اخبار داغ

مروری بر مهمترین رویداد های تابستان ۹۶ در بوکان

حوادث مرگبار،پرتکرار ترین رویداد تابستان ۹۶ در بوکان با ۲۵ کشته

حوادث مرگبار،پرتکرار ترین رویداد تابستان ۹۶ در بوکان با ۲۵ کشته
به روز های پایانی سال ۹۶ نزدیک می شویم، سالی که طی ان هزاران رویداد تلخ و شیرین در سراسر کشور به وقوع پیوست، هم خبرهای تلخ و ناگوار شنیدیم، هم خبرهای شاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، به روز های پایانی سال ۹۶ نزدیک می شویم، سالی که طی ان هزاران رویداد تلخ و شیرین در سراسر کشور به وقوع پیوست، هم خبرهای تلخ و ناگوار شنیدیم، هم خبرهای شاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

شهر بوکان و مردمان پاک سرشت این دیار نیز از این قاعده مستثنی نبودند و طی سال ۹۶
ده ها خبر خوب و تلخ را سپری کردند تا به روزهای پایانی سال خروس برسند.
هر چند همانند سراسر کشور خبرهای تلخ و نارحت کننده در چند مقطع نیز کام مردم بوکان را تلخ کرد ولی بودند روزهای نیز که مردم صدای شادی بوکانی ها را سراسر کشور شنیدند.
به عینه می توان چند رویداد در بوکان را به عنوان مهمترین رویداد های سال ۹۶ این شهرستان نام برد که جدای از مردم این شهر صدای ان تا فرسنگ ها دور تر نیزشنیده شد.
پایگاه خبری کانی پرس سعی دارد طی چهار گزارش به مهمترین رویداد های اتفاق افتاده در بوکان طی ۴ فصل مختلف سال بپردازد که در گزارش اول اخبار و اتفاقات بهار ۹۶ بوکان را با هم مرور کردیم و در بخش دوم به اتفاقات مهم تابستان ۹۶ می پردازیم.
مردم بوکان اولین روز تابستان ۹۶ را با خبری تلخ آغاز کردند، خبری که باز خبر از حادثه جاده ای در محور بوکان به میاندواب حوالی روستای داشبند می داد که طی ان و با برخورد دو خودروی روا و پژو ۲۰۷ در پیچ ملالر ۳ نفر جان خود را از دست دادند و نفر دیگر نیز به شدن مصدوم شدند.
این حادثه ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه اول تیر ماه و در ۲۰ کیلومتری بوکان روی داد.
دومین رویداد مهم تیر ماه سال ۹۶ نیز به تصادفات جاده ای در محور بوکان به میاندواب بر می گردد که طی دو حادثه در ۴۸ ساعت ۱۲ نفر کشته و زخمی شدند.
در ساعت ۱:۵۲ بامداد بنا به تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که برخورد شدید میان یک دستگاه سواری پژو پارس و ایسوزو باری در حوالی روستای قارنجه(نرسیده به کارخانه سیمان) باعث کشته شدن و مصدومیت چندین نفر شده که بلافاصله ماموران آتش نشان و نجاتگران سازمان به محل اعزام شدند.
ظاهر فیضه افزود: ماموران اعزامی پس از رسیدن با همکاری تیم های امدادگر هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی ایستگاه سیمینه عملیات رها سازی و نجات مصدومان و همچنین جنازه ها را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این حادثه برخورد بین پژو پارس و ایسوزو بود که متاسفانه باعث فوت در دم چهار نفر سرنشین پژو که سه زن و یک مرد از اهالی روستای حاجی آباد بوکان بودند، شد.
فیضه تصریح کرد: مصدومان توسط آمبولانس های امدادی و جنازه ها توسط آمبولانس آتش نشانی به بیمارستان شهید قلی پور بوکان انتقال داده شدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مسئول روابط عمومی اتش نشانی بوکان همچنین در باره جزئیات دومین حادثه نیز به کانی پرس گفت: برخورد خودرو آردی و سمند در جاده بوکان میاندوآب دو کشته و سه مصدوم برجای گذاشت!

,

وی گفت: در ساعت ۱۳:۳۵ بنا به تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که تصادفی در جاده بوکان میاندوآب،سه راهی کارخانه سیمان بوکان رخ داده که نیاز به عوامل امدادی می باشد که در این راستا بلافاصله ماموران آتش نشان ایستگاه سیمینه به محل اعزام شدند.
این مسئول امدادی تصریح کرد: یک دستگاه خودرو آردی و سمند با برخورد با هم و درنتیجه واژگون شدن آردی، دو نفر در دم کشته و سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند که فوتی و مصدومان به وسیله آمبولانس های امدادی اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر به بیمارستان های بوکان و میاندوآب انتقال داده شدند.
فیضه تصریح کرد: در نتیجه این تصادف متاسفانه یک مرد ۵۵ ساله و یک کودک ۲ ساله فوت ،و دو زن ،یک مرد نیز مصدوم شدند.
با این تواصیف باید تیر ماه را ماه مرگ همشهریان بوکانی در سوانح رانندگی مسیر های مواصلاتی به بوکان دانست که طی ان ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۵ نفر نیز مصدوم شدند .
برگزاری مانور بزرگ الی بیت المقدس در ۲۲ تیر ماه را نیز می توان یکی از رویداد های مهم تیر ماه دانست که طی ان و همزمان با سراسر استان آذربایجان غربی ۳ گردان بیت المقدس، عاشورا و الزهرابه تمرین و مرور تاکتیک های از پیش طراحی شده پرداختند.
شاید مهم ترین خبر مرداد ماه ۹۵ در کنار قتل پیرزن ۶۵ ساله بوکانی در روستای قروچای، کاهش ۴۵ درصدی برداشت گندم از مزارع شهر بوکان باشد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان در ۱۵ مرداد ماه و در آئین شکر گزاری نعمت گندم از کاهش ۴۵ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به فصل زراعی سال ۹۵ خبر داد.
حق گو در این آیین با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری در منطقه عنوان نمود: سال ۹۵ شاهد تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در این شهرستان بودیم که یک رکورد ماندگار در این زمینه به ثبت رسید ولی متاسفانه در سال زراعی جاری به علت کاهش بارندگی ها شاهد کاهش ۴۵ درصدی این محصول در بوکان هستیم.
مدیریت جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: سال ۹۵ بیش از ۱۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد که در سال جاری این میزان تا کنون ۵۷ هزار تن گندم مازاد کشاورزان بوده است.
تجلیل از خبرنگاران نیز در ۱۷ مرداد ماه و به مناسبت روز خبرنگار رویداد دیگری بود که با انعکاس های مختلفی از سوی رسانه ها همراه شد.
بسیاری از رسانه های مخالف و منتقد وضعیت موجود از حضور در برنامه های روز خبرنگار باز ماندند تا بار دیگر سیاسی کاری در مدیران ارشد شهری بیداد کند.
مراسم معارفه اعضای جدید شورای شهر بوکان را می توان مهم ترین خبر روزهای اول شهریور ۹۶ دانست که طی ان اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستای بوکان سوگند یاد کردند.
مراسمات هفته دولت در بوکان را نیز می توان پایان بخش رویداد های مهم تابستان ۹۶ در بوکان دانست.
با نگاهی به رویداد های تابستان ۹۶ می توان این فصل را پرحادثه ترین فصل سال بوکان دانست که طی ان ۲۵ نفر در حوادث مختلفی همچون تصادفات رانندگی، قتل، خودکشی و … جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.
حمایت قاطع پایگاه خبری تحلیلی زریان از کانی پرس را نیز در جریان پاسداشت روز خبرنگار می توان مهمترین رویداد رسانه های این شهر دانست.
سخن مهم فصل نیز بر می گردد به سخن حاشیه ساز شهردار سابق بوکان که در روز معارفه شوراهای اسلامی دوره پنجم تجمعات زمستان ۹۵ در جلو شهرداری را از پیش طراحی شده خواند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه