اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

آموزش اصول استفاده از فضای مجازی ضروری است

آموزش اصول استفاده از فضای مجازی ضروری است
رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: به یاد داشته باشیم که تاثیر فضای مجازی در عقاید کاربران به نحو بلند مدت و مستمر اتفاق می افتد به همین خاطر حفظ عقاید در مواجهه با شبهات ضروری است و باید در چنین شرایطی آموزه های دینی و اخلاقی در فرد تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای البرز، ابوالفضل محبی رییس دادگستری شهرستان البرزصبح امروز  در حاشیه نشست مجمع بسیج شهرستان بوئین زهرا که با هدف بررسی طرح های مربوط به فضای مجازی و مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: امروزه فضای مجازی به یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی شهروندان تبدیل شده، این فضا مسیر دو طرفه ای است که دارای جنبه های دو گانه فرصت و تهدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای البرز,

رییس مجمع بسیج شهرستان بویین زهرا ضمن تبیین جنبه های مثبت و منفی فضای مجازی و سایبری، اصول تولید محتوا و همچنین شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی را تشریح کرد و افزود: در بحث فضای مجازی اصول ۱۰ گانه ای را داریم که می بایست هم از سوی مدیران و تولید کنندگان محتوا و هم  از سوی کاربران و کسانی که از این فضا استفاده می کنند رعایت شود.

,

رییس دادگستری شهرستان البرز با اشاره به اصول مربوط به مدیران و تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی افزود: رعایت اصل صداقت و امانتداری و اصل اخلاق از سوی مدیران شبکه های اجتماعی بسیار ضرورت دارد تا فضای مجازی به عنوان یک فضای امن در اختیار جامعه قرار گیرد.

,

این مقام قضایی در ادامه یادآور شد: اصول حفاظتی با این توضیح که فضای مجازی جای بیان هر مطلبی نیست و باید به جنبه های حفاظتی و امکان سوء استفاده های جاسوسی از این فضا مورد توجه مدیران قرار گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: اصول حرفه ای مانند توجه به سن مخاطبین و همچنین اصول قانونی و قضایی با توجه به این امر که طبق قانون جرایم رایانه ای، ‌انتشار برخی مطالب مانند توهین و نشر اکاذیب و… در فضای سایبری و مجازی جرم محسوب می شود و همچنین اصل احترام به دیگران و اصل استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در راستای گسترش ارزش های دینی و انسانی از مواردی است که باید از سوی تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.

,

ابوالفضل محبی با بیان اصول استفاده از فضای مجازی برای کاربران افزود: توجه به اصول حفاظتی با این اهمیت که کاربران فضای مجازی می بایست از قرار دادن تصاویر شخصی و اطلاعات مهم خود در این فضا اکیدا پرهیز نمایند.

,

رییس مجمع بسیج شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: دقت در تشخیص صحت هویت طرف مقابل یعنی به هر کس و هر چیز اعتماد نکنیم زیرا یکی از واقعیت های فضای مجازی این است که ما مدیر کانال یا طرف مقابل در گروه را نمی بینیم  به عنوان مثال یک آقا به راحتی ممکن است خود را یک خانم معرفی کند و آسیب های فراوانی ناشی از این سوء استفاده به وجود بیاید که این ترفند غیر اخلاقی در بسیاری از پرونده های قضایی مشاهده شده و کانون بسیاری از خانواده ها را متلاشی کرده است.

,

رییس دادگستری شهرستان البرز اظهار داشت: دقت در تشخیص صحت محتوا اهمیت فراوانی دارد زیرا هر مطلبی که در فضای مجازی منتشر می شود صحیح نیست بلکه باید با لحاظ سایر قراین در مورد صحت آن بررسی نماییم در این راستا عضویت در  کانال های رسمی و مشخص پیشنهاد می شود.

,

محبی خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم که تاثیر فضای مجازی در عقاید کاربران به نحو بلند مدت و مستمر اتفاق می افتد به همین خاطر حفظ عقاید در مواجهه با شبهات ضروری است و باید در چنین شرایطی آموزه های دینی و اخلاقی در فرد تقویت شود.

,

وی در ادامه افزود: امروزه بسیاری از کلاهبرداران برای سوءاستفاده های مالی از اشخاص از فضای مجازی استفاده می کنند که این شیوه از کلاهبرداری به شدت رو به افزایش است که لازم است مردم مراقب افراد سودجو و کسانی که در کمین نشسته اند باشند.

,

این مقام قضایی با اشاره به این که هر محتوا مخصوص یک گروه سنی خاص است بیان داشت: والدین توجه داشته باشند که برخی مطالب نباید در اختیار کودکان قرار گیرد زیرا آنها قدرت تحلیل کافی برخی مطالب را ندارند.

,

وی افزود: پرهیز از وقت گذاشتن برای مطالب بیهوده یکی از اصول مهم در استفاده از فضای مجازی است که برای این کار محدود کردن حساب کاربری توصیه می شود.

,

رییس مجمع بسیج شهرستان بویین زهرا دقت در اشتراک گذاری را مهم برشمرد و گفت: لازم است به اصل  مسئولیت پذیری توجه داشته و از به اشترک گذاشتن مطالبی که در صحت آن تردید داریم بپرهیزیم.

,

ابوالفضل محبی در پایان استفاده طولانی مدت از فضای مجازی را برای سلامتی انسان پرخطر دانست و اظهار داشت: در برخی استانداردها، حداکثر زمان متعارف استفاده روزانه  از فضای مجازی را بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اعلام می کنند که این زمان در ایران حدود ۶ تا ۸ ساعت یعنی ۱۶ برابر است که قطعا موجب ایجاد اعتیاد روانی و بروز مشکلات ارتوپدی می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه