اخبار داغ

وعده های مدیریت شهری جدید که هیچ گاه عملی نمی شود

وعده های مدیریت شهری جدید که هیچ گاه عملی نمی شود
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هقته گذشته از جشنواره تخفیفات و کاهش 50 درصدی قیمت میوه و سبزیجات خبر داده بود که عملی نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین‌ رحیمی مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری استقبال از نوروز 97 که هفته گذشته(دوشنبه) برگزار شد، از اقدام متفاوت سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره تخفیفات نوروز 97 اقدامی است که برای اولین‌ بار صورت گرفته است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت‌ کالاهای موجود در میادین‌ میوه و تره‌بار با خرده‌فروشان سطح شهر گفت: بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی‌ سیب قرمز، سیب‌ زرد و پرتقال‌ درجه یک 50 درصد اختلاف قیمت با خرده‌فروشان سطح شهر دارند؛ این رقم در گوجه‌ فرنگی بیش از 40 درصد، سیب‌زمینی 28 درصد، پیاز 26 درصد و به طور میانگین‌ 30 تا 39 درصد اختلاف قیمت در طول سال با خرده‌فروشان سطح شهر دارد.
رحیمی با اشاره به اقلامی از قبیل سیب‌ قرمز، سیب زرد‌، پرتقال، سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی، گفت: با توجه به اینکه میانگین اختلاف قیمت در سازمان میادین با خرده‌فروشان 30 درصد بود و در حال حاضر 20 درصد نیز تخفیف لحاظ شده است، این اقلام با 50 درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عضوی از شورای شهر، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن‌ و بهره‌برداران در کمیته نرخ‌گذاری حضور دارند‌، گفت: برای نظارت‌ بر اجرای‌ تخفیفات‌ صورت گرفته‌ مسئول کنترل‌ برای هر یک از میادین‌ میوه و تره‌بار داریم‌. همچنین شورای شهر و شهرداری نیز در این زمینه نظارت می‌کنند.

مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در بیش از 220 بازار این 6 قلم با 50 درصد تخفیف عرضه‌ می‌شوند، گفت: در کل بازارها منهای بازارهای مشارکتی با نصب بنر و مشخصات برای اطلاع‌رسانی به مردم و حضور مسئولان‌، نظارت‌ و کنترل‌های لازم برای اعمال شدن تخفیفات صورت می‌گیرد.


با توجه به صحبت های مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران سری به بازارهای میادین در سطح شهر تهران اعم از بازار صادقه، جلال، بسیج، نیروهوایی و .. زدیم تا از وضعیت جشنواره تخفیفات باخبر شویم.

با گذری در بازارهای میادین سطح شهر تهران روشن می شود که صحبت های رحیمی در نشست خبری هفته گذشته عملی نشده است. قیمت های موجود در میادین طبق نرخنامه ای که از قبل تعیین شده، می باشد و از تخفیفات 20 الی 50 درصدی خبری نیست.

وعده های عملی نشده رحیمی حاکی از ضعف شدید مدیریت جدید شهری، بخصوص در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران است؛ صحبت هایی که در نشست خبری صرفا برای پیش برد برخی از اهداف گفته می شود و در عمل خبری از وعده های داده شده نیست.
با توجه به گزارشات میدانی، مشخص می شود قیمت ها طبق نرخنامه مصربه شهرداری عرضه می شود و خبری از جشنواره تخفیفات نیست؛ برای مثال لیمو شیرین درجه یک 3200 تومان، پرتقال  تامسون درجه یک 3500 تومان، خیار گلخانه ای 2480 تومان و ... عرضه می شود در حالی که بر اساس گفته های رحیمی این قیمت ها باید در جشنواره تخفیفات تا 50 درصد کاهش پیدا می کرد.
این نکته مشهود است که هیچ نظارتی از سوی مدیریت شهری بر فعالیت های شهری بالاخص ارزاق عمومی مردم و نحوه تامین میوه شب عید در بازارهای شهرداری وجود ندارد و تنها فراوانی میوه موجب شده قیمت ها بالاتر از این نرود و هیچ نظارت و مدیریتی از سوی نهادهای خدماتی مانند میادین میوه و تره بار در عرضه محصولات وجود ندارد و حتی میوه های بی کیفیت با قیمت بسیار بالا عرضه می شود و برگزاری جشنوا ره های تخفیف اجرای یک شو از سوی شهرداری تهران در پایان سال است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه