اخبار داغ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری:

رفع موانع تولید، مهمترین اقدام برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

رفع موانع تولید، مهمترین اقدام برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: تشکیل جلسات ستاد رسیدگی به مشکلات و رفع موانع تولید از مهمترین اقداماتی بود که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان ری انجام گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگتخ خبری تحلیلی آفتاب ری ؛ عزیزالله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری بعدازظهر امروز در آخرین نشست شورای اداری شهرستان ری که با حضور ائمه جمعه و مدیران اجرایی این شهرستان در تالار خدمت فرمانداری ویژه ری برگزار شد، اظهار داشت: در سال 96 با توجه به شعار سال در مبنای عملکرد خود اقتصاد مقاومتی را در نظر گرفتیم و بر روی تولید و اشتغال تمرکز و برنامه ریزی کردیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی گفت: در سال 96 رشد اقتصادی 4.6 درصد بود که نسبت به سالهای قبل براساس پیش بینی هایی که در بودجه سال 96 بیان شده بود ما توانستیم 92درصد از پیش بینی بودجه را محقق کنیم.

,

افضلی ادامه داد: در سال 96 ارزش ناخالص تولید داخلی 38.8 درصد بوده که برای برنامه سال 1400 این سهم در حوزه وزارت صنعت 42درصد خواهد بود و قطعا با رشدی که ما در برنامه پنج ساله داریم و با تلاش همه مسئولین این بخش و دستگاههای مرتبط به این شاخص خواهیم رسید. 

,

وی با بیان اینکه تشکیل جلسات ستاد رسیدگی به مشکلات و رفع موانع تولید از مهمترین اقداماتی بود که به طور جدی پیگیری کردیم، افزود: این ستاد یکی از کارگروههای عملیاتی حوزه اقتصاد است که بصورت عملیاتی انجام می شود و اول به صورت کارگروهی از طریق واحدهای صنعتی احصا می شود سپس متناظر با آنها دستگاه‌های مرتبط در جلسات مختلفی که با حضور فرماندار شهرستان ری تشکیل می شود ضمن بازدید از واحد صنعتی منجر به یک تصمیم گیری خوب می شود که در این راستا در سال96 به عنوان شهرستان برتر استان تهران در حوزه اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی برگزیده شدیم. 

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با اشاره به اینکه 95درصد از برنج کشور در انبارهای شهرستان ری انبار می شود، تصریح کرد: با رصدی که داشتیم دو ماه قبل از اینکه افزایش جهشی در قیمت برنج حاصل بشود، گزارشات را به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارسال کردیم و با ثبت سفارش و مدیریت به موقع، در زمانی که تولید داخلی نداشتیم با برنامه ریزی های لازم با واردات برنج قیمت مدیریت شد و آن میزان افزایشی هم که مشاهده کردیم مربوط به افزایش قیمت ارز بود.

,

افضلی درباره نمایشگاه بهاره شهرری که از 15 تا 25 اسفندماه برپا بود، گفت: یکی از سیاست های دولت در حوزه تنظیم بازار برپایی نمایشگاه بهاره است که برنامه امسال دولت نیز برای تعدیل قیمت و توزیع کالاهای اساسی از طریق وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت و براساس این سیاست و در همین راستا کارگروه تنظیم بازار شهرستان در اتاق اصناف تشکیل و اقدام به برگزاری نمایشگاه کردیم.

,

وی اضافه کرد: اتاق اصناف در این نمایشگاه 300غرفه دایر کرد و همچنین 50 غرفه رایگان برای افراد کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شد که حدود 200تن برنج، 20تن گوشت قرمز، 10تن مرغ و 800کارتن تخم مرغ از طریق جهاد کشاورزی شهرستان، در این نمایشگاه توزیع شد. 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه