اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی تایباد خبر داد:

کاهش 90 درصدی بارندگی در تایباد

کاهش 90 درصدی بارندگی در تایباد
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: میزان بارندگی نسبت به بارندگی ثبت شده در مدت زمانی مشابه سال قبل کاهش 90 درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، محمد میری، مدیر جهاد کشاورزی تایباد عصر امروز در نشست خبری بیست و هفتم اسفندماه گفت: سال 96 سالی پر از فراز و نشیب برای تولیدکنندگان حوزه کشاورزی و دامداری در کل کشور بود. از مهمترین شاخصه های منفی سال 96 می توانیم به تشدید خشکسالی ها در نیم قرن اخیر اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

وی افزود: بارشی که از ابتدای سال زراعی تاکنون در تایباد ثبت شده است حدود 22 میلیمتر است که نسبت به بارندگی ثبت شده در مدت زمانی مشابه سال گذشته که 170 میلیمتر بوده است کاهش 90 درصدی داشته است.

,

 

,

وی ادامه داد: در شش ماهه اخیر نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 1.1 درجه هوا گرمتر شده است. براساس تحقیقاتی که در بخش کشاورزی انجام یافته، به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود 17درصد به نیاز آبی گیاه اضافه می شود که این امر نیز بر معضلات کشاورزی شهرستان افزوده است.

,

 

,

میری خاطرنشان کرد: باتوجه به خشکسالی و خشک شدن آب بندهای خاکی شاهد حمله پرندگان به مزارع غلات کشاورزان بودیم که متاسفانه قسمتی از مزارع بدلیل خسارت زیادی که وارد شده بود کلا از ثمر دهی خارج شد.

,

 

,

وی ادامه داد: به دلیل اینکه امسال زمستان سردی را پشت سر نگذاشتیم، سبب افزایش چشمگیر آفات غلات و دیگر محصولات کشاورزی در سطح شهرستان شده است.

,

 

,

مدیرجهادکشاورزی شهرستان تایباد بااشاره به اینکه تاکنون در بخش سیستم های آبیاری بالغ بر هفت میلیاردتومان کمک بلاعوض دولتی به کشاورزان تایباد واگذارشده است، گفت: در سال 96 حدود 400 هکتار معادل 56 کیلومتر پروژه انتقال آب با لوله را به مزارع کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در سطح شهرستان اجرا کردیم.

,

 

,

وی به خرید توافقی زعفران اشاره و اظهارکرد: در شهرستان تایباد بالغ بر هشت تن زعفران بصورت مستقیم از کشاورزان خریداری شد و حدود پنج تن هم شهرستانهای همجوار زعفران ما را تحویل گرفتند. تاکنون کل 40درصد مبلغ اولیه بدهی دولت به زعفرانکاران پرداخت و 60درصد دیگر آن هم مقرر شده که بعد از ایام نوروز پرداخت شود.

,

 

,

وی بیان کرد: بخش کشاورزی تنها بخشی است که می توان ارزانترین شغلها را در آن ایجادکرد. امسال حدود یک میلیارد و 570 میلیون تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی در شهرستان تایباد جذب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه