اخبار داغ

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آمل:

پایان اردیبهشت 97 پیمانکار زباله‌سوز در آمل مشخص می‌شود/ صدور مجوز نهایی 30 هکتار زمین پاساکش به شهرداری آمل

پایان اردیبهشت 97 پیمانکار زباله‌سوز در آمل مشخص می‌شود/ صدور مجوز نهایی 30 هکتار زمین پاساکش به شهرداری آمل
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه در انتخاب زمین پاساکش مدتی درگیر وقفی بودن زمین بودیم، گفت: در نهایت مجوز 30 هکتار زمین پاساکش به شهرداری آمل داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز محمدللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌هایی که تا به حال برای ساخت کارخانه زباله‌سوز اعلام آمادگی کردند همگی خارجی هستند و در پایان اردیبهشت ماه 97 پیمانکار زباله‌سوز در آمل انتخاب می‌شود، اظهار کرد: از 13 شرکتی که اعلام آمادگی کردند پرونده 9 شرکت در وزارت کشور بررسی شد که پس از بررسی کامل، توان فنی و مالی شرکت‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه احتمالا پس از بررسی ابعاد مختلف شرکت‌ها در وزارت کشور از سه الی چهار شرکت برای مناقصه دعوت می‌شود، گفت: زمین مورد نظر براساس مطالعات علمی‌ و اتفاق نظر مدیران شهر انتخاب شد و بار مالی به همراه دارد که قابل درک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,
,
,


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه در انتخاب زمین پاساکش تا مدتی پیرامون قوانین اوقاف و وقفی بودن زمین می‌چرخیدیم، افزود: نمانیده مردم آمل در مجلس نسبت به این موضوع ورود پیدا کرد و در جلسه با مدیرکل اوقاف کشور، 10 هکتار از 30 هکتار مرتع در این باره واگذار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته گذشته مجوز 20 هکتار هم با اجازه رهبر معظم انقلاب واگذار شد، خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌ها نیاز به ورود مسول ارشد شهری و کشوری داشت که در نهایت مجوز 30 هکتار زمین پاساکش به شهرداری آمل داده شد.

للهی ادامه داد: شهرداری تعهدات مالی نسبت به این موضوع برایش وجود دارد که با انجام آن زمین واگذار و با معارضین زمین هم مذاکره در حال انجام است که با انجام این موارد کار اجرایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قرارداد موضوع زیست محیطی و احداث نیروگاه زباله سوز ذکر شده، گفت: براساس برنامه پنجم و ششم در پاساکش دفن زباله‌ای انجام نمی‌شود، موضوع زباله دغدغه شهرداری‌های کل کشور است اما در هیچ شهر کشور دفن اصولی نداریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه در یکشنبه این هفته اسناد متقاضیان در وزارت کشور بررسی می‌شود، ادامه داد: به دلیل پیچیدگی موضوع امور به صورت لاک پشتی پیش می‌رود اما انجام پروژه در نهایت ضرب العجل است.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه زباله‌سوز در آمل دارای عقبه مطالعاتی است، اظهار کرد: در سال 97 بودجه 2 میلیارد دلار برای پسماند 15 نقطه کشور در نظر گرفته شد که هفت مورد برای شهرهای شمالی کشور و 8 مورد کلان شهرها هستند و آمل جزو این شهرها انتخاب شد.

للهی با بیان اینکه زباله‌سوز آمل از بابلسر تا آخرین روستاهای محمودآباد را پوشش می‌دهد، یادآور شد: بودجه ذکر شده نیاز به اجازه رهبری داشت که در ابتدا مخالفت شد اما پس از اصرار و پیگیری دوباره نمایندگان مجلس و برخی خودزنی‌ها موجب آورده و تصویب یک هزار میلیارد تومانی برای این پروژه‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان شمال کشور در نامه‌ای به رهبری خواستار توجه ویژه به زباله در استان‌های شمالی شدند، تاکید کرد: تامین منابع مالی در حال پیدا شدن است و نسبت به اتفاقات سال آینده خوشبین هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در پایان با بیان اینکه امکان سنجی و مطالعات را شرکت ژاپنی انجام داد، گفت: پایین بودن درجه حرارتی زباله‌های حوزه شمالی کشور، وجود رطوبت 70 درصدی و همچنین بحث سوزاندن آب برای شرکت سرمایه‌گذار مهم است که درجه حرارتی را بداند تا با دانستن توان تولید برق هزینه 20 الی 30 سال نیروگاه راه استخراج کند، برایند بررسی‌ها این شد که سیستم‌های تلفیقی به زباله سوز اضافه و تکنولوژی زباله‌سوز آمل مشخص شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه