اخبار داغ

رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم:

خبرهای خوبی در راه است/تلاش برای ثبت ۱۱ اثرتاریخی شهرستان رباط کریم

خبرهای خوبی در راه است/تلاش برای ثبت ۱۱ اثرتاریخی شهرستان رباط کریم
رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم گفت: امسال برخی از آثار از جمله کاروانسرای حاج کمال،بقعه حضرت لوط نبی(ع) و امامزادگان هادی و مهدی(ع) را نیز مرمت کرده ایم و انشالله در سال ۹۷ خبرهای خوبی در شهرستان خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم در گفت وگو با خبرنگار رباط نیوز، اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته ۵ اثر تاریخی به آثار شهرستان رباط کریم اضافه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رباط نیوز،,
 
,
وی ادامه داد: شهرستان رباط کریم در حال حاضر دارای ۴۷ اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۶ اثر به ثبت ملی رسیده و ۱۱ اثر دیگر نیز به زودی به ثبت خواهند رسید.
,
 
,
رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم عنوان کرد: آثاری از جمله یخچال های دوقلو،امامزاده شاه حسین(ع)، امامزاده علی اصغر(ع) و… در مراحل ثبت ملی شدن هستند.
,
 
,
کریمی با اشاره به تحویل یخچال های دوقلو به شهرداری رباط کریم، ابراز کرد: براساس توافقی که با شهردار رباط کریم صورت گرفته  یخچال های ۱ و ۲ تحویل داده شد تا کار ترمیم آن با نظارت میراث فرهنگی صورت گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: قرار است این یخچال ها به عنوان مرکزفرهنگی هنری انتخاب شوند و پروژه ترمیم این دو در سال ۹۷ اجرا می شود.
,
 
,
کریمی  تأکید کرد: با تأکیدات مهندس ساداتی، فرماندار رباط کریم و توجه به اقتصاد مقاومتی، کاروانسرای حاج کمال به محلی برای ارائه تولیدات صنایع دستی هنرمندان شهرستان تبدیل شده است.
,
 
,
رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم یادآور شد:  تمام تولیدکنندگانی که تحت پوشش ادارات مختلف هستند آثارشان را جهت نمایش و فروش در کاروانسرای حاج کمال عرضه می‌کنند.
,
 
,
کریمی  با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای حاج کمال، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی در کاروانسرای حاج کمال دایر بوده و ۵۲ تولید کننده در آن آثارشان را عرضه می کنند.
,
 
,
وی از عرضه سوغات محلی رباط کریم در این نمایشگاه خبر داد و گفت: عسل، زعفران و نان محلی  سوغات مردم خوب رباط کریم است که در این نمایشگاه به فروش می رسد.
,
 
,
کریمی از انتشار ۱۰هزار نسخه از آثار تاریخی شهرستان رباط کریم خبرداد و خاطرنشان کرد: این کتابچه‌ها در ورودی شهر رباط کریم در میان مسافران نوروزی توزیع می شود.
,
 
,
وی ابراز کرد: امکانات پذیرایی، اقامتی و گردشگری و خانه معلم را آماده کرده ایم تا مسافران بتوانند سفرخوبی را در رباط کریم تجربه کنند.
,
 
,
رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم تآکید کرد: مجوز ایجاد نخستین هتل در بین شهرستانهای جنوب غرب استان تهران صادر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۵ میلیارد تومان ایجاد شده و اشتغال زایی ۵۰ نفر صورت گرفته است.
,
 
,
کریمی ادامه داد: امسال اقدامات خوبی برای مشاغل خانگی صنایع دستی شهرستان رباط کریم شده است، به طوری که بیش از ۴میلیارد وام را  به هنرمندان پرداخت و سال آینده  به ۵۰۰ تولیدکننده تولیدات خاگی وام ارزان قیمت اعطا خواهیم کرد.
,
 
,
وی عنوان کرد: در حوزه آموزش رایگان اشتغال زایی ۳۵۰ نفر را آموزش داده  و توانسته ایم ۶۵۰ شغل جدید را از طرق بوم گردی،بخش های خصوصی، دفاتر خدماتی اقامتی و مشاغل خانگی و روستایی شغل جدید ایجاد کرده ایم و برای سال آینده نیز سعی داریم تا این روند افزایش ۲۵درصدی داشته باشد.
,
 
,
رییس میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رباط کریم در بخش پایانی صحبتهایش، از ترمیم  برخی از اماکن تاریخی فرهنگی شهرستان رباط کریم خبرداد و گفت: امسال برخی از آثار از جمله کاروانسرای حاج کمال،بقعه حضرت لوط نبی(ع) و امامزادگان هادی و مهدی(ع) را نیز مرمت کرده ایم و انشالله در سال ۹۷ خبرهای خوبی در شهرستان خواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه