اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان خبر داد:

پرورش سه هزار قطعه بلدرچین توسط دختران دانش آموز/ درآمد زایی و کاهش وابستگی به منابع مالی از اهداف این طرح

پرورش سه هزار قطعه بلدرچین توسط دختران دانش آموز/ درآمد زایی و کاهش وابستگی به منابع مالی از اهداف این طرح
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان گفت: دانش آموزان دختر مدرسه شبانه روزی حضرت مریم (س) این شهرستان اقدام به پرورش بلدرچین و تولید محصولات گلخانه ای کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون امید گوری اظهار داشت: دانش آموزان دختر مدرسه شبانه روزی حضرت مریم (س) شهرستان مهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام به احداث گلخانه  با زیر بنای 250 متر مربع با  اعتباری بالغ بر 160 میلیون ریال کرده اند.
وی ادامه داد: در این گلخانه محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار و بادمجان پرورش داده می شود که  برداشت محصول از حدود یک ماه قبل آغاز شده و در مجموع حدود یک تن از همه محصولات این گلخانه برداشت شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان گفت  دانش آموزان این مدرسه در یک سالن با زیر بنای 70 متر مربع نیز اقدام به پرورش دام سبک از نوع بلدرچین کرده اند.
  گوری با بیان اینکه این اتاق ظرفیت پرورش بلدرچین تا سقف چهار هزار قطعه را دارد، افزود: در حال حاضر سه هزار قطعه بلدرچین در حال  پرورش هستند.
 مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان در ادامه هدف از احداث گلخانه و پرورش بلدرچین در این مدرسه را  درآمد زایی و کاهش وابستگی به منابع مالی استان عنوان کرد.
 گوری در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 320 دانش آموز دختر مدرسه شبانه روزی حضرت مریم (س) این شهرستان در حال فعالیت بر روی این دو پروژه هستند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه