اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سرایان:

توجه به استفاده بهینه از منابع آبی موجود درشهرستان سرایان

توجه به استفاده بهینه از منابع آبی موجود درشهرستان سرایان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرایان گفت: استفاده بهینه از منابع آبی موجود و توجه به فعالیت های آبخیزداری باید مورد توجه جدی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد صادقی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان سرایان امروز صبح درگفت وگو با سرایان بیدار گفت : شهرستان سرایان با توجه به خشکسالیهای پی درپی چندین سال اخیربا بحران افت سفره آب زیرزمینی و کمبود منابع آبی روبه رو است ویکی ازراهکارهای مناسب جهت مقابله با این بحران ها و استفاده بهینه از منابع آبی موجود توجه به فعالیت های آبخیزداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود: در شرایط فعلی ما شاهد هستیم که بیشتر بارندگی ها به یک یا دو ماه از سال محدود شده و اکثرا به صورت رگباری اتفاق می افتد که ضمن ایجاد روان آب و سیلاب های شدید استفاده مطلوبی از آن صورت نمی گیرد و حتی باعث بروز خسارت نیز می شود.

,

رئیس منابع طبیعی سرایان اظهارکرد: در حالی که با اجرای عملیات آبخیزداری می توان ضمن کاهش خطرات ناشی از سیلاب و کاهش سرعت روان آب باعث نفوذ آب و تقویت سفره های زیرزمینی و قنوات شد.

,

صادقی گفت:سال گذشته  ۲۰۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی در حوزه آبخیز زابری اجرا شده است و در چند سال اخیر اعتبارات این اداره در بخش آبخیزداری کاهش یافته که امید است در سنوات آتی اعتبارات خوبی را دراین بخش از محل صندوق توسعه ملی شاهد باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه در چند سال اخیر به علت مشکلات ناشی از خشکسالی به استفاده بهینه از سیلاب های فصلی روی آورده اند که برهمین اساس سال گذشته پنج مورد بند خاکی با مشارکت مردم در حوزه های آبخیز بالادست شهرستان و با نظارت این اداره احداث شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه