اخبار داغ

مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان:

اختصاص 640 میلیارد تومان تسهیلات یارانه به مسکن مهر در استان کرمان/32705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود

اختصاص 640 میلیارد تومان تسهیلات یارانه به مسکن مهر در استان کرمان/32705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان کرمان گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را راه و شهرسازی پیش می‌برد و 32 هزار و 705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود که تاکنون 23 هزار و 654 واحد افتتاح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور کرمان - چترود - راور - دیهوک محوری ملی است و شامل 150 کیلومتر راه می‌شود و از نظر توان مالی نمی‌توان بودجه را در مدت کوتاهی تامین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بیان داشت: با شش پیمانکار قرارداد در محور کرمان - چترود - راور داریم که 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که این محور در سال گذشته 9 میلیارد تومان و در سال جاری 8 میلیارد تومان اعتبار داشته و پیش‌بینی برای سال آینده برای با 5 میلیارد تومان است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در گذشته قرار بوده پول محور کرمان - چترود - راور طی یک سال داده شود اما این مهم اتفاق نیفتاده است و من میراث‌دار این قراردادها هستم و باید پروژه را جلو ببرم و در سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کردم اگر 90 میلیارد تومان اعتبار تامین شود، طی یک و نیم سال این مسیر را تحویل می‌دهیم.

,

بلوردی اضافه کرد: در سال جاری ساخت و بهسازی 100 کیلومتر راه روستایی در 22 روستای استان کرمان داشتیم و 9 هزار و 634 خانوار روستایی از راه مناسب بهره‌مند شده‌اند و 10 هزار تن قیر در 236 کیلومتر از راه‌های روستایی با همکاری مردم و دهیاری‌ها به کار رفته است.

,

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی دبیر کمیسیون ایمنی استان کرمان است و در سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت استان کرمان بسیار بالاست و رتبه دوم کشوری را داریم.

,

این مسؤول یادآور شد: طی 9 ماهه نخست سال جاری تعداد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در استان کرمان 672 نفر است که 25.6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

,

بلوردی با اشاره به اینکه اتفاقات عجیب و غریبی در استان کرمان در حال روی دادن است، تصریح کرد: 2 هزار و 493 فقره تصادف طی 9 ماهه سال جاری داشته‌ایم که 422 فقره تصادف منجر به فوت است و 672 نفر در این تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

,

وی ابراز داشت: 56 درصد تصادفات در 9 ماهه سال جاری به علت واژگونی خودرو است و در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت در مسیرهای کرمان – بم، سیرجان – کرمان، رفسنجان – کرمان، رفسنجان – انار، بافت – کرمان، پل بهادرآباد – ایرانشهر، سیرجان – شهربابک، شهربابک – انار، جیرفت – کهنوج و بندرعباس – سیرجان روی داده است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: نحوه رانندگی بعضی از افراد در جاده‌های استان کرمان به شکلی است که انگار در مسابقه مرگ شرکت کرده‌اند و این رانندگان باید رفتار خود را تغییر دهند.

,

بلوردی اظهار داشت: 50 درصد تصادفات منجر به فوت در استان کرمان مربوط به خودروهای پراید و پژو است.

,

وی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان کرمان گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را راه و شهرسازی پیش می‌برد و 32 هزار و 705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود که تاکنون 23 هزار و 654 واحد افتتاح شده است.

,

بلوردی با یادآوری اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر هم در مرحله نازک‌کاری است و تعدادی از واحدهای باقی‌مانده فاقد متقاضی هستند، ادامه داد: پرونده 6 هزار واحد مسکن مهر در دادگستری استان کرمان مطرح بود که با همکاری دستگاه قضایی مشکل حدود 4 هزار و 200 واحد را حل و فصل شده است.

,

وی یادآور شد: 640 میلیارد تومان تسهیلات یارانه به مسکن مهر در استان کرمان اختصاص داده شده است و 9 باب مسجد، 6 مدرسه، دو پاسگاه انتظامی و 32 واحد تجاری در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده است.

,

بلوردی با بیان اینکه کرمان بر روی ویبره است و گسل‌های زیادی دارد، تصریح کرد: خانه‌های کرمان در مقابل زلزله‌های بالای 6.5 ریشتر در معرض خطر هستند و کرمان شهری در معرض ریسک بالای زلزله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه