اخبار داغ

گزارشی از وضعیت سد معبر در پایتخت اقتصادی کشور؛

پیاده روی اجباری در خیابان های بندرعباس/ کاسبانی که معابر را به نام خود سند زده اند!

پیاده روی اجباری در خیابان های بندرعباس/ کاسبانی که معابر را به نام خود سند زده اند!
پیاده رو های شهر بندرعباس در هر نقطه از آن وظیفه ای متفاوت دارد که با ماهیت اصلی خود در تناقض است و هرشخصی بنا به نیازخود از آن سؤ استفاده می کنند و این معابر عمومی تبدیل به املاک شخصی مغازه داران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان بندرعباس استان هرمزگان با هوایی گرم و شرجی همراه با نخل های سر به فلک کشیده و ساحل زیبای خلیج فارس به عنوان مرکزیت قطب اقتصادی کشور برشمرده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, شهرستان بندرعباس استان هرمزگان با هوایی گرم و شرجی همراه با نخل های سر به فلک کشیده و ساحل زیبای خلیج فارس به عنوان مرکزیت قطب اقتصادی کشور برشمرده می شود.,

بندرعباس به دلیل موقعیت اقتصادی و جغرافیایی خود تبدیل به شهری پویا و پر رفته و آمد شده که این شرایط ویژه انتظارات مردم را نسبت به این شهر بیشتر کرده است.

,

وجود ساحلی زیبا و هوای دلپزیر آن به خصوص در ماه های پایانی سال موقعیت مناسبی را برای قدم زدن و لذت بردن از ساحل زیبای خیلج فارس رقم خواهد زد.

,

متأسفانه این شهرستان پر اهمیت با داشتن استعداد اقتصادی و گردشگری ویژه در زمینه مدیریت شهری چندان موفق نشان نداده و بندرعباس نسبت به شهر های هم نوع خود در دنیا از مشکلات بیشتری برخوردار است.

,

یکی از اصلی ترین ضعف ها در مدیریت شهری بندرعباس نداشتن برنامه و کنترل لازم بر پیاده رو های سطح شهر است که مشکلات بسیاری را برای مردم و عابرین پیاده به وجود آورده است.

,

پیاده رو های این شهر در هر نقطه از آن وظیفه ای متفاوت دارد که با ماهیت اصلی خود در تناقض است و هر شخصی بنا به نیاز خود از آن سؤ استفاده می کنند.

,

, ,

پیاده رو یا محل کسب و کار؟

, پیاده رو یا محل کسب و کار؟, پیاده رو یا محل کسب و کار؟,

مغازه داران اولی تعرض کنندگان به حریم پیاده رو ها هستند که در سایه نبود کنترل از سوی شهرداری ها، تبدیل به ملک شخصی آن ها شده است.

,

برخی از مغازه داران با تصاحب پیاده رو و پهن کردن اجناس خود بر روی آن باعث سد معبر برای عابرین پیاده شده و مردم برای عبور و مرور خود باید از خیابان با خطرات زیاد استفاده کنند.

,

کنده کاریها و چاله چوله ها برای مردم مشکل ساز شده است

, کنده کاریها و چاله چوله ها برای مردم مشکل ساز شده است, کنده کاریها و چاله چوله ها برای مردم مشکل ساز شده است,

پینه و وصله های کف این پیاده رو ها هم که ناشی از فرسودگی و بی توجهی مسئولان شهری به آن ها است عامل دیگر برای بی رغبتی مردم جهت استفاده از آن ها است.

,

با توجه به در آمد های کلان استان هرمزگان و به ویژه شهرستان بندرعباس، فرسودگی و شکل نامناسب شهر هیچ توجیهی جز بی توجهی نسبت به شهر توسط مسئولان نمی تواند داشته باشد.

,

پیاده رو های این شهرستان علاوه بر مشکلات ذکر شده فاقد خط ویژه نابینایان است که معمولاً در وسط پیاده رو با طرحی متفاوت از سایر سنگ فرش ها به کار گرفته و باعث مسیر یابی نابینایان می شود.

,

علاوه بر نابینایان در اکثر نقاط شهر برای افراد کم توان هم هیچ برنامه ای در نظر گرفته نشده که این امر عبور و مرور در شهر را برای معلولان بسیار دشوار کرده است.

,

واضح است که ایجاد مانع در استفاده مردم از پیاده رو ها و حرکت آن ها به حریم خیابان باعث به وجود آمدن خطرات جانی و مالی بسیار و هم چنین ایجاد ترافیک در نقاط پر تردد شهر می گردد.

,

, ,

پیاده روی اجباری در خیابان های بندرعباس

, پیاده روی اجباری در خیابان های بندرعباس, پیاده روی اجباری در خیابان های بندرعباس,

مصطفی غریب شاهی، یکی از همشهریان بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: بی تدبیری مسئولان استان مدتی است که خودنمایی می کند و دیگر امیدی برای حل مشکلات شهر بندرعباس برای مردم باقی نمانده است. 

این شهروند بندرعباسی افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات پیاده روهای بندرعباس کم عرض بودن آن است که متاسفانه از این عرض کم هم به عابرین اجازه عبور داده نمی شود و مغازه داران آن را جزء ملک خود می‌دانند و از آن به عنوان بخشی از مغازه خود استفاده می کنند.

, فرهنگ کده,
,
,

غریب شاهی گفت: حقیقت این است که شهرداری بندرعباس در زمینه رفع سد معبر توسط مغازه داران کوتاهی می کنند و حتی اگر ماموران شهرداری به خاطر پیگیری های مداوم یک یا چند شهروند مجبور شوند مغازه داری را به رعایت قانون ملزم کنند، این رعایت قانون مدت زیادی طول نمی کشد و شخص مورد نظر پس از مدت کوتاهی دوباره قانون شکنی رایج شده خود را از سر می گیرد. 

,

وی تصریح کرد: متاسفانه خرابی و نامناسبی پیاده روهای بندرعباس سالیان سال است که همچنان خودنمایی می کنند و نبود برخورد قاطع با متخلفین سد معبر در بندرعباس میدان را برای متخلفین باز گذشته تا مردم از حقوق شهروندی خود محروم باشند که توجه به این امر بسیار لازم است. 

,

نیاز است مسئولان شهری با افزایش نظارت ها و ترمیم سطح پیاده رو ها در شهر بندرعباس مردم را ترغیب به استفاده از پیاده رو ها و زیبا سازی سطح شهر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه