اخبار داغ

یادداشت/

غفلت از توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر، در سایه سنگین مبارزه با قاچاقچیان عمده

غفلت از توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر، در سایه سنگین مبارزه با قاچاقچیان عمده
غفلت از توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر، در سایه سنگین مبارزه با قاچاقچیان عمده سبب افزایش توزیع و در عین حال افزایش شمار معتادان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ اوایل انقلاب، اخبار و مطالب مربوط به عوامل رژیم گذشته را تعقیب می کردم، جلساتی از محاکمه ارتشبد حسین فردوست، رئیس بازرسی کل شاهنشاهی که یکی از مجموعه سازمان های اطلاعاتی دوره پهلوی بود، از تلویزیون پخش شد.

از او سئوال می کردند که این همه فساد در ادارات دولتی وجود داشت و شما رئیس بازرسی بودید، چرا مبارزه نمی کردید؟ گفت سازمان ما فقط در تهران دفتر داشت و ابتدا تعداد کمی پرونده می آمد و ما رسیدگی می کردیم، بعدها تعداد پرونده ها زیاد شد، درخواست کردیم در استانها دفتر داشته باشیم و یا تعداد کارکنان را افزایش دهیم، موافقت نکردند، در نتیجه متناسب با مقدورات مان تصمیم گرفتیم فقط اختلاس های بالای پنج میلیون تومان را رسیدگی کنیم.

سال های اولیه دهه پنجاه که در دوره ابتدایی در زهک درس می خواندم، در همه کوچه ها، اغلبِ «سر دم داران» یعنی کسانی که تریاکی ها را خدمات می دادند، از ‌استوار هاشمزهی، حساب می بردند و تریاکی ها از سایه این مرد قانون مدار و مردم دوست، می ترسیدند و تعدادی ترک اعتیاد کردند.

اما هم اینک در شهرهای استان، توزیع خُرد مواد مخدر، در سایه سنگین قاچاق کلان آن، مغفول باقی مانده و به نظر می رسد به سرنوشت همان پرونده های ارتشبد فردوست، دچار شده باشد؛ در حواشی شهرها و یا در روستاها، جوانانی را شاهدیم که اعتیاد بر زندگی آنان چنگ انداخته و محیط را از نظر بهداشت روانی برای سایر شهروندان نیز آلوده و ناامن کرده است.

از یکی از خیابان های اصلی شهر زاهدان، دو ماه قبل عبور کردم، پارچه نوشته ای بر پیشانی یک دکه فلزی توجه مرا به خود جلب کرد: «نسوار قدرتی»!

برایم جای سئوال بود که اضافه کردن چه ماده ای به «ناس» یا همان «نسوار»، آن را قدرتی می کند؟ آیا به جز یکی از ترکیبات تریاک یا حشیش(چرس) می تواند چیز دیگری باشد؟

با خودم گفتم این تابلو را به تازگی زده، مأمورین خواهند دید یا مردم به آنها اطلاع می دهند، برخورد می شود، اما در کمال ناباوری دیروز که مجدداً گذرم به آنجا افتاد، همچنان این تابلو را برافراشته دیدم.

نیک می دانیم که استعمال دخانیات و مخدراتی چون سیگار، قلیان تنباکو و نسوار یا پان، اولین پله برای رسیدن به قله مواد مخدر است، مبارزه با قاچاقچیان عمده لازم و توفیقات نیروهای مقتدر و مخلص مرزبانی، پاسداران و بسیجیان دلاور و سایر نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، قابل تقدیر، اما نباید از توزیع کنندگان خُرد هم غافل شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه