اخبار داغ

سواحل خلیج فارس پاتوق ثابت اتباع بیگانه/ هرمزگان متحمل بیشترین آسیب از سوی مهاجران مهاجم

سواحل خلیج فارس پاتوق ثابت اتباع بیگانه/ هرمزگان متحمل بیشترین آسیب از سوی مهاجران مهاجم
در آخرین روزهای سال که شهروندان و مسافران اکثر وقت خود را صرف خرید و تدارک عید می کنند باید دوری از اتباع بیگانه و ترک سریع محل را هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛توسعه چشم گیر اقتصادی هرمزگان در سالیان اخیر موج گسترده ای از حضور مهاجران را رقم زده که با هدف کسب درآمد و بهبود شرایط معیشتی روانه این استان جنوبی می شوند از این آمار چشم گیر مهاجر پذیری را می توان به عنوان یکی از فاکتورهای توسعه اقتصادی دانست که بر آن افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در میان موج مهاجران بومی و غیر بومی، حضور اتباع بیگانه رنگ و لعاب متفاوتی به وضعیت این استان داده که مشکلات بسیاری را در ابعاد اجتماعی و اقتصادی رقم می زنند.

,

بیش از 2500 کیلومتر مرز آبی هرمزگان با کشورهای خلیج فارس این منطقه استراتژیک را مامنی برای جولان اتباع بیگانه تبدیل کرده که برای فرار از بحران کشورشان سرازیر مرزهای استان می شوند.

,

ورود مهاجران غیرمجاز با تمامی محدودیت های مرزی و قوانین بازدارنده گذر از هفت خوان رستم است که در صورت جان سالم به در بردن و فرار از دست سوداگران مرگ علاوه بر تبعات منفی اجتماعی مشکلات بهداشتی بسیاری را رقم می زنند.

,

روزانه آمار قابل توجهی از مهاجران بیگانه که به صورت زیرزمینی وارد استان می شوند، شناسایی، دستگیر و با هزینه دولت به کشورشان بازگردانده می شوند.

,

اشغال فرصت های شغلی و دامن زدن به مشاغل کاذب،انتقال بیماری‌های مسری و واگیردار، افزایش ارتکاب جرایم مانند قتل، تجاوز و سرقت،افزایش آمار ازدواج‌های غیرقانونی با تبع های خارجی و افزایش جمعیت کودکان بی هویت را می توان از مهم ترین آثار سوء مهاجران بیگانه دانست.

,

استان هرمزگان که رتبه دار بالاترین نرخ ورود بیگانه است در سالیان اخیر متحمل بیشترین تبعات منفی حضور اتباع مهاجر بوده که میزبان ملیت های متفاوتی از هند، پاکستان،افغانستان و عراق است.

,

گذشته از تبعات منفی اجتماعی که سالهاست گریبان مردم مظلوم هرمزگان را گرفته شیوع انواع بیماری های مسری درد مضاعفی را بر پیکره مردم این دیار افزوده از این رو در ماههای اخیر با شیوع بیماری هایی که سالها ریشه آن در کشور خشکانده خانواده های بسیاری را دچار بحران کرده است.

,

شیوع سرخک و سرخجه، فوران آبله مرغان و فلج اطفال در کشوری که مرزهای علم و فناوری را در نوریده و دریچه های جدیدی از پیشرفت را بر روی جامعه گشوده تنها ارمغانی از بحران در منطقه است که اکنون تبعات آن دامن گیر هرمزگان شده است.

,

محدویت ها مانعی برای حضور اتباع بیگانه نشد

, محدویت ها مانعی برای حضور اتباع بیگانه نشد,

اواسط سال 91 فرماندار بندرعباس اعلام کرد:هرمزگان به استانی ممنوع برای این اتباع تبدیل شده و هیچ تبعه غیرمجازی حق حضور در این استان را ندارد .

,

براین اساس واحدهای صنفی حق استفاده از اتباع غیر مجاز به عنوان نیروی کار را ندارند و در صورت استفاده از این اتباع ، واحد صنفی پلمب می شود تا بدین وسیله از اخلال در روند کار و اشتغال جلوگیری شود.

,

این طرح در سال های ابتدایی شکست خورد و نه تنها محدویت ها مانعی برای حضور اتباع بیگانه نشد بلکه به واسطه افزایش جنگ ها در منطقه بر میزان ورودشان افزوده شد.

,

خیابان ها و گذرگاههای بندرعباس مهم ترین مامن متکدیان بیگانه ای است که پیرو و جوان، زن و مرد کمر همت برای سرکیسه کردن شهروندان بسته اند و سیل جمعیتی آن تمامی ندارد همچنین حواشی شهر و حلبی آبادها پناهگاه این قشر خاکستری به شمار می رود.

,

با وجود اجرای طرح های بازدارنده و برخورد با اتباع بیگانه تاکنون هیچ توفیقی حاصل نشده و مسئولان را تاکنون ناکام گذاشته است.

,

اکنون در آخرین روزهای سال که شهروندان و مسافران اکثر وقت خود را صرف خرید و تدارک عید می کنند مجبور به رویارویی با بیگانگانی هستند که سالهاست مرهمی برآن نیست و تاکنون متحمل تبعات شوم آن بوده اند.

,

موج سفرهای نوروزی به هرمزگان آغاز شده و در کنار تمام توصیه ها برای گذراند سفری بی دغدغه باید هشدار بر دوری از اتباع بیگانه و ترک سریع محل را به آن افزود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه