اخبار داغ

جزئیات جلسه علنی شورای شهر تبریز؛

روز پرمصوبه شورا در پیچ و خم تبصره‌های بودجه شهرداری/ انتقاد محمدزاده به ساختمان شورای شهر و پیشنهاد اشرف‌نیا برای انتقال به باغ صبا

روز پرمصوبه شورا در پیچ و خم تبصره‌های بودجه شهرداری/ انتقاد محمدزاده به ساختمان شورای شهر و پیشنهاد اشرف‌نیا برای انتقال به باغ صبا
جلسه علنی شورای شهر تبریز با تصویب تبصره‌های مختلف لایحه بودجه شهرداری تبریز به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، در جلسه امروز شورای شهر تبریز شکور اکبرنژاد با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: در آخر سال یادی کنیم از شهدا و رفتگان و آرزو کنیم که سال جدید سال عزت، عظمت و مهربانی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: روز ملی شدن نفت را پیش رو داریم و جا دارد یادی کنیم از همه کسانی که برای این کار زحمت کشیدند مخصوصا مرحوم دکتر مصدق، همچنین روز جهانی آب در پیش رو داریم و لازم به ذکر است که در بحث مصرف آب مساله بسیار جدی است و در مصرف آن باید فرهنگ مصرف بهینه در خانواده‌ها رعایت شود.

,

رئیس شورای شهر با اشاره به روزهای عملیات فتح‌المبین عنوان کرد: در روزهای آغاز عملیات فتح‌المبین هستیم که برای ایران اسلامی روزهای بزرگ و برای دشمن روزهای سختی را رقم زد.

,

در ادامه در خصوص بررسی تبصره لایحه بودجه در ارتباط با مساعدت مناطق معین برای اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم، غلامحسین مسعودی ریحان در خصوص ایرادات این تبصره تاکید کرد: بهتر بود در خصوص این تبصره رضایت تمامی شهرداری‌های مناطق را جلب می‌کردیم اینکه برخی مناطق شهرداری درآمدزایی کنند و خرج منطقه‌ای شود انگیزه درآمدزایی را از شهرداری‌ها می‌گیرد.

,

فریدون بابایی‌اقدم اجرای این طرح را مناسب خواند و گفت: این پیشنهاد برای یک کاسه کردن درآمدها و هزینه های شهرداری بسیار مفید است،شهروندان تبریز فارغ از اینکه در کدام یک از مناطق ساکن هستند، حقوقی دارند که شهرداری باید پاسخگوی آن باشد.

,

ایرج شهین‌باهر نیز در این خصوص ادامه تصریح کرد: در بحث توسعه متوازن باید از درآمد محلات پردرآمد برای محلات کم درآمد هزینه کنیم، اینکه بگوییم ممکن است انگیزه شهرداری‌ها از بین برود باید بدانیم مدیران مناطق به عنوان مدیران شهرداری هستند و نباید جزیره‌ای عمل کنند زیرا شهرداری در سال‌های گذشته نیز دچار همین آفت بوده است.

,

وی با اشاره به تفاوت درآمد مناطق مختلف شهر گفت: شهرداری منطقه‌ای مانند ۲ که تفکیک صورت گرفته و زیرساخت‌ها جدید است تمام درآمد می‌باشد و در مقابل مناطقی مانند منطقه ۱۰ درآمدی ندارد و در مقابل هزینه‌زا هستند و به همین دلیل نیز باید توازن درآمد صورت بگیرد.

,

این تبصره با تاکید بر اجرای پروژه های مسیر گشایی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

,

در بررسی تبصره با موضوع تخصیص ساختمان های موجود شهرداری برای استفاده سازمان های مردم نهاد محرم محمدزاده با انتقاد از وضعیت موجود گفت: شورا یک سال است برای خود ساختمانی نمی‌تواند پیدا کند اما همه برای گرفتن ساختمان به سراغ شهرداری می‌آیند.

,

وی ادامه داد: چه اصراری داریم که شهرداری بار همه سازمانها را به دوش بکشد مگر دانشگاه و استانداری وسایر سازمانها وظیفه‌ای برای در اختیار گذاشتن ساختمان در اختیار گروه‌های مردم نهاد ندارند؟

,

فرج قلیزاده نیز عنوان کرد: این تبصره به عنوان گام نخست برای حمایت از سازمانهای مردم نهاد و استفاده از پتانسیل آنها در حل و فصل مشکلات به‌ویژه مشکلات اجتماعی بسیار ارزشمند و مفید است.

,

سعید نیکو خصلت نیز با انتقاد از وضعیت سازمان‌های مردم نهاد ابراز داشت: متاسفانه در کشور با پدیده زایش بی رویه سازمانهای مردم نهاد مواجه هستیم و این ناشی از فرهنگ انشقاق در بافت اجتماعی کشور ماست، ممکن است این حمایت بعدا انگشت اتهام را به سمت  شهرداری و شورای شهر بازگرداند.

,

محمد اشرف نیا پیشنهاد انتقال ساختمان شورای شهر به باغ صبا را ارائه کرد.

,

گفتنی است این تبصره با قید ضرورت تدوین آیین نامه اجرایی و تصویب آن در شورای شهر و تبصره لایحه بودجه در ارتباط با لزوم آموزش مداوم برای مدیران شهرداری به تصویب شورای شهر رسید.

,

در ادامه عبدالله تقی‌پور با پیشنهاد ایجادخدمات درمانی الکترونیک در راستای حذف سفرهای غیر ضرور درون شهری و حذف مراجعات مکرر به پزشکان توسط شهرداری اظهار داشت: در این خصوص می‌توان با دانشگاه علوم پزشکی تبریز تفاهم نامه همکاری امضا کرد، همچنین با توجه به مخاطرات طبیعی در تبریز و توسعه ناموزون در گذشته، پیشنهاد می‌کنم سه درصد از درآمد شهرداری از محل صدور پروانه و فروش تراکم برای تهیه ابزار و تجهیزات ایمنی و خدمات شهری تخصیص یابد.

,

اعضای شورای شهر تبریز با هر دو پیشنهاد تقی‌پور اعلام موافقت کردند و همچنین شهرداری تبریز را ملزم به تدوین لایحه جامع برای ساماندهی حمل و نقل عمومی کردند.

,

بابایی اقدم در خصوص پیشنهاد محمدباقر بهشتی درباره  واگذاری قرائتخانه‌های شهرداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی در جهت تجهیز و بهینه سازی گفت: واگذاری قرائت‌هانه‌ها به اداره کل کتابخانه های عمومی نباید متضمن اخراج بیش از ۵۰۰ مربی همکار شهرداری باشد که هم اکنون در این قرائتخانه‌ها در حال فعالیت هستند.

,

کریم صادق زاده نیز درباره این پیشنهاد تاکید کرد: اساسا هر تصمیمی که در شورای شهر گرفته می شود نباید موجب فشار برنیروی انسانی به عنوان گرانبها ترین سرمایه شهرداری باشد،با توجه به تجمع مربیان شهرداری که عموما از قشر بانوان هستند، انتظار داریم همه همکاران به خواسته‌های این قشر توجه کنند.

,

در ادامه تبصره بودجه در ارتباط باحق مسئولیت مدیران شهرداری،تبصره ۷۴ لایحه بودجه با تاکید بر اولویت اجرای امانی پروژه های عمرانی توسط سازمان عمران و تبصره ۷۶ لایحه بودجه با تاکید بر ایجاد سیستم سخنگو در اتوبوس های واحد, رنگ آمیزی هماهنگ اتوبوس ها و بهسازی و ایمن سازی ایستگاه ها تصویب شد.

,

با توجه به احتمال عدم پایان بررسی بودجه تا پایان سال با رای اعضای شورای شهر اختیار هزینه بودجه یک دوازدهم به شهرداری داده شد. همچنین با پیشنهاد فریدون بابایی اقدم، ارائه مساعدت‌‌های تسهیلی به قالیبافان با توجه به مسبوق به سابقه بودن, به تصویب شورای شهر رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه