اخبار داغ

گزارش/

گردشگری با عطر تعفن/ هم نشینی نامتوازن خور با مهمانان نوروزی

گردشگری با عطر تعفن/ هم نشینی نامتوازن خور با مهمانان نوروزی
با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و حضور مسافران نوروزی متاسفانه خورهای فاضلابی که خیابان های مرکز شهر و پارک ها قرار دارند، تاکنون پاکسازی نشدند، که این موضوع موجب ایجاد بوی متعفن و نگران هایی برای مسافرانی که قصد اسکان در حاشیه پاک ها را دارند، شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  هرمز؛ هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز، به دلیل حضور گردشگران در آن شهرها مسئولان ومردم تلاش می کنند تغییرات چشم گیری در فضای شهری ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در واقع این طور می توان بیان کرد که زیبا سازی فضای شهری یکی از موثرترین راه هایی است که می تواند در طول سال به ویژه تعطیلات نوروزی باعث می شود تا گردشگران داخلی و خارجی به برای بازدید به آن شهرها مراجعه کنند.

,

هوای مطلوب و جاذبه های گردشگری شهر بندرعباس باعث شده  تا هر ساله مهمانان زیادی برای تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری به هرمزگان سفر کنند.

,

از آنجایی که تعداد خورها در نقاط مختلف شهر بندرعباس کم نیست، و اغلب آن ها از در مرکز شهر و در معرض دید گردشگران قرار دارد، پاکسازی آن ها بسیار اهمیت دارد.

,

عدم پاکسازی این خورها در آستانه نوروز ضمن ایجاد بوی نامطبوع در فضای شهری، به دلیل وجود آشغال هایی که در آن ریخته شده  چهره ی زشتی به خیابان های بندرعباس داده است.

,

این فاضلاب های شهری که اغلب در میان کوچه ها و در حاشیه منازل مسکونی و همچنین خیابان های اصلی شهر بندرعباس  و در کنار پارک ها وفضاهای سبز قرار دارند، موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان هرمزگانی و گردشگران می شود.

,

نوسازی و پاکسازی فضای شهری موجب جذب گردشگران

, نوسازی و پاکسازی فضای شهری موجب جذب گردشگران, نوسازی و پاکسازی فضای شهری موجب جذب گردشگران,

مرتضی سالاری، شهروند هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به اینکه نوسازی و پاکسازی فضای شهری در جذب گردشگر موثراست، اظهار کرد:  برای جذب گردشگران ضمن ایجاد فضاهای تفریحی، باید زیبا سازی و تمیز بودن فضای شهری نیز مورد  توجه قرار گیرد.

, هرمز؛,

شهروند هرمزگانی بیان کرد: مسافرانی که با ماشین خود در حال عبور از برخی خیابان های مرکز شهر هستند متاسفانه بوی نامطبوع را حس می کنند که این بو ناشی وجود فاضلاب های شهری و آشغال  در کانال های بزرگ آب(خور) است.

,

, ,

سالاری با اشاره به اینکه شبکه های فاضلاب به دریا متصل هستند، تصریح کرد: دیدن منظره ی ورود پساب های فاضلابی به درون در دریا و در برابر دیدگان شهروندان و گردشگردان باعث می شود، تا آن ها از ورود به آب دریا و حتی دست زدن به آن امتناع کنند.

,

وی افزود: عدم پاکسازی این خورها علاوه بر گسترش حیوانات و پشه ها در روی کانال های فاضلابی موجب بروز بیماری در شهروندان می شود. که  حل این موضوع  قطعا نیاز به بررسی دارد، چرا که حفظ سلامتی شهروندان و به ویژه گردشگرانی ک مسافت زیادی را برای دیدن مناظر طبیعی و زیبایی های  هرمزگان طی می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

,

شهروند هرمزگانی با بیان اینکه هرساله هرمزگان میزبان تعداد زیادی از گردشگران است، خاطر نشان کرد: بستر سازی مناسب فضای شهری و توجه به نظافت و فراهم کردن زمینه های اسکان مسافران موجب می شود تا آن ها سال های متعدد بای بازدید از جاذبه های گردشگری به هرمزگان سفر کنند.

,

بوی نامطبوع کانال های فاضلابی در حاشیه پارک ها

, بوی نامطبوع کانال های فاضلابی در حاشیه پارک ها, بوی نامطبوع کانال های فاضلابی در حاشیه پارک ها,

موسی امجدی، گردشکر همدانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به وجود مناظر زیبا در هرمزگان، اظهار کرد: گردشگران زمانی که وارد یک شهر یا روستا می شوند، با دقت همه ی مکان هایی که حتی در حال عبور از آن هستد را زیر نظر می گیرند.

, هرمز؛,

این گردشگر افزود: علی رغم وجود هتل ها و پارک ها در بندرعباس، متاسفانه شاهد وجود کانال های بزرگ فاضلابی در حاشیه این مکان ها بوده ایم، به همین دلیل یک گردشگر مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت کند.

,

, ,

امجدی با اشاره به حضور کودکان در سفرهای نوروزی، گفت: وجود این خورها که بوی آزار دهنده ای از آن استشمام می شود، موجب ایجاد تهوع در کودکان و حتی به خطر افتادن جانشان می شود، چرا که این خورها بدون حفاظ و و سرپوش هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: وجوداین کانال ها و دیدن آشغال ها در آن باعث می شود برخی از مسافرین که به سطل های زباله دسترسی ندارند، آشغال های خود را به درون این کانال ها بیندازند.

,

عدم پاکسازی خورها 3 روز پیش ازعید

, عدم پاکسازی خورها 3 روز پیش ازعید, عدم پاکسازی خورها 3 روز پیش ازعید,

مینا عباسی شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به اینکه سه روز تا پایان سال مانده است، اظهار کرد: قطعا بعد از سال نو مسافرین بیشتری به هرمزگان سفر خواهند کرد.

, هرمز؛,

, ,

شهروند بندرعباسی بیان کرد: همانطور که خانه ها با قرار گرفتن در آستانه عید نوروز از هر آلودگی پاک می شوند، شهر نیز به خانه تکانی نیاز دارد، که تحقق این امر نیز نیاز به مشارکت مردم و مسئولان دارد.

,

عباسی ادامه داد: وجود خورها در مکان های پرتردد شهر موجب ایجاد دغدغه هایی برای مردم شده است، این خورها که اکنون به عنوان پناهگاه هایی برای معتادین تبدیل شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: معمولا گردشگران پس از بازگشت از سفرهایشان، از دیدنی ها و جاذبه های مکان هایی که دیدن کردند برای خانواده و دوستان بازگو خواهند کرد،به همین دلیل آماده سازی شهر بسیار مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه