اخبار داغ

استاندار مازندران تاکید کرد

لزوم برپایی نماز جماعت در مساجد بین‌راهی مازندران

لزوم برپایی نماز جماعت در مساجد بین‌راهی مازندران
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نماز جماعت صبح در مساجد و به‌خصوص در مساجد بین راهی استان برپا باشد، گفت: مساجد پایگاه فرهنگی مذهبی کشور هستند که باید از آن به‌خوبی بهره‌گیری و آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمد اسلامی شب گذشته در جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با موضوع طرح آرامش بهاری اظهار کرد: وقف صدقه جاریه، سنت حسنه و ماندگاری است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف و گسترش آن در جامعه هرچقدر کار کنیم کم است، افزود: مسؤولان اوقاف در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف فقط به دهه وقف اکتفا نکنند بلکه در طول سال به ترویج و تبیین آن بپردازند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فرهنگ وقف به خوبی در جامعه تبیین نشده است، تصریح کرد: فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف است و استان مازندران یکی از استان‌های نخست کشور در حوزه آی.تی.سی به‌شمار می‌رود که باید از آن به‌خوبی بهره‌گیری کرد.

اسلامی با تاکید بر اینکه وقف‌نامه‌ها به مردم معرفی شود تا همه از اهداف واقفان خیراندیش مطلع شوند که این یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ وقف به‌شمار می‌رود، ادامه داد: با گسترش فرهنگ وقف می‌شود جامعه را فقرزدایی کرد و این فقرزدایی فقط به‌معنای مالی و غذایی نیست بلکه می‌تواند فقرزدایی فرهنگی باشد.

وی به فعالیت‌های امور خیریه سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: هزینه‌کرد امور خیریه توسط موسسه‌های مختلف باید هدفمند شود و هیچ سازمانی واجد صلاحیت‌تر از سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه نیست که این مبالغ باید در اختیار سازمان اوقاف قرار گیرد و هزینه شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برخی افراد خارج از کشور که تمایل دارند در امور خیریه کشور فعالیت کنند می‌توانند این مبالغ را در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دهند تا به‌صورت هدفمند و در جای مناسب هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: درب مساجد بین‌راهی استان در وقت اذان باز و نمازهای جماعت باید در آن برپا شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی اظهار کرد: بسیاری از مطالبات موقوفات استان با حضور اسلامی استاندار مازندران از دستگاه‌های اجرایی دریافت شد که این مسئله یکی از خدمات ارزشمند به موقوفات است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا موقوفات مازندران احیا شوند، افزود: دفاع از حق و حقوق موقوفات وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود 14هزار و 27 موقوفه در استان، ادامه داد: استان مازندران دارای بیش از 191 هزار رقبه است که رتبه نخست کشور را دارد.

حیدری با اشاره به وجود بیش از 8 هزار اماکن مذهبی در مازندران، خاطرنشان کرد: گستره فعالیت‌های برخی دفاتر نمایندگی اوقاف مازندران مانند بلده و بندپی بالا است و قابلیت تبدیل شدن به اداره را دارند.

وی اوقاف را سازمانی برنامه‌محور دانست و تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های مالی و اجرای نیت امینانه موقوفات از طریق سامانه جامع صورت می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در 300 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران اجرا می‌شود، بیان کرد: 722 زائرسرا و بیش از 100 سوئیت آستان مقدس امامزادگان مازندران در ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز درب مساجد بین‌راهی استان در وقت اذان باز و نمازهای جماعت باید برپا شود، گفت: نمازهای یومیه در ایام نوروز در مساجد بین‌راهی مازندران برپا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه