اخبار داغ

دستفروشانی که نظم شهری را بر هم می‌زنند

دستفروشانی که نظم شهری را بر هم می‌زنند
با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، در گوشه و کنار شهر خصوصا در معابر اصلی شاهد بساط دستفروشانی هستیم که نظم شهری را بر هم می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پایگاه خبری راه مبین؛ با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز و سال جدید و داغ بودن بازار خرید اجناس مختلف، در گوشه و کنار شهر، خصوصا در معابر اصلی شاهد بساط دستفروشانی هستیم که نظم شهری را بر هم می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری راه مبین,

امسال نیز همانند سال های گذشته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال دستفروشان زیادی در پیاده روها و گاهی خیابان‌های اصلی شهر نیز اقدام به فروش اجناس خود می‌کنند.

,

مناطق پرتردد شهرستان شهریار، همانند شهر اندیشه و شهریار که میزان جمعیت متمرکز آن ها نیز بیشتر از سایر نقاط می باشد، اصلی‌ترین محل‌ها برای دستفروشان است.

,

اندیشه

, اندیشه ,

اما این تنها یک روی سکه است، قطعا حضور بی نظم و انضباط این خرده فروشان در معابر اصلی شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت می‌کند بلکه باعث برهم زدن نظم شهر نیز می شود، چرا که در ایام آخر سال برای طی مسافت‌های کمی با خودرو شخصی، باید چندین ساعت در ترافیک مانده و مسیر چند دقیقه‌ای طی چند ساعت پیموده می‌شود.

,

شهرداری و ارگان های مرتبط طی سال های گذشته چاره ای برای این مشکل اندیشیده اند و محل مشخصی را برای دستفروشان شب عید در نظر گرفته اند اما استقبال آن چنانی از این طرح نشده و بازار آن ها از رونق خوبی در آن اماکن برخوردار نبوده است.

,

اما به نظر می رسد این طرح با کمی بررسی دقیق تر، مناسب به نظر برسد، به عنوان مثال ایده برگزاری نمایشگاه بهاره در جنب پایانه تاکسیرانی شهریار ایده مناسبی است، چرا که اگر تعداد چنین اماکنی در سطح شهر های مختلف شهرستان افزایش پیدا کند، می توان در آینده ای نزدیک شاهد از بین رفتن این مشکل شهری باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه