اخبار داغ

حمله شدید الحن ترزا می به روسیه

حمله شدید الحن ترزا می به روسیه
نخست وزیر انگلیس درباره موضوع مسمومیت جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش در این کشور گفت: تهدید به جان کسانی که در انگلیس زندگی می کنند را تحمل نمی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مهر، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی پیرامون مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش در «سالزبری» واقع در این کشور گفت: تهدید به جان کسانی که در انگلیس زندگی می کنند را تحمل نمی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نخست وزیر انگلیس امروز شنبه در سخنرانی در اجلاس بهاری حزب محافظه‌کار این کشور موسوم به «توری» در این خصوص گفت: واکنش امروز روسیه (مقابله به مثل مسکو در اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی) واقعیت مسأله را تغییر نمی دهد.

,

وی در ادامه ادعا کرد: روسیه قوانین بین المللی و کنوانسیون منع گسترش تسلیحات شیمیایی را آشکارا نقض کرده و لذا لندن اقدامات تنبیهی بیشتری علیه این کشور در نظر خواهد گرفت.

,

«ترزا می» ادامه داد: برای متلاشی کردن شبکه جاسوسی روسیه در انگلیس اقداماتی را انجام داده‌ ایم.

,

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

,

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی پیش با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

,

لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس دو روز پیش و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرده بود: روسیه باید دهانش را بسته و گم شود!

,

فحاشی ویلیامسون درحالی صورت گرفت که وی به بهانه مسمومیت سکریپال، از ساخت یک مرکز تسلیحات شیمیایی برای مقابله با جنگ‌افزارهایی از این نوع، خبر داد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه