اخبار داغ

رییس راه آهن هرمزگان عنوان کرد؛

افزایش 14 درصدی تخلیه بار در راه آهن بندرعباس

افزایش 14 درصدی تخلیه بار در راه آهن بندرعباس
رییس راه آهن هرمزگان گفت: راه آهن بندرعباس در سال جاری 182 هزار واگن تخلیه با داشته که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمد پورفخری، رئیس راه آهن هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان راه آهن در میان 19 سازمان راه آهن در کشور رتبه برتر ریلی را به دست آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رییس راه آهن هرمزگان با بیان اینکه مهمترین نقطه شروع دروازه طلایی ایران بندر شهید رجایی و راه آهن بندرعباس است، تصریح کرد: راه آهن بندرعباس دردو شاخصه تخلیه و تن کیلومتر رتبه اول را در کشور داراست.

,

پورفخری عنوان کرد: در 11 ماهه سال جاری هفت میلیارد تن بار کیلومتر شده که نسبت به سال گذشته که 6 میلیارد بوده 16 درصد افزایش یافته و در تن کیلومتر رتبه اول است.

,

وی ادامه داد: در تخلیه تعداد واگن نیز هرمزگان رتبه اول را داراست که در سال گذشته 162 هزار واگن تخلیه شده که در سال جاری 182 هزار واگن تخلیه شده که نسبت به سال گذشته 14 درصد تخلیه بار افزایش یافته است.

,

رییس راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان رتبه دوم وزن بارگیری در کشور داراست، گفت: شش میلیون و 400 هزارتن بار جابه جا شده که نسبت به سال گذشته که هفت میلیون بوده نه درصد رشد داشته است.

,

پور فخری تصریح کرد: سفر و ترانزیت از جاده به ریل منتقل شده که مصرف انرژی کمتربوده و  ارزان بودن و کمک به محیط زیست را دارد که  نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در راه آهن و انتقال مسافرت از جاده به ریل بوده است.

,

وی با بیان اینکه کشور ایران در خاورمیانه و کشورهای آسیای میانه حرف اول  را می زند، عنوان کرد: در آینده ای نزدیک و با توسعه خط ریلی ترانزیت کالا ازطریق راه آهن به کشور های اروپایی راحت تر صورت می گیرد.

,

رییس راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه د ر چهار سال اخیر چهار میلیون مسافر بدون سانحه از راه آهن بندرعباس  تردد کرده اند، بیان کرد: در 11 ماهه سال جاری 970 هزار نفر مسافر از طریق قطار بندرعباس جابه جا شده اند که نسبت به سال گذشته که 838 هزار نفر بوده رشد 15 درصدی داشته است.

,

پورفخری با بیان اینکه سفر به مقصد مشهد و تهران  از بندرعباس هر روز صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: واگن حمل خودرو نیز به قطار ها اضافه شده که مسافران خودرو خود را نیز می توانند ببرند.

,

کشف 400 میلیون تومان  کالای قاچاق در راه آهن بندرعباس

, کشف 400 میلیون تومان  کالای قاچاق در راه آهن بندرعباس, کشف 400 میلیون تومان  کالای قاچاق در راه آهن بندرعباس,

سرگرد محمدرضا طالبی ، رییس پلیس راه آهن نیز در این نشست اظهار کرد: در فصل زمستان که هرمزگان هوایی بهاری دارد استان سالانه میزبان 900هزار مسافر بوده و پلیس راه آهن براساس ماموریت ذاتی خود در برخورد با قانون شکنان با به کارگیری توان خود و تعامل با اداره راه آهن در تامین امنیت ریلی گام بر می دارد.

,

رییس پلیس راه آهن تصریح کرد: تامین امنیت از اولویت های پلیس بوده و در این راستا تبلیغات محیلی و تهیه بروشور و سه طرح وحدت یک، دو و سه نیز صورت می گیرد.

,

طالبی خاطر نشان کرد: در 11 ماهه سال جاری بیش از 400 میلیون تومان کالای قاچاق در راه آهن بندرعباس کشف شده و هدف پلیس راه آهن ایحاد سفری همراه با امنیت برای مسافران است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه