک جنگ هسته ای توصیف شود در معرض تهدید قرار گرفته است.

,

این گفتگوها همچنین زوایای مختلف صحنه جاری جهانی با ساکنانش از مقامات و توده های عادی مردم ، روشنفکران و تا مجموع بشریت را مورد بررسی قرار داده است. ایده های چامسکی به طور فزاینده ای به مسائل جاری دنیای امروز مربوط می شود بدتر شدن نابرابری های اقتصادی میان مردم، ملت ها، کشورها و دولت ها شرایط و دگرگونی های دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده و وضعیت کنونی در خاورمیانه موضوع فصل دوم این کتاب است.

,

در  فصل اصلی این کتاب تحت عنوان گشت و گذاری در خاورمیانه این پرسش محوری مطرح می شود.

,

دکتر چامسکی سوال می پرسد چرا ایالات متحده بر حمایت خود از سیاست های اسرائیل اصرار می کند؟

,

پاسخ چامسکی: دلایل اصلی عوامل ژئو استراتژیکی است و برهمین اسرائیل ارتباطات نزدیکی با ارتش و آژانس های اطلاعاتی در ایالات متحده دارد.

,

سپس چامسکی دلایل متعددی برای این روابط صمیمانه از جمله ماهیت دستاوردهای اقتصادی از یک طرف و ماهیت وابستگی های مذهبی که در مسیحیت - صهیونیستی به دست آمده است، اشاره دارد . او تاکید می کند که کسب و کار(بیزنس ) در واقع کسی است که آمریکا را اداره می کند.

,


در پایان، چامسکی صحنه سیاسی داخلی در آمریکا را به عنوان یک نظام مبتنی بر دموکراسی دو حزب (دموکراتیک و جمهوری خواه) نمی داند، بلکه یک نظام تکی حزبی است  که به دو دسته تقسیم شده است که مفهومی تحت عنوان منافع تاجران و کارگران وابسته را تداعی کرده است.

,
,

//انتهای پیام
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه