اخبار داغ

عضو هیئت مدیره پاتوق کتاب:

افت فروش کتاب باعث تغییر کاربری برخی کتابفروشی های قم شده است

افت فروش کتاب باعث تغییر کاربری برخی کتابفروشی های قم شده است
عضو هیئت مدیره پاتوق کتاب با اشاره به اینکه این نوع طرح های مختلف فروش کتاب باعث افزایش 20 تا 30 درصد فروش می شود، گفت: افت فروش کتاب باعث تغییر کاربری برخی کتابفروشی های قم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام اسلامی فر در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به طرح عیدانه کتاب ، اظهار داشت: این طرح یک طرح نو و ابتکاری می باشد که در گذشته چنین طرح هایی که کتابفروشی محور باشد نداشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: توزیع کتاب دارای چرخه ناشر، پخش کتاب و کتابفروش است که هر کدام از این اجزا وظیفه خواص خود را دارند.

,

عضو هیئت مدیره پاتوق کتاب با اشاره به اینکه اگر کتابفروشی ها را محور قرار دهیم تمام چرخه به حرکت در می آید، بیان داشت: این طرح تخفیفی کاملا مطابق شرایط بازار کتاب است.

,

وی ابراز داشت: بزرگترین لطمه را به کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزند و علت آن از بین بردن چرخه تولید و توزیع هست.

,

اسلامی فر با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب باید نمایشگاه باشد نه فروشگاه، خاطرنشان کرد: فروش کتاب باید توسط کتاب فروشی ها انجام بگیرد و اگر غیراز این باشد در برخی از ایام سال که نمایشگاه برگزار میشود فروش کتاب فروش ها کاهش می یابد.

,

وی ادامه داد: سه ماه ابتدایی سال به دلیل برقراری نمایشگاه کتاب و سه ماه دوم به دلیل تعطیلی مراکز علمی فرهنگی و در انتهای سال هم خرید عید عاملی برای فروش کم کتاب فروش ها می باشد و عملا باید گفت کتاب فروش ها در سال فقط 5 ماه کار می کنند.

,

عضو هیئت مدیره پاتوق کتاب با اشاره به تغییر کاربری کتاب فروشی ها، اضافه کرد: کاهش فروش کتاب در کتابفروشی ها باعث تعطیلی و یا تغییر کاربری به لوازم التحریر و پرینت و کپی می شود.

,

وی ادامه داد: اگر بودجه و تخفیف نمایشگاه کتاب وارد کتابفروشی ها شود تحول عظیمی در صنعت نشر اتفاق خواهد افتاد.

,

اسلامی فر با اشاره به اینکه این نوع طرح ها 20 تا 30 درصد افزایش فروش خواهد داشت، گفت: یکی از مشکلات کتابخوانی ما ذائقه تخفیفی مردم هست که متاسفانه نهادینه شده و در هیچ کالایی مردم اینگونه دنبال تخفیف نیستند. که باید این برنامه ریزی توسط مسئولین اصلاح شود.

,

وی افزود:  این طرح ها کافی نیست و باید کاری کرد که مردم محتاج کتاب باشند و همانگونه که راحت برای خوراک و پوشاک خرج می کنند برای کتاب هم خرج کنند.

,

عضو هیئت مدیره پاتوق کتاب با اشاره به اینکه صدا و سیما باید در این مسئله فرهنگ سازی کند، گفت: در حال حاضر کتاب فروشی ها با نمایشگاه بین المللی کتاب رقابت می کنند که این رقابت ناعادلانه است.

,

وی عنوان داشت: نمایشگاه کتاب باید از کار اقتصادی فاصله بگیرد و خرید و فروش کتاب به کتابفروشی که یک مرکز اقتصادیست واگذار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه