اخبار داغ

مدیرکل اداره امور مالیاتی هرمزگان:

ارتقاء خدمات اداره مالیاتی کیش/ تمامی فعالان اقتصادی مناطق آزاد مکلف به تسلیم اظهار نامه هستند

ارتقاء خدمات اداره مالیاتی کیش/ تمامی فعالان اقتصادی مناطق آزاد مکلف به تسلیم اظهار نامه هستند
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از ارتقاء چارت سازمانی اداره امور مالیاتی کیش از رئیس گروه به رئیس امور مالیاتی خبرداد و گفت: این ارتقاء در راستای تفویض برخی اختیارات قانونی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی کیش صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس،شاکر رضا مریدی مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان  در نشست خبری روز گذشته با اشاره به  تفویض برخی اختیارات مانند تقسیط بدهی و ببخش جرائم مالیاتی برخی از مؤدیان مالیاتی اظهار کرد:  با تصمیم اداره امور مالیاتی استان هرمزگان در راستای ارائه خدمات بیشتر به فعالان اقتصادی جزیره کیش و امکان تفویض اختیارات مالیاتی در کیش، رئیس اداره مالیاتی کیش از رئیس گروه مالیاتی به رئیس امور مالیاتی ارتقاء یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

مریدی گفت:فعالان اقتصادی کیش جهت انجام برخی امور مالیاتی مانند ارزش افزوده باید به استان مراجعه می کردند با تفویض اختیار به اداره امور مالیاتی کیش خدمات مورد نیاز در کیش انجام می شود.

,

وی اضافه کرد: از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی کیش نبود نماینده هیئت حل اختلاف در کیش است که فعالان اقتصادی کیش در صورت بروز هر گونه اختلاف باید به مرکز استان مراجعه می کردند که با پیگیری های انجام شده ردیف سازمانی هیئت های حل اختلاف مالیاتی از تهران دریافت شد و از اردیبهشت ماه با نیروی ثابت آماده ارائه خدمت خواهد بود.

,

خرید ساختمان جدید برای اداره امور مالیاتی کیش، جنب بازار پردیس یک و بهره برداری از اردیبهشت ماه ۹۷ نیز از دیگر خبرهای خوش اداره مالیاتی هرمزگان برای فعالان اقتصادی کیش بود که مریدی در این نشست اعلام کرد.

,

وی تاکید کرد :  فعالیت اقتصادی قبل از سال ۱۳۹۰ در مناطق آزاد با دریافت مجوز فعالیت اقتصادی، معافیت مالیاتی را در پی داشت  و براساس برنامه پنجم توسعه از سال ۹۰ تا ۹۴  و تمدید آن تا سال ۹۵ فعالان اقتصادی مناطق آزاد مکلف به تسلیم اظهار نامه مالیاتی شدند.

,

این مسئول بیان کرد: جمعی از  فعالان اقتصادی در بازه زمانی ۹۰ تا ۹۳ اظهار نامه های مالیاتی را تسلیم نکرده و مشمول مالیات شدند که در راستای حمایت از  این تعداد  لایه ای تنظیم و از سوی هئیت دولت به مجلس تقدیم شده است که در صورت تصویب از سوی مجلس،  این دسته از فعالان اقتصادی  مشمول بخشیدگی جرایم مالیاتی خواهند شد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان  با تاکید بر اینکه با نزدیک شدن به پایان سال ۹۶ و با توجه به اینکه فعالان اقتصادی که اظهار نامه های خود را تسلیم نکرده اند براساس قانون مالیات های مستقیم مکلف به تسلیم اظهار نامه و پلمپ دفاتر مالیاتی هستند می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه و با پیش ثبت نام کد کاربری و رمز عبور دریافت کنند و با استفاده از آن ها کد اقتصادی دریافت کرده و با مراجعه به بخش اظهار نامه مالیاتی به صورت الکترونیکی و بدون پرداخت هر گونه هزینه ای اقدام به پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود کنند.

, www.tax.gov.ir,

وی با اعلام آمادگی از ارائه راهنمایی و مشاوره توسط کارشناسان اداره امور مالیاتی به فعالان اقتصادی افزود: در صورتی که درگاه اینترنتی و سیستم های رایانه ای در اختیار اداره امور مالیاتی کیش قرار داده شود تعدادی نیرو به صورت کاملا رایگان آماده خدمات دهی و همکاری با شهروندان و فعالان اقتصادی در پر کردن اظهار نامه مالیاتی هستند.

,

مریدی با اشاره به اینکه فلسفه مناطق آزاد استفاده از معافیت مالیاتی است شرط استفاده از معافیت را انجام تکالیف مالیاتی عنوان کرد و گفت: آن دسته از مؤدیان مالیاتی که هنور اظهار نامه خود را تسلیم نکرده اند تا پایان وقت اداری ۲۷ اسفند ۹۶ و در صورت تمدید تا شروع اولین روز کاری سال ۹۷ ( ۵ فروردین ) مهلت دارند تا به تکالیف مالیاتی خود عمل کنند و در صورت انجام ندادن تکالیف مالیاتی علاوه بر اینکه مشمول پرداخت مالیات مکلف به پرداخت جریمه نیز می شوند.

,

به گفته این مقام مسئول در اداره امور مالیاتی استان هرمزگان هریک از فعالان اقتصادی در هر سال مالیاتی که تکالیف خود را انجام نداده باشند تنها مشمول پرداخت مالیات در همان سال شده و امکان استفاده از معافیت مالیاتی در سال مالی یاد شده را از دست می دهند.

,

وی تاکید کرد: براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم فعالان اقتصادی برای معافیت از مالیات باید اظهار نامه تسلیم کنند و در صورت عدم تسلیم مشمول مالیات و جریمه می شوند ادامه داد: اشخاص حقیقی در صورت تسلیم اظهار نامه و انجام تکالیف با مساعدت های امور مالیاتی کیش از بخشودگی جرائم قابل بخشش برخوردار می شوند و برای اشخاص حقوقی نیز به دلیل محدودیت های قانونی موجود مساعدت های لازم تا حد امکان صورت می گیرد.

,

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان هرمزگان از رسانه ها بابت اطلاع رسانی به موقع و جامع تقدیر  کرد و افزود: همکاری اصحاب رسانه با اداره امور مالیاتی  و اطلاع رسانی های مناسب موجب شد استان هرمزگان در کل کشور نسبت به سال قبل با رشد ۱۰۵ درصدی تسلیم اظهار نامه حائز رتبه برتر کشوری شد.

,

شاکر رضا مریدی مدیرکل استان هرمزگان با تقدیر از حمایت ها و همکاری های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر انصاری لاری تاکید کرد: اگر همکاری سازمان و به ویژه دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان نبود نمی توانستیم به سرعت این موارد را پیگیری و نهایی کنیم.

,

این نشست خبری با حضور شاکر رضا مریدی مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان و حمید رضا منتظری رئیس اداره امور مالیاتی کیش و ایرج شرف زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کیش و خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات کیش در دفتر اداره امور مالیاتی کیش برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه