اخبار داغ

گشت و گذار نوروزی در موزه تاریخی بروجرد/یادگاری های گذشتگان در ویترین موزه

گشت و گذار نوروزی در موزه تاریخی بروجرد/یادگاری های گذشتگان در ویترین موزه
موزه بروجرد نمادی از تاریخ و تمدن و همچنین فرهنگ این سرزمین است که در خانه ای تاریخی قرار دارد و یادگاری های زمان های دور را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  و به نقل از بازتاب بروجرد خانه های تاریخی، طبیعت بکر و زیبا و ظرفیت های دیگر گردشگری در شهرستان بروجرد سبب شده تا در ایام نوروز مسافران و گردشگرانی به این شهر سفر کنند و از تاریخ و طبیعت بازدید نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

در بافت تاریخی بروجرد در خانه تاریخی حاج آقا کمال طباطبایی موزه ای قرار دارد که بیش از یکهزار شیء تاریخی در این موزه قرار داده شده، موزه ای که نمادی از تاریخ، هنر و فرهنگ در آن جای گرفته است.

,

Image result for ‫موزه بروجرد‬‎

, Image result for ‫موزه بروجرد‬‎,

بسیاری از مسافران با سفر به بروجرد حتما سری به این موزه تاریخی می زنند چرا که علاوه بر بازدید از اشیای تاریخی از خانه تاریخی و دیدنی بازدید می کنند.

,

 

,

در بخش زیادی از موزه، ورشو هنر مردمان گذشته قرار گرفته، از سماورهای مختلف گرفته تا دیگر لوازی که با قلم زنی روی ورشو اثری منحصر به فرد شده و هم اکنون در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

,

 

,

البسه، کتاب های قدیمی، ابزار آلات حرفه مردمان این دیار، برخی اسناد و کارت های زمان های گذشته در ویترین این موزه وجود دارد که توجه هر یک از بازدید کنندگان را به خود جلب می کنند.

,

Image result for ‫موزه بروجرد‬‎

, Image result for ‫موزه بروجرد‬‎,

موزه تاریخی بروجرد در مجموعه خانه طباطبایی ها واقع شده و بسیاری از مسافران در بازدید از خانه افتخار الاسلام از موزه تاریخی هم بازدید می کنند و از نزدیک یادگاری های مردمان گذشته این دیار را می بینند.

,

 

,

"مهشاد برق دهنده" مسئول موزه بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: خانه تاریخی حاج آقا کمال طباطبایی مربوط به 200 سال پیش است که یکی از خانه های تاریخی با معماری زیباست و موزه در این خانه قرار دارد.

,

Image result for ‫موزه بروجرد‬‎

, Image result for ‫موزه بروجرد‬‎,

وی اضافه کرد: هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی از موزه بازدید می کنند به طوری که سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از موزه تاریخی بروجرد بازدید کردند.

,

 

,

برق دهنده اظهار داشت: در موزه تاریخی وسایل ورشو مانند سماور و انواع لوازم دیگر، لباس های قدیمی، کتاب و نسخه های خطی، قرار دارد که مسافران از این آثار بازدید می کنند.

,

 

,

به گفته وی از ابتدای نوروز موزه بروجرد صبح و عصر آماده بازدید علاقه مندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه