اخبار داغ

تکرار داستان تلخ‌کامی کشاورزان جنوب کرمان؛

واردات پیاز پاکستانی اشک کشاورزان را درآورد/ تولیدکنندگان ضعیف تریــن حلقــه زنجیره کشاورزی هستند

واردات پیاز پاکستانی اشک کشاورزان را درآورد/ تولیدکنندگان ضعیف تریــن حلقــه زنجیره کشاورزی هستند
با افت شدید قیمت پیاز در شهرستان رودبارجنوب فروش این محصول هزینه دستمزد کارگران برای برداشت محصول را هم پوشش نمی دهد و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می گوید که واردات پیاز پاکستانی موجب این امر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، همانند سالهای قبل  بادهای ناشی از تغییرات فصلی و گرم شدن هوا مزارع جنوب کرمان را درمی‌نوردند و غبار و گردوخاک جازموریان که از خشک‌سالی‌های اخیر خشک‌شده است بر تن رنجیده مزارع می‌نشینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می طلبید که مسئولان نگاه ویژه ای به بحث تولید داخل داشته باشند،اما افت شدید قیمت پیاز در شهرستان رودبارجنوب عکس این ماجرا را می رساند.

, افت شدید قیمت پیاز در شهرستان رودبارجنوب عکس این ماجرا را می رساند.,

پیازکاران محروم و رنجدیده شهرستان رودبارجنوب  در حالی زمین‌های کشاورزی را از دوردست نگاه می‌کند که حاصل ماه‌ها تلاش و کوشش شبانه‌روزی و هزینه‌هایی که با وام و قرض از دیگران متحمل بود حالا در اوج برداشت محصولات کشاورزی بر دوشش سنگینی می‌کند.

,

نتیجه نبود نگاه کلان در کشور برای حل مشکل کشاورزان است، در بهترین حالت پس از مدتی محصول کشاورزان خرید تضمینی و یا توافقی می‌شود و درنهایت محصول خریده شده در گوشه‌ای انبار و خراب می‌شود و این پایان چرخه کار و تلاش کشاورزان مزارع در جنوب کرمان است.

,

شعار سال ۹۶مورد غفلت قرار گرفت

, شعار سال ۹۶مورد غفلت قرار گرفت,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رودبار جنوب گفت: شعارسال۹۶یعنی تولید و اشتغال،اقتصاد مقاومتی متاسفانه مورد غفلت قرار گرفت.

,

 واردات پیاز پاکستانی قیمت پیاز را پایین آورده است

,  واردات پیاز پاکستانی قیمت پیاز را پایین آورده است,

احمد حمزه نماینــده مــردم کهنــوج، قلعــه گنــج، رودبــار جنــوب، فاریــاب و منوجــان در مجلــس شــورای اســلامی در این رابطه می گوید:  واردات پیاز از کشور پاکستان، بدتریــن اتفاقــی اســت کــه ممکــن بــود بیافتــد، امــا مقامــات مســوول تکذیــب می کننــد ولــی بــه نظــر می رســد  مقــداری واردات پیــاز داشــته ایم.

,

حمزه با بیان اینکه واردات پیاز بر روی قیمت پیاز جنوب کرمان موثر است،بیان داشت: قطعــا واردات پیــاز در جنــوب کرمــان تأثیــر گذاشــت چرا که در بحــث کشــاورزی قیمــت محصــولات را عرضــه و تقاضــا مشــخص می کنــد و در ایــن زنجیــره ضعیف تریــن حلقــه کشــاورزان هســتند کــه بیشــترین ضــرر را می کننــد وگرنــه دلال و سیســتم حمل ونقــل ســود خــود را می بــرد.

,

سنجری کشاورز رودباری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : محصول پیاز ابتدا قیمتش کیلویی 1000تومان اما هم اکنون کیلویی 350 تومان از ما خریداری می نمایند.

,

سنجری افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده بود جا داشت تا مسئولین توجه بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشند زیرا که دلیل عمده افت قیمت محصول پیاز وارد نمودن پیاز به داخل کشور بود.

,

علی ای حال،دولــت در ایــن شــرایط بــا خریــد تضمینــی بــازار را مدیریــت و نوســانات بــازار را رفــع کنــد و از طرفــی هــم وزیــر کشــور دســتور دهنــد مرزهــا بســته شــود و اجــازه ورود محصــولات کشــاورزی مشــابه را ندهنــد.

,

گفتنی است،امسال نیز همانند سال گذشته شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی علی الخصوص پیاز وهستیم به گونه ای که پیاز از دست کشاورز کیلویی 350تومان خریداری می شود.

,

شایان ذکر است، شهرستان رودبارجنوب یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی جنوب استان می باشد و شغل اکثر مردم جنوب استان کرمان کشاورزی می باشد جا دارد تا مسئولین توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند زیرا چندین سال است که کشاورزان جنوب کرمان دچار ضرر و زیان فراوانی شده و زیر بار قرض رفته و به بانک ها بدهکار شده اند اما هیچ اقدام قابل توجهی جهت فروش محصولات کشاورزی انجام نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه