اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مینوخبر ، ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیرساخت‌های گردشگری تنگه «چهل‌چای» مینودشت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌های استانی با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی به عنوان کارفرما، معاون شهرداری مینودشت به عنوان دستگاه بهره‌بردار و مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت در محور گردشگری «چهل‌چای» آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مینوخبر,

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته این اداره کل با اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اقدام به اجرای روشنایی مسیر  به طول 2 کیلومتر، احداث مخزن 100 متر مکعبی جهت انتقال آب شرب و انشعاب آب در محوطه، اجرای سکوی استراحت، روشنایی محور «چهل‌چای» به طول یک‌هزار و 500 متر و همچنین  احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در منطقه «آق‌چشمه» مینودشت کرده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به عملیات اجرایی پیش‌بینی شده در این فاز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی پیش‌بینی شده این فاز شامل ترمیم روشنایی محور گردشگری «چهل‌چای» به طول پنج کیلومتر و تکمیل روشنایی فشار ضعیف محور انتهایی به «آق‌چشمه» به طول 800 متر است.

,

شایان ذکر است یکی از زیباترین تفرجگاه‌های شهرستان مینودشت و استان گلستان جنگل تنگه «چهل‌چای» است، که با مناظر و جاذبه‌های طبیعی در حاشیه شهر مینودشت قرار دارد و مکان بسیار مناسب برای بهره‌برداری مسافران نوروزی از این طبیعت است.
تنگه «چهل‌چای» که به بهشت نیز معروف است در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه