اخبار داغ

سردشت دستگاه ماموگرافی ندارد

سردشت دستگاه ماموگرافی  ندارد
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج سردشت گفت: یکی از راههای اساسی تشخیص اولیه سرطان سینه در زنان و مردان به منظور پیشگیری و حتی درمان، استفاده از دستگاه ماموگرافی است اما متاسفانه به علت نبود این دستگاه در شهرستان، بیماران مجبور به تحمل خطرات جاده ای و هزینه های بیشتر در شهرهای عمقی و مراکز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “منیره پوری” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بُلفَت اظهار کرد: انجام ماموگرافی سینه به صورت دوره ای در زنان بدون نشانه، نرخ ابتلا به سرطان سینه را به میزان زیادی کاهش می هد و این دستگاه بهترین راه تشخیص زود هنگام در همان مراحل اولیه سرطان سینه در زنان و حتی مردان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت, بُلفَت,

وی با بیان اینکه، انجام ماموگرافی های منظم زنان توانسته از مرگ های ناشی از سرطان سینه در بسیاری از کشورها جلوگیری کند، افزود: با تشخیص زود هنگام سرطان سینه می توان بسیاری از مراحل درمان را با موفقیت پشت سر گذاشت و حتی درمان را به صورت قطعی انجام داد.

,

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج سردشت گفت: هزینه خرید دستگاه دیجیتالی ماموگرافی حدود ۷۰۰ میلیون تومان است که این انجمن چون به صورت مستقل و غیردولتی فعالیت می کند توانایی خرید آن را ندارد.

,

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان ۶۵۰ بیمار تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج وجود دارد از این تعداد ۱۸۹ نفر سرطانی هستند که بخشی از کمک هزینه های درمان و داروی آنها از طریق این انجمن پرداخت می شود.

,

پوری اضافه کرد: خیرین بخش سلامت و درمان بازوان اصلی این انجمن در تامین اعتبار، برای پوشش هزینه های درمانی بیماران هستند اما متاسفانه به علت پر هزینه بودن این نوع از بیماریها انجمن توانایی تقبل تمامی هزینه های درمان را ندارد و در این راستا نیازمند کمکهای سایر آحاد مردم نوعدوست شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه