اخبار داغ

امام جمعه شلمزار در جمع دهیاران بخش مرکزی کیار:

روستاهای آباد می توانند زمینه ساز تولید در کشور شوند

روستاهای آباد می توانند زمینه ساز تولید در کشور شوند
امام جمعه شلمزار خواستار توجه بیش از پیش مسئولان روستاها به عرصه ی خدمات و ایجاد زیرساخت ها در روستاها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار حجت الاسلام یدالله زمانی امام جمعه شلمزار امروز در جمع دهیاران روستاهای پانزده گانه و بخشداران بخش مرکزی کیار  گفت:اگر روستاها آباد شوند تولید رونق می گیرد و این وظیفه ی مدیران روستایی اعم از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و بخشداران است.

وی افزود: هر چه روستاها پویا تر شوند تولید در کشور بیشتر می شود و می توانیم امیدوار باشیم کشور از وابستگی رهایی یابد.

امام جمعه شلمزار به اهمیت حفظ فرهنگ قدیمی روستاها نیز اشاره کرد و گفت: حفظ اصالت فرهنگی در روستاها مساله ی بسیار مهمی است که باید برای حفظ آن برنامه ریزی لازم صورت پذیرد و ایام نوروز، رجب، شعبان و رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ های پسندیده ملی و مذهبی در سطح روستاهای بخش مرکزی کیار است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به برخی اتنفاقات که به اسم فرهنگ و مذهب در حال رخنه به روستاهاست گفت: لازم است در روستاها برنامه ریزی فرهنگی به گونه ای انجام شود که مجالس شادی و عزا به سمت انحرافات سپق پیدا نکند و باید تلاش کنیم تشریفات به مجالس عروسی و عزاداری راه پیدا نکند.

وی افزود:برخی اقدامات در مجالس عروس یا عزا نه تنها ربطی به جشن یا عزا ندارد که باعث تحمیل بار مشکلات به دوش صاحبان مجلس می شود که از آن جمله می توان به نواختن نی در مراسمات عزا و ارکسترها در مجالس شادی اشاره کرد.

در پایان این جلسه بخشدار بخش مرکزی کیار و دهیاران روستاهای زوردگان، جعفر آباد و تشنیز اهم اقدامات انجام شده در بخش های مختلف عمرانی و فرهنگی را در حوزه استحفاظی خود را تشریح نمودند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه