اخبار داغ

قصه پرتکرار وعده های توخالی مسئولان؛

سناریوی تکراری از حرف تا عمل/ آبنمای بندرچارک در انتظار تحقق وعده ها

سناریوی تکراری از حرف تا عمل/ آبنمای بندرچارک در انتظار تحقق وعده ها
مشکل کهنه بندرچارک آبنماییست که سالانه خسارت زیادی به این منطقه وارد می کند، این در حالی است که مسئولان تنها وعده رسیدگی به آن را می دهند و از حرکت عملی آن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرلنگه، از شهرستان های استان هرمزگان با قدمتی دیرینه و کهن است که از دوران هخامنشیان جزء  بنادر مهم و تجاری خلیج فارس بوده و به دلیل نزدیکی به کشورهای متحده عربی دارای توانمندی های اقتصادی زیادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهرستان بندرلنگه دارای پنج بندرمهم شامل لنگه، کنگ، چارک ، آفتاب و کیش است که مسافران برای تردد به جزیره زیبا و رویایی کیش باید از این بنادر عبور کنند.

,

بندرچارک لقب دروازه ورود به جزیره کیش را داراست و سالیانه میلیون ها مسافر از این بندر وارد جزیره کیش می شوند اما  اهالی این بندر سالیان درازی است که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند در میان  توده این مشکلات آبنمای آن اهالی را با چالش مواجه ساخته به طوری که کوچکترین بارندگی باعث اختلال در تردد اهالی و گردشکران می شود.

,

 مشکل آبنمای بندرچارک بارها توسط ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان بندرلنگه از تریبون نماز جمعه  به گوش مسئولان رسیده و حتی در مرکز استان امام جمعه بندرعباس آن را بازگو کردند ولی خبری از پیگیری مسئولان و رفع این مشکل وجود ندارد.

,

حجت الاسلام عباس کثیر، امام جمعه بندرچارک بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با نامه نگاری و مراجعات مکرر بامسئولان استان  برای حل مشکل آبنمای بندرچارک فقط وعده و قول می دهند و بعد از آن به تاریخ می سپارند و با گذشت زمان وعده هایشان به فراموشی سپرده می شود.

,

امام جمعه بندرچارک تصریح کرد: در صورت بارندگی اندک  در این بندر دروازه ورودی این شهر بسته می شود و مسیر رفت و آمد مردم مختل می شود به خصوص در این فصل از سال که گردشکران زیادی به این بندر برای رفتن به جزیره کیش می آیند با گیر کردن در پشت این آبنما خاطره ای تلخ از این سفر به دست می آورند.

,

کثیر عنوان کرد: از آقای شیری و استاندار محترم که همت کردند و وعده رسیدگی به آبنمای بندرچارک را داده اند خواستاریم که وعده خود را محقق سازند و به آبنمای بندر چارک رسیدگی کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: بعد از گذشت سه ماه از وعده مسئولان استان برای رسیدگی به مشکل آبنمای بندرچارک هنوز خبری نیست و همچنان اهالی بخش شیبکوه چشم انتظار وعده مسئولان هستند.

,

امام جمعه بندرچارک با بیان اینکه سفر به جزیره کیش فقط برای مرفعان جامعه است، گفت: تبعیض برای رفتن به جزیره کیش نیز کشیده شده است و برای تعطیلات نوروز با بالا بردن هزینه های حمل و نقل و ورودی ها به جزیره کیش تنها ثروتمندان جامعه می توانند به این جزیره سفر کنند و اعتراض خودمان به این گرانی ها از تریبون نماز جمعه نیز گفته شده که امیدواریم مسئولان رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه