اخبار داغ

جلوه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی؛

بانویی با کوهی از اراده و همت/ کارآفرینی تخصص این بانوی میاندوآبی است

بانویی با کوهی از اراده و همت/ کارآفرینی تخصص این بانوی میاندوآبی است
یک بانوی بسیجی کارآفرین میاندوآبی با همت و تلاشی ستودنی علاوه بر اینکه تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته است، به اقتصاد مقاومتی نیز در عمل عینیت بخشیده و به یک کارآفرین نمونه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، چند سالی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر روی موضوع اقتصاد تاکید کرده و با تاکید بر اقتصاد مقاومتی آن را کلید حل مشکلات اقتصادی معرفی کرده اند و در این راستا نیز سال ۹۶ را به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت توجه به اقتصاد درون زا برای تحقق اقتصاد مقاومتی، می توان علاوه بر اینکه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد، زمینه را برای رشد و توسعه و بهبود شرایط کسب و کار و توسعه اشتغال در این شهرستان نیز فراهم کرد.

,

از سوی دیگر هر یک از افراد جامعه اعم از زن یا مرد می توانند پبه نقش خود در تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرده و در دنیای کنونی،رسیدن به اهداف توسعه بدون بهره‌گیری از ذخیره عظیم نیمی از پیکره جامعه- یعنی زنان- امری غیر ممکن است و به عبارت دیگر، یکی از شاخص‌های نوسازی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی، مشارکت زنان و نحوه ایفای نقش آنان در ساختارهای اقتصادی است.

,

در این بین یک بانوی بسیجی کارآفرین میاندوآبی با همت و تلاشی ستودنی علاوه بر اینکه تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته است، به اقتصاد مقاومتی نیز در عمل عینیت بخشیده و به یک کارآفرین نمونه تبدیل شده است.

,

, ,

“خانم مهین دولت پرور” از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج اصناف میاندوآب است که  تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی بوده و نشان داده که کارآفرینی تخصص وی است.

,

وی در فضای ۱۵۰ متری خانه خود و با راه اندازی یک تعاونی برای بیش از ۸۰ نفر بانوی سرپرست خانوار، کارآفرینی و اشتغال زایی کرده است که در نوع خود بی نظیر و قابل تقدیر بوده و به بزرگترین تعاونی بانوان تبدیل شده است.

,

, ,

این بانوی کارآفرین در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: از سال ۶۵ کار خیاطی را با یک چرخ خیاطی شروع کرده و  در سال ۸۲ برای دریافت مجوز ایجاد تعاونی اقدام کرده و توانسته است تا یک تعاونی بانوان تشکیل دهد و هم اکنون این تعاونی ۱۰ شعبه مختلف در سطح شهرستان دارد.

,

دولت پرور با بیان اینکه خودروی خود را فروخته و برای مواد اولیه این تولیدی هزینه کرده است، گفت: زیر زمین خانه مسکونی را تبدیل به کارگاه تولید پوشاک و پارکینگ آن را تبدیل به کارگاه تولید جهیزیه و تشک و لحاف دوزی کرده و در پشت بام نیز علاوه بر پرورش گل های آپارتمانی و خانگی، لحاف و تشک دوزی داشته و در کنار آن پرورش مرغ، بلدرچین و کبک را نیز انجام می دهیم.

,

, ,

وی با بیان اینکه هر خانم توانمندی می تواند به این عرصه وارد شده و در مقاومتی کردن اقتصاد خانواده و جامعه نقش ایفا کند، افزود: هر خانمی اگر بتواند در کنار خانه داری و آشپزی برای خود منبع درآمد خانگی ایجاد کند می تواند در تامین نیازهای خود و خانواده به ویژه فرزندانش سهیم باشد.

,

این بانوی کارآفرین می گوید: این سخن که کار و در آمد نیست و من نمی توانم مخارج زندگیم را تامین کنم، برای من پذیرفتنی نیست و معتقدم راه برای کسب درآمد حلال با توجه به استعداد هر فرد بسیار است و تنها به تلاش و همت نیاز است.

,

گفتنی است این بانوی کارآفرین، چندین بار به عنوان کارآفرین نمونه کشوری و استانی و شهرستانی انتخاب و معرفی شده و محصولات آنها نیز در نمایشگاه های مختلف که دایر می شود به نمایش گذاشته می شود.

,

, ,

به ضرس قاطع می توان گفت که بدون روحیه جهادی، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود، ﺍﻗﺘﺼﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ دو رﮐﻦ دﺍرد ﮐﻪ ﯾﻚ رﮐﻦ آن ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻠــــــﯽ و رﮐﻦ دوم آن نیز تقویت فرهنگ جهادی است، ﻟﺬﺍ روﯾﻜﺮد ﺟﻬﺎدی ﺑﺮﺍی ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻗﺘﺼـــــــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ، ﯾﻚ رﮐﻦ و ﭘﺎﯾﻪ محسوب می شود که اگر جای آن در بخش های مختلف اقتصاد خالی باشد، ﺍﻗﺘﺼــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﻧﯿﺰ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺤﻘﻖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه