اخبار داغ

مروری بر مهمترین رویداد های بهار ۹۶ در بوکان

مروری بر مهمترین رویداد های بهار ۹۶ در بوکان
به روز های پایانی سال ۹۶ نزدیک می شویم، سالی که طی ان هزاران رویداد تلخ و شیرین در سراسر کشور به وقوع پیوست، هم خبرهای تلخ و ناگوار شنیدیم، هم خبرهای شاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس،  به روز های پایانی سال ۹۶ نزدیک می شویم، سالی که طی ان هزاران رویداد تلخ و شیرین در سراسر کشور به وقوع پیوست، هم خبرهای تلخ و ناگوار شنیدیم، هم خبرهای شاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

شهر بوکان و مردمان پاک سرشت این دیار نیز از این قاعده مستثنی نبودند و طی سال ۹۶
ده ها خبر خوب و تلخ را سپری کردند تا به روزهای پایانی سال خروس برسند.
هر چند همانند سراسر کشور خبرهای تلخ و نارحت کننده در چند مقطع نیز کام مردم بوکان را تلخ کرد ولی بودند روزهای نیز که مردم صدای شادی بوکانی ها را سراسر کشور شنیدند.
به عینه می توان چند رویداد در بوکان را به عنوان مهمترین رویداد های سال ۹۶ این شهرستان نام برد که جدای از مردم این شهر صدای ان تا فرسنگ ها دور تر نیزشنیده شد.
پایگاه خبری کانی پرس سعی دارد طی چهار گزارش به مهمترین رویداد های اتفاق افتاده در بوکان طی ۴ فصل مختلف سال بپردازد که در گزارش اول اخبار و اتفاقات بهار ۹۶ بوکان را با هم مرور می کنیم.
مهم ترین این رویداد ها را می توان حضور کم نظیر و یا بی نظیر مردم بوکان در انتخابات دوازدهیمن دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست.
مردم بوکان همانند دیگر هموطنان خود در سراسر کشوز از ساعت های اولی روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه و پس از چند روز تبلیغات گسترده ستاد های مختلف نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پای صندوق های رای حاضر شدند و با مشارکتی ۶۰ درصدی
یک حماسه ماندگار خلق کردند.
بوکانی ها جدای از حماسه حضور ۱۰۲ هزار و ۵۰۲، برگ رای داخل صندوقها انداختند که طی ان به ترتیب آقایان حسن روحانی با هفتاد و شش هزار و پانصد و هشتاد و هفت رای، سید ابراهیم رئیس الساداتی با دوازده هزار و ششصد و شصت و پنج رای، سید مصطفی هاشمی طبا با یک هزار و هفتصد و هشتاد و یک رای و سید مصطفی آقا میر سلیم با یک هزار و چهارصد و دوازده رای کسب کردند.
مردم این شهرستان در این انتخابات با رای قاطع ۸۳ درصدی حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور منتخب خود انتخاب کردند که این میزان رای در میان کل شهرهای استان آذربایجان غربی بالاترین رای به نسبت جمعیت بود.
هنوز شادی مردم بوکان از حضور پرشورو حماسیشان در انتخابات دامه داشت که خبری تکان دهنده مردم این شهر بویژه روستای داشبند را عزا دار کرد.
حوالی ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه (۱خردادماه) یکدستگاه خودرو شاسی بلند هیوندا و پیکان در مقابل روستای حاجی آباد در محور بوکان- میاندوآب به شدت با هم برخورد کردند.
در این تصادف چهار سرنشین پیکان در دم جان سپردند و راننده خودرو شاسی بلند زخمی شد.
هر چهار نفر فوت شده اهل روستای داشبند از توابع شهرستان بوکان هستند.
هر چند این رویداد چند بار دیگر نیز در محورهای مواصلاتی بوکان همانند جاده بوکان به شاهیندژ حد فاصل روستای گول که ۳ نفر از اهالی روستای تیکانتپه در دم به علت تصادف جان خود را از دست داند و یا باز جاده میاندواب به بوکان و مرگ دو نفر دیگر از همشهریان و چندین حادثه دلخراش دیگر که در نهایت سبب مرگ بیش از ۳۰ نفر شد را جز حادثه های تلخ رویداده در سال ۹۶ بوکان دانست.
افتتاح طرح توسعه بیمارستان بوکان بعد از سال ها چشم انتظاری را نیز می توان یکی از مهم ترین رویداد های بهار سال ۹۶ برای مردم این شهرستان دانست.
با گذشت ۱۵ روز از ادریبهشت ماه سال ۹۶ طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور شهرستان بوکان با حضور وزیر بهداشت و درمان سیدحسن قاضی زاده هاشمی، به بهره برداری رسید.
با افتتاح این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ و در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۳۶ مترمربع و با زیربنای هفت هزار و ۹۸۶ متر مربع آغاز شده بود، تخت های بیمارستان به ۲۵۰ تخت افزایش یافت که از این تعداد ۴۰ تخت ویژه رسید.
این بیمارستان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در ۸ هزار مترمربع ساخته شده و ۶ میلیارد تومان برای خرید و تجهیز این بیمارستان هزینه شده بود.
با افتتاح این طرح مشکلات حوزه درمان مردم بوکان با کاهش چشمگیری روبه رو شد.
تودیع و معارفه رئیس اموزش و پرورش نیز یکی از رویداد های مهی بود که در صبح ۱۱ خرداد۹۶ برگزار شد و احمد رحمانی بعد از حضوری ۹ ساله در پست مدیرت اموزش و پرورش جای خود را به سلیمان مام عزیزی از مدیران خوشنام اموزش و پرورش داد.
احمد رحمانی در مراسم تودیع خود با ارائه گزارش عملکردی از دوران مدیریت خود در این نهاد عنوان کرد: در طول مدیریت بنده بر آموزش و پرورش بیش از ۷۷ هزار متر زمین توسط خیرین بوکانی جهت امر مبارک مدرسه سازی هدیه گردید که در نوع خود بی نظیر بود.
وی افزود : در این مدت ۱۳ مدرسه با ۱۳۵ کلاس درس، ۴ سالن ورزشی و مقاوم سازی ۷ مدرسه جمعا با ارزش ۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان به سرانجام رسید.
رحمانی همچنین به بخش روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۴۳ مدرسه با ۱۱۶ کلاس درس نیز در روستاهای بوکان احداث شد که از میزان ۱۶ مدرسه با ۴۸ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد که به عینا می توان گفت یک انقلاب مدرسه سازی در سطح شهرستان بود.
خبرنگاران بوکانی نیز طی بهار ۹۶ با حاشیه های مختلفی رو به رو بودند که مهمترین این حاشیه ها به اخراج انان از وسط جلسه شورای اداری به تاریخ ۳۰ اردیبهشت بر می گردد.
این عمل با واکنش خبرنگاران حاضر در جلسه نیز همراه بود و آنان طی اطلاعیه ای این حرکت را دور از شان میزبانی از مهمان دانستند و طی صدور اطلاعیه ای اعتراض خود را به این نوع رفتارها اعلام داشتند.
و در اخر مهمترین حرف حاشیه ای بهار ۹۶ توسط فرماندار بوکان ادا شد که در جریان مراسم تودیع و معارفه مدیریت اموزش و پرورش بوکان در مقابله با انتقادات گسترده از عملکرد خود در فضای مجازی، منتقدان را هتاک معرفی کرد و تهدید کرد که «له کردن این افراد برای فرماندار و نماینده بوکان به راحتی له کردن پشه است و این چیز عجیبی نیست».
پایان بخش اول/
انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه